Toimitukset

Lähetämme kaikki tilaukset varastoltamme Göteborgista, Ruotsista. Voit tilata meiltä tuotteita, jotka löytyvät omasta varastostamme, sekä tilaustuotteita, joita ei löydy omasta varastostamme vaan on tilattu/tilataan ensin meille tavarantoimittajiltamme.

Meiltä voit tilata sekä Manner-Suomeen että Ahvenanmaalle. Alla olevat tiedot koskevat Manner-Suomea. Lisää Ahvenanmaata koskevaa tietoa löydät täältä.

Toimituskulut

4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron) alle 150 EUR maksaviin tilauksiin.
Ilmainen yli 150 EUR maksaviin tilauksiin.

Toimitusaika – kaikki tuotteet löytyvät varastosta

Jos kaikki tuotteet löytyvät varastostamme, kokonaistoimitusaika tilauksen tekemisestä on tavallisesti 4–8 arkipäivää. Lähetämme tilaukset normaalisti 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä, ja normaali kuljetusaika on 3–5 arkipäivää lähetyksestä.

Pakkaamme tilauksia myös viikonloppuisin, mutta paketit noudetaan kuljetukseen tällöin vasta seuraavana arkipäivänä. Kuljetusaika Suomen pohjoisosiin on lähes poikkeuksetta noin 4–5 arkipäivää lähetyksestä, ja maan eteläisiin osiin ehtivät paketit useimmiten 3–4 arkipäivän sisällä lähetyksestä. Emme voi vastata mahdollisista toimitusviiveistä sen jälkeen, kun tilaukset on lähetetty varastoltamme.

Emme tarjoa pikatoimituksia. Kaikki tilaukset kuljetetaan Suomeen rekoilla ja laivoilla.

Toimitusaika – tilaus sisältää tilaustuotteita

Kotisivuillamme tuotteen värin/koon kohdalla lukee, löytyykö tuotetta varastosta vai onko kyseessä tilaustuote. Jos kyseistä väriä/kokoa ei löydy varastostamme, on sen kohdalla ilmoitettu, milloin sen odotetaan saapuvaksi varastoomme. Jos tilauksesi sisältää yhdenkin tällaisen tuotteen, jolla on pidempi toimitusaika, odotamme sen saapumista varastoomme ennen tilauksen lähettämistä. Koko tilaus lähetetään siis yhdellä kertaa, emmekä tee osatoimituksia.

Tilausvahvistuksessa on myös tällöin ilmoitettu arvioitu aika, jolloin tilaus voidaan lähettää varastoltamme.

Toimitustavat

Toimitamme kaikki tilaukset Manner-Suomeen Postin pakettitoimituksina, ja voit Postin palveluiden kautta esim. tilata kotiinkuljetuksen tai valita oman noutopisteen. Kassallamme ei toimitustapaa tai noutopistettä voi valita.

  • Noutopistevalinta, joka tehdään Postin kautta, koskee kaikkia Postipaketteja, ei vain Outnorthin. Kts. lisää alla kohdasta ”Valitse noutopiste OmaPosti-sovelluksessa”.
  • Suuremmat paketit (esim. sukset tai suuret ja painavat teltat) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena, kts. lisää alla kohdasta ”Tilaa kotiinkuljetus Postilta”

Toimitus Postin noutopisteelle:

Kuljetusyhtiö Bring noutaa paketit varastoltamme Ruotsin Göteborgista ja kuljettaa ne Suomen Postin terminaaliin Vantaalle. Posti toimittaa paketit eteenpäin Postin noutopisteille ja pakettiautomaatteihin, ja saat saapumisilmoituksen Postilta, kun paketti on noudettavissa.

Tilaus toimitetaan antamasi postinumeron ja osoitteen mukaan lähimmälle noutopisteelle, ellei sinulla ole etukäteen OmaPosti-sovelluksen kautta aktivoituna noutopistettä. Kts. lisää OmaPostista alla.

Valitse noutopiste OmaPosti-sovelluksessa:

Voit Postin OmaPosti-sovelluksen kautta valita noutopisteen, jonne pakettisi ensisijaisesti toimitetaan. Noutopistevalinta koskee kaikkia Postin pakettitoimituksia, ei vain Outnorthin lähettämiä paketteja. Valinta on sidottu puhelinnumeroon. Jotta Outnorthilta tekemäsi tilaus toimitettaisiin haluamallesi noutopisteelle, valinnan tulee olla aktivoitu ennen tilauksen saapumista Postille, ja puhelinnumeron tulee olla sama tilauksen toimitustiedoissa ja OmaPostissa. Jos valinta aktivoidaan vasta sen jälkeen, kun tilaus on jo saapunut Postille, ei paketti ohjaudu uudestaan valinnan mukaan.

    Hyvä ottaa huomioon:
  • Jos sinulla on noutopiste valittuna paikkakunnalla A, mutta toimitusosoite on paikkakunnalla B, ohjautuu tilaus silti noutopistevalinnan mukaan paikkakunnalle A silloin, kun puhelinnumero tilauksen tiedoissa on sama kuin OmaPostissa ja kun valinta on aktivoitu etukäteen.
  • Sinä hallinnoit noutopistevalintaasi, emmekä me voi sitä puolestasi poistaa tai muuttaa. Jos et halua pitää tiettyä noutopistevalintaa aktivoituna, voit poistaa tai muuttaa sen OmaPostin kautta.
  • Jos olet valinnut omaksi noutopisteeksi pakettiautomaatin, mutta paketti ei mahdu lokeroon tai pakettiautomaatissa ei ole tilaa, toimitetaan se lähimmälle Postin toimipisteelle noudettavaksi. Postin pakettiautomaattiin toimitettavan paketin maksimimitat ovat: 59 x 36 x 60 cm, 25 kg
  • Suuremmat paketit (esim. sukset tai suuret ja painavat teltat) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena, kts. lisää Kotiinkuljetuksesta alla.

Tilaa kotiinkuljetus Postilta:

Postin noutopisteelle toimitettavan paketin maksimimitat ovat:
100 x 60 x 40 cm, 25 kg, ympärysmitta 300 cm

Kaikki tätä suuremmat paketit (esim. sukset tai suuret ja painavat teltat) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena ilman lisäkuluja, ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen toimitusajan sopimiseksi. Muussa tapauksessa kotiinkuljetuksen voi halutessaan ostaa Postilta, kun paketti on saapunut perille Postille.

Toimitusten seuranta

Kun tilauksesi on pakattu valmiiksi kuljetusta varten, lähettää palvelu nimeltä Unifaun sinulle sähköpostilla seurantalinkin Bringin seurantaan. Sähköposti tulee osoitteesta [email protected]

Lähetystä voi seurata myös Postin sivujen kautta, kun lähetystunnuksen eteen lisää kaksi nollaa (00). Me lähetämme sinulle myös erillisen ilmoituksen sähköpostilla, kun tilauksesi on matkalla.

Sen jälkeen, kun paketti on rekisteröity kuljetusta varten varastollamme, skannataan se seuraavan kerran vasta sen saapuessa Suomen Postin terminaaliin Vantaalle. Tämän vuoksi paketin seurantatiedot päivittyvät vasta noin 3 arkipäivän sisällä tilauksen lähetyshetkestä.

  • Tähän asti Bringin seuranta ilmoittaa, että seurantatiedot päivittyvät, kun tilaus on saapunut vastaanottavan maan terminaaliin.
  • Tähän asti Postin seuranta ilmoittaa, että pakettia ei ole vielä vastaanotettu kuljetukseen.

Tämä ei tarkoita sitä, että paketti olisi kadonnut tai myöhässä, vaan sitä, että se ei vielä ole saapunut Suomen Postille. Mikäli paketin seurantatiedot eivät sen sijaan päivittyisi viimeistään 5 arkipäivän kuluttua lähetyksestä, on mahdollista, että paketti ei ole löytänyt perille. Ole tällöin ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected], jotta voimme auttaa sinua.

Selaimesi on juuri nyt yksityisessä tilassa, eikä suosikkiesi tallentaminen tällöin onnistu. Voidaksesi käyttää tätä toimintoa, sulje yksityinen selaustila ja avaa sivumme uudelleen. Sulje!