Palautukset ja vaihdot

Alla olevat tiedot koskevat Manner-Suomea. Lisää Ahvenanmaata koskevaa tietoa löydät täältä.

Palautukset

30 päivän avoin kauppa

Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on 14 päivän palautusoikeus. Me haluamme tarjota sinulle hieman pidemmän harkinta-ajan, ja tarjoamme yhteensä 30 päivän palautusoikeuden*. Tämä tarkoittaa sitä, että paketin vastaanottamisesta sinulla on 30 päivää aikaa jättää palautuspaketti Postille.

Palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Älä kiinnitä palautustarraa tuotepakkaukseen (esim. kenkälaatikko), vaan pakkaa palautettavat tuotteet johonkin muuhun pakkaukseen. Voit esim. käyttää samaa pahvilaatikkoa/muovipussia, jossa vastaanotit tilauksesi. Palautusosastomme käy läpi kaikki palautukset, ja jos tuote on kunnossa, hyväksytään palautus ja tuote voidaan asettaa uudelleen myyntiin.

*30 päivän palautusokeus ei koske uima-/alusvaatteita, eikä asennettuja tuotteita. Näidenkin tuotteiden kohdalla kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus on voimassa. Kuitenkin esimerkiksi jotkin alusvaatteet saapuvat sinetöityinä, ja mikäli tämä sinetti rikotaan, ei niitä enää voi palauttaa.

Palautuskulut

Palautuksesta perimme palautuskuluja 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron), kun käytät paketin mukana tulevaa Postin palautustarraa ja jätät paketin Postin palautuspisteelle. Tämä summa vähennetään palautuksen käsittelyn yhteydessä hyvitettävästä palautussummasta. Kts. lisää alla kohdasta ”Takaisinmaksu/Laskun summan päivittäminen”.

Mikäli päätät käyttää jotain muuta palautustapaa, emme vastaa palautuskuluista.

Vaihdot ovat ilmaisia. Kts. lisää kohdasta ”Vaihto-ohjeet” alempana.

Palautusohjeet: 1. Täytä 2. Pakkaa 3. Lähetä

  1. Täytä paketin mukana tullut palautuslomake ja laita se pakettiin palautettavien tuotteiden kanssa. Mikäli palautuslomake puuttuu, voit ladata ja tulostaa sen täältä tai vaihtoehtoisesti kirjoittaa tyhjälle paperille tilausnumeron sekä niiden tuotteiden tiedot, jotka haluat palauttaa.
  2. Pakkaa tuotteet huolellisesti ja kiinnitä palautustarra paketin päälle. Älä kiinnitä palautustarraa tuotteen alkuperäispakkaukseen (esim. kenkälaatikkoon).
    • Mikäli palautustarraa ei tilauksen mukana tullut tai se on kadonnut, ota yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jotta voimme lähettää uuden.
  3. Jätä paketti Postin toimipisteelle. Säästä kuitti/lähetystunnus, jos haluat seurata palautuksen matkaa.

Palautuksen kulku

  • Posti kuljettaa palautustarralla lähetetyt palautukset Vantaalle koontilokeroihin, ja vastaanottajan osoite palautustarrassa on: PL 3710, 00002 Helsinki
  • Bring noutaa paketit koontilokeroista ja kuljettaa ne eteenpäin varastollemme Ruotsin Göteborgiin, missä palautukset käsitellään noin 5 arkipäivän kuluessa niiden saapumisesta.
    • Viimeinen skannaus Bringillä ennen varastoamme tapahtuu paikassa 43533 MÖLNLYCKE, ja kun paketti on tullut perille, näkyy seurannassa tämän jälkeen tieto, että paketti on toimitettu. Tällöin tiedät, että palautus on saapunut varastollemme, ja odottaa käsittelyä.
  • Saat meiltä automaattisen vahvistuksen sähköpostitse, kun palautus on käsitelty.

Voit seurata Postin palautustarralla lähetetyn palautuksen matkaa lähetystunnuksen avulla Posti.fi- ja Bring.fi-sivuilla. Postin seuranta päättyy siis Vantaalle, ja Bringin seuranta näyttää matkan kulun perille asti.

Palautusten käsittelyssä kestää normaalisti noin 9–11 arkipäivää, eli noin 2 viikkoa, siitä päivästä, kun olet lähettänyt palautuksen. Saat rahat takaisin/laskusi päivitetään, kun palautus on käsitelty. Kts. lisää alla kohdasta ”Takaisinmaksu/Laskun summan päivittäminen”

Vaihto-ohjeet

Jos haluat vaihtaa saman tuotteen väriä/kokoa, seuraathan näitä ohjeita. Tarjoamme nimittäin vaihdon ilman lisätoimituskuluja 30 päivän avoimen kaupan aikana. Vaihdon yhteydessä emme peri palautuskuluja alkuperäisestä tilauksesta. Haluamme myös tarjota vaihdossa saman hinnan, mikäli tuotteen hinta olisi kotisivuillamme muuttunut.

  • Tee palautus ohjeiden mukaan (kts. palautusohjeet yllä), ja ruksi palautuslomakkeen taulukkoon tuotteen kohdalle ”Vaihto”.
  • Tee kotisivuillamme uusi tilaus haluamaasi väriin/kokoon.
  • Lähetä sähköposti asiakaspalveluumme [email protected], jossa annat sekä alkuperäisen että uuden tilausnumeron, jotta voimme tarkistaa hinnan sekä varmistaa, ettei ylimääräisiä toimituskuluja peritä.

Uuteen tilaukseen tulee uusi maksutoimitus. Tämä tarkoittaa sitä, että emme voi esim. periä uuden tilauksen hintaa alkuperäisen tilauksen laskulla, vaan molempien tilausten maksut käsitellään erikseen.

Takaisinmaksu/Laskun summan päivittäminen

Takaisinmaksu hyväksytystä palautuksesta suoritetaan 14 päivän sisällä siitä, kun palautus on saapunut perille ja käsitelty. Kaikki takaisinmaksut suoritetaan sen maksutavan mukaan, jonka olet valinnut tilausta tehdessäsi. Otathan huomioon, että Klarna maksupalveluntarjoajanamme käsittelee myös kaikki maksunpalautukset. Palautuskulut 4,90 € peritään palautuksen käsittelyn yhteydessä. Jos olet esimerkiksi palauttanut kaikki tuotteet tilauksestasi, laskutamme vain palautuskuluista, 4,90 €.

Kortti- ja verkkopankkimaksut: Rahat näkyvät tililläsi normaalisti noin 5–7 arkipäivän kuluessa palautuksen rekisteröinnistä.

Klarnan lasku 30 päivän maksuajalla:

  • Voit ilmoittaa Klarnalle palautuksesta, mikäli haluat asettaa laskusi taukotilaan palautuksen käsittelyajaksi. Muussa tapauksessa on laskun eräpäivä voimassa.
  • Jos et ole maksanut laskuasi, laskun summa päivitetään palautuksen käsittelyn yhteydessä, ja saat Klarnalta uuden laskun.
  • Jos olet maksanut laskusi, ja sinulla on tilinumero tallennettuna Klarnalla, suoritetaan maksunpalautus automaattisesti tälle tilille. Jos sinulla ei ole tilinumeroa tallennettuna Klarnalla, ottaa Klarna sinuun yhteyttä sähköpostitse saadakseen tilitiedot maksunpalautusta varten.

Klarnan erämaksu: Palautettava summa vähennetään kokonaispotista, joka sinulla on maksettavana Klarnalla. Jos kaikki erämaksut on maksettu, tapahtuu takaisinmaksu samoin kuin Klarnan laskun kohdalla (kts. yllä).

Selaimesi on juuri nyt yksityisessä tilassa, eikä suosikkiesi tallentaminen tällöin onnistu. Voidaksesi käyttää tätä toimintoa, sulje yksityinen selaustila ja avaa sivumme uudelleen. Sulje!