Osto- ja toimitusehdot

Osto- ja toimitusehdot

Yleistä tietoa

Yrityksen nimi: Outnorth AB

Y-tunnus on 556709-7349 Alv.nro SE556709734901

Outnorthin yhteystiedot:

Puhelin: 09 348 99 00
Sähköposti: info@outnorth.fi

Palautusosoite Ruotsin keskusvarastoomme:

Outnorth AB
Stora Räppevägen 60
352 74 Växjö
Ruotsi

Hallinnollinen osoite Suomessa (EI palautusosoite):

Outnorth AB
Eteläesplanadi 24
00130 Helsinki

 Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

Alla ovat Outnorthin osto- ja toimitusehdot:

Toimitukset

Voit tilata meiltä sekä varastotuotteita että tilaustuotteita. Varastotuotteita meillä on omassa varastossamme, kun taas tilaustuotteet tilaamme ensin tavarantoimittajiltamme.
Jos tilauksesi sisältää vähintään yhden tilaustuotteen,
odotamme tämän saapumista varastoomme ennen tilauksen lähettämistä. Koko tilaus lähetetään siis yhdellä kertaa. Tuotteiden
kohdalle on merkitty selkeästi, löytyykö sitä varastosta vai onko se
tilaustuote/saapumassa varastoon.

Toimimme yhteistyössä Bringin (Manner-Suomi) sekä FedExin (Ahvenanmaa) kanssa ja käytämme seuraavia lähetyspalveluja:

  • Bring toimii yhteistyössä Suomen Postin kanssa, ja paketit toimitetaan lähimmälle Postin noutopisteelle tai Postin pakettiautomaattiin. 
  • Lähetyskustannukset Manner-Suomeen alle 150 € maksaviin toimituksiin ovat
    4,90 € sisältäen arvonlisäveron. Yli 150 € maksavissa tilauksissa
    toimitus on ilmainen.
  • Lähetyskustannukset Ahvenanmaalle ovat 7,90 € sisältäen arvonlisäveron. Tuotteet lähetetään FedExin economy-pakettina, ja saat ilmoituksen sähköpostilla. Käytämme FedExiä etupäässä kansainvälisiin toimituksiin. Voit lukea enemmän FedEx-toimituksista kotiseudullesi osoitteessa https://www.fedex.com/fi/ Huom! Kun tilaat Ahvenanmaalle, valitse kassalla maan kohtaan Ahvenanmaa Suomen sijaan. Tällöin tilaus lähetetään verottomana, etkä maksa tullissa tuplaveroa.

Huom! Tärkeää tietoa toimitusajoista. Jos
tilauksesi sisältää ainoastaan varastotuotteita, lähetämme
tilauksesi tavallisesti 2 työpäivän sisällä. Muussa tapauksessa
lähetysajankohta ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Normaali kuljetusaika Suomeen
on 4-5 työpäivää.


Palautusoikeus

Outnorth tarjoaa 30 päivän palautusoikeuden (avoin kauppa) siitä päivästä lähtien, kun olet vastaanottanut tuotteen siihen päivään
saakka, kun jätät tuotteen postitoimipaikkaan. Palautusoikeus sisältää 14
päivän peruutusoikeuden ja sen päälle 16 päivän pidennetyn avoimen kaupan. Takaisinmaksu hyväksytystä palautuksesta suoritetaan 14 päivän sisällä
siitä, kun palautus on saapunut perille ja käsitelty.
Huomioi, että pelkästä palautuksesta peritään palautusmaksu 4,90€. Vaihdot ovat
ilmaisia.
(Ks. lisätietoa seuraavasta luvusta Vaihdot). Tuote tulee palauttaa
myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikkine tuotelappuineen.

Huom! Palautettaessa Ahvenanmaalta, vastaa asiakas itse palautuskuluista. Palautusmaksua 4,90 € ei peritä palautusta käsiteltäessä. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, voit tehdä uuden tilauksen kotisivuillamme.

Mikäli asiakas on käsitellyt tavaraa enemmän kuin mitä
sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi on tarpeen, on
Outnorthilla oikeus periä korvaus tuotteen arvon alentumisesta. Haluamme
kehottaa varovaisuuteen sellaisen tavaran käsittelyssä, joka mahdollisesti palautetaan.
Kun tuote palautetaan hyvässä kunnossa ja voidaan nähdä, että sitä
on käsitelty vain sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi,
palautetaan tuotteesta luonnollisesti täysi hinta asiakkaalle. Suosittelemme
samaa varovaisuutta tuotepakkauksen (esim. kenkälaatikko) kanssa, sillä tällä voi olla vaikutus tuotteen arvoon. Mikäli tuotepakkaus on vaurioitunut enemmän
kuin mitä sen avaamisen vaaditaan, saatetaan periä korvaus tuotteen arvon alenemisesta. Tästä päätetään jokaisessa yksittäistapauksessa. Huom!
Tuotepakkauksella EI tarkoiteta uloimmaista käärettä/pakkausta, jossa tilaus toimitetaan.

Palautusmaksu on 4,90 €, kun käytät paketin mukana tulevaa palautustarraa ja jätät paketin Postin palautuspisteelle. Palautusmaksu
vähennetään/veloitetaan, kun palautus käsitellään varastollamme. Ota huomioon kuljetus- sekä käsittelyajat. Kuljetus Suomesta Ruotsiin kestää normaalisi 3-6 arkipäivää, ja palautukset käsitellään normaalisti 5 arkipäivän kuluessa. Me pidätämme
itseltämme mahdollisuuden noutaa palautus, jos se lähetetään johonkin muuhun
kuin ilmoitettuun palautusosoitteeseen. Pakkaa palautus huolellisesti. Voit käyttää samaa pakkausta (ulommainen pakkauspussi tai -kartonki) kuin missä tuotteet sinulle lähetettiin.

Pyydämme sinua myös täyttämään palautuslomakkeen ja
lähettämään sen palautuksen mukana pakkauksessa. Mikäli palautuslomaketta
ei tilauksen mukana tullut tai se on kadonnut, pyydämme
sinua ystävällisesti ottamaan yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jolloin
voimme lähettää sinulle uuden. Palautuslomakkeen löydät myös asiakaspalvelusivultamme
”Ota yhteyttä”.

Huom! 14 päivän peruutusoikeus
ei koske:

  • Tuotteita, jotka on valmistettu kuluttajan erityisvaatimusten mukaisesti soveltumaan juuri kyseiselle asiakkaalle, tai muulla tapaa muutettu henkilökohtaisten tarpeiden mukaan.
  • Uima- ja/tai alusasuja, jotka on toimitettu erillisessä suljetussa tuotepakkauksessa, jos asiakas on avannut pakkauksen.

Pidennetyn palautusoikeuden aikan, t.s. 15-30 päivien aikana, pätevät samat ehdot kuin 14 päivän aikana seuraavin poikkeuksin:

  • Ei koske uima- ja/tai alusasuja riippumatta pakkauksesta.
  • Ei koske suksia, joissa on asennetut siteet.

Palautusmaksu vähennetään takaisinmaksun summasta. Mikäli palautat ja vaihdat tuotteita samassa palautuslähetyksessä, ei palautusmaksua tule.

Vaihdot

Jos haluat vaihtaa yhden tai useamman tuotteen, on vaihdettavan tuotteen palautus ilmainen, kun käytät paketin mukana tulevaa palautustarraa. Palautustarra on tärkeä, sillä sen avulla otamme vastaan ja käsittelemme palautuksen ja vaihdon. Seuraa palautustarran ohjeita, kiinnitä etiketti pakettiin ja vie lähimpään Postin palautuspisteeseen.

Tuotteita voi vaihtaa ainoastaan alkuperäistuotteen kanssa samanhintaisiin tai sitä halvempiin. Jos haluat vaihtaa kalliimpiin tuotteisiin, sinun tulee palauttaa alkuperäinen tuote takaisinmaksua/laskulle hyvitystä vastaan ja tehdä uusi tilaus. Jos vaihdat tuotteen halvempaan tuotteeseen, maksetaan erotus sinulle takaisin. Jos olet valinnut maksutavaksi Klarnan laskun, pätee alkuperäinen lasku siinä tapauksessa, että vaihdat tuotteen samanhintaiseen. Jos uusi tuote on halvempi, saat uuden laskun, kun alkuperäinen tuote on saapunut meille ja vaihto on rekisteröity. Jos olet epävarma laskusi loppusummasta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme auttaa sinua.

Huom! Tärkeää tietoa vaihdoista. Kannattaa tarkistaa, että tuotetta, johon haluat vaihtaa löytyy varastostamme. Emme voi varata tuotteita varastossamme, joten mikäli tuotetta olisi vain muutama jäljellä, kannattaa tuotteeseen tehdä uusi tilaus. Voit tällöin pyytää ilmaista palautusta alkuperäiseen tilaukseesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Joskus tuote, johon haluat vaihtaa, saattaa olla loppu varastostamme. Tällöin suoritamme vaihdon sijaan palautuksen ja maksamme summan takaisin/hyvitämme summan laskulle. 

Huom! Kun asut Ahvenanmaalla ja haluat vaihtaa tuotteen, palauta alkuperäinen tuote, ja tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen.

Kampanjatuotteen palautus

Jos olet ostanut tuotteen, joka oikeuttaa sinulle lahjan tai alennuksen toiseen tuotteeseen, tämä tuote/alennus on palautettava, jos palautat tuotteen, joka oikeutti sinulle lahjan/alennuksen. Jos tätä ei noudateta, niin arvo lahjasta tai alennuksesta vähennetään takaisinmaksun summasta.

Jos palautat vain sen tuotteen/ne tuotteet, jotka olet saanut kaupan päälle, ei takaisinmaksua suoriteta.

Jos palautat osan tilauksesta ja pidät osan, suoritetaan takaisinmaksu niin, että maksat vain niistä tuotteista, jotka olet päättänyt pitää.

Tuotteen vaihdossa ei voi käyttää lahjaa tai alennusta hyväkseen toiseen tuotteeseen. Lahjaa tai alennusta ei myöskään voi siirtää toiseen tilaukseen.

Maksutavat

Valittavana olevat maksutavat riippuvat siitä, mistä maasta teet tilauksen. Esittelemme käytettävissä olevat maksutavat kassalla. Korttimaksu on valittavissa kaikissa maissa.

Ostajan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Korttimaksu

Kun ostat Outnorth.fi nettikaupastamme, voit valita korttimaksun (VISA, MasterCard, American Express), pankin suoramaksun (Nordea, Sampo/Danske Bank, Osuuspankki, S-Pankki), laskun tai joustavan erämaksun. Kaikki nämä maksutavat tarjoamme Klarnan kautta. 

PayPal

Voit myös valita PayPal –maksun. Jos valitset maksutavaksi PayPalin, sinut ohjataan edelleen PayPalin kotisivuille, missä voit suorittaa maksun.

Klarna

Klarna tarjoaa eri maksuvaihtoehtoja. Kun olet syöttänyt maksutiedot kassalla, näet ne maksutavat, jotka sinun kohdallasi ovat mahdollisia.

Klarna tarjoaa sinulle esim. mahdollisuuden tilata laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat:

  • Kun valitset vaihtoehdoksi "Maksa myöhemmin", tarkistetaan luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
  • Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä.
  • Maksuehto on 14 päivää. Jos et maksa laskuasi viimeistään eräpäivänä, lähettää Klarna sinulle maksuhuomau uksen. Maksuhuomautuksesta veloitetaan 5 euroa sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan.
  • Voit myös valita Klarnan joustavan erämaksun, tai maksaa myöhemmin tarjottuna ajankohtana.

Lisätietoa Klarnan ehdoista löydät Klarnan kotisivuilta. Jos sinulla on tarkempia kysymyksiä Klarnan maksutavoista, voit olla yhteydessä heidän asiakaspalveluun.

Kun valitset korttimaksun, voit luottaa siihen, että käytämme salausta, jotta sinun korttitietosi eivät joudu vääriin käsiin. Meillä on Comodon myöntämä SSL sertifikaatti. Toteutamme korttitapahtumat yhdessä DIBS-yhtiön (www.dibspayment.com) ja Ruotsin Handelsbankenin kanssa. Korttimaksutapahtumat on suojattu 3D Secure- järjestelmällä. Se on palvelu, jonka sinä kortinkäyttäjänä voit tilata kortin myöntäjältä ja joka antaa sinulle lisäsuojaa kaikissa verkossa tapahtuvissa ostoissa. Palvelu ei vaikuta millään tavoin niihin ostajiin, joiden korttiin ei ole liitetty tätä lisäpalvelua.

Alennuskoodit eivät ole voimassa lahjakortteja ostettaessa.

Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

Kuljetusvastuu

Vastaamme tuotteista, jotka vahingoittuvat toimituksen aikana. Jos havaitset vastaanottamassasi pakkauksessa kuljetusvaurioita, ota mielellään kuva pakkauksesta heti paikan päällä postitoimipaikassa, tai viimeistään kotona. On tärkeää, että dokumentoit mahdolliset vauriot sekä pakkauksessa että tuotteissa. Dokumentoi sekin, jos jotain puuttuu. On myös tärkeää, että reklamoit kuljetuksesta suoraan postitoimipaikassasi. Ole myös yhteydessä meihin, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuneista tuotteista.

Vastaamme myös tuotteista, jotka katoavat toimituksen aikana. Ole yhteydessä meihin, mikäli et ole saanut pakettiasi kohtuullisessa ajassa, jotta voimme auttaa asiassa eteenpäin.

Kun palautat tuotteen, sinä asiakkaana vastaat tuotteista. Sen vuoksi on erittäin tärkeää, että pakkaat tuotteet niin hyvin, etteivät tuote tai alkuperäispakkaus vahingoitu. Älä käytä alkuperäispakkausta postipakkauksena, sillä se saattaa vahingoittua. Jos alkuperäispakkaus on vaurioitunut, voimme veloittaa asiakkaalta korvauksen tuotteen hinnan alentumisesta. Vauriolla ei tarkoiteta pakkauksen normaalia avaamista tuotteen kokeilua varten, vaan vauriota, joka on tullut kohtuuttomasta käsittelystä.

Lunastamattomat paketit

Lunastamattomista tuotteista veloitamme rahti-, palautus- ja käsittelymaksuja yhteensä 30 €. Suurikokoisista lähetyksistä veloitetaan hinnastonmukainen lisärahtimaksu.


Reklamaatiot

Jos haluat reklamoida tuotteen, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi. Muista kirjoittaa viestiin tilausnumerosi. Jos mahdollista, lähetä kuva/kuvia tuotteesta, sillä se usein helpottaa ja nopeuttaa reklamaation käsittelyä.

Suomessa sinulla on oikeus reklamoida tuote 2 vuoden ajan ostopäivästä. Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista, eivät kuulu takuun piiriin.

Reklamaatio tulee tehdä niin pian kuin mahdollista sen jälkeen, kun virhe havaittiin. Tuotteen tulee olla puhdas, kun se lähetetään meille. Kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen, käsittelemme asian 30 päivän sisällä.

KiistatMahdollisissa kiistatapauksissa pyrimme ratkaisemaan tilanteen ensisijaisesti neuvotteluin asiakkaan kanssa. Mikäli yhteiseen ratkaisuun ei päädytä, voi asiakas ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan saadakseen sovitteluapua. Tarvittaessa asia voidaan viedä eteenpäin ratkaistavaksi kuluttajariitalautakuntaan.
Hinnat, tuotteet ja tarjoukset

Kotisivuiltamme löytyvät tuotekuvat saattavat poiketa hieman tuotteen todellisesta ulkonäöstä ja luonteesta. Pidätämme oikeuden muuttaa tuotetietoja ja hintoja ilman erillistä ilmoitusta.

Koskien mahdollisia virheitä tuotteiden tiedoissa, hinnoissa tai muussa kotisivuilta löytyvässä tiedossa, pidättää Outnorth oikeuden muuttaa tiedot jälkikäteen. Pidätämme oikeuden korjata tiedot koskien mahdollisia hintavirheitä, kampanjakoodeja, loppuunmyyntiä, varaston saldoa, muutoksia tuotteen teknisissä tiedoissa sekä mahdollisia oikeinkirjoitusvirheitä kotisivuillamme tai ilmoituksissamme. Pidätämme myös oikeuden korjata mahdolliset sivuilla esiintyvät tekniset ongelmat. Pidätämme oikeuden peruuttaa mahdolliset virheelliset tilaukset.

Force Majeure

Ylivoimaisen esteen sattuessa katsomme, että meidän ei tarvitse suorittaa sopimusvelvoitteitamme. Ylivoimainen este voi johtua muuttuneesta lainsäädännöstä, viranomaisten toiminnasta, työmarkkinakiistasta, tulipalosta, tulvasta, sodasta, terroristi iskusta, sabotaasista, suuronnettomuudesta tai vastaavista tapahtumista.


Henkilötieto- ja roskapostipolitiikka

Käsittelemme kaikkia outnorth.fi -sivuilla antamiasi henkilötietoja äärimmäisen varovasti. Keräämme ja tallennamme tietoja henkilötietolain, SFS 1998:204 mukaan. Laki perustuu EU:n yhteisiin määräyksiin.

  • Klarna, joka on meidän maksupalveluntarjoaj mme (PSP, Payment Service Provider) täyttää PCI DSS vaatimukset.
  • DIBS eli maksupalvelutarjoaja me täyttää PCI DSS  vaatimukset.
  • Henkilötiedot suojataan ulkoiselta tietomurrolta.
  • Asiakkaana sinulla on oikeus pyytää kopio rekisteröidyistä tiedoista.
  • Asiakkaana sinulla on oikeus pyytää rekisteröityjen tietojen muuttamista.
  • Asiakkaana sinulla on oikeus pyytää rekisteröityjen tietojen poistamista.

Outnorth ei lähetä ns. roskapostia. Asiakkaana voit saada meiltä sähköpostia liittyen tilaukseesi, maksuun tai muuhun käynnistämääsi keskusteluun sekä tietoa, uutiskirjeitä tai tarjouksia asiakassuhteemme puitteissa. Emme lähetä sähköpostiviestejä kolmannelta osapuolelta tai liittyen tuotteisiin tai palveluihin, jotka eivät liity suoranaisesti toimintaamme. Voit helposti peruuttaa automaattisesti lähetettävien viestien tilauksen sähköpostissa tulevan linkin avulla (linkki esim. uutiskirjeen lopussa). Tämän voit tehdä kirjautumatta sisään sivuillemme.

Sitoudumme siihen, että emme luovuta emmekä myy asiakkailtamme kerättyjä henkilötietoja. Keräämme vain ne tiedot, joita tarvitsemme tilauksen käsittelyä varten ja tietoja käyttävät vain Outnorth sekä yhteistyökumppanit, joita käytämme kaupan toteuttamiseen. Esimerkkejä yhteistyökumppaneista ovat maksupalvelutarjoajat, luottoyhtiöt sekä pankit - meidän tapauksessamme DIBS payment services, Klarna ja sinun pankkisi.

Rekisterin sisältämät tiedot:

  • Henkilön etu- ja sukunimi
  • Postiosoite
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Henkilötunnus (jos maksat Klarnan kautta)
  • Tiedot käsitellyistä tilauksista
Turvallisuus

Ilmoitamme poliisille kaikki petosyritykset esim. tilaukset väärennetyillä tai varastetuilla korttitiedoilla. Rekisteröimme IP-osoitteen maksun yhteydessä mahdollista rikosilmoitusta varten.

Evästeet

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelimemme lähettää ja selaimesi tallentaa. Monet sivustot käyttävät evästeitä eri toimintojen tarjoamiseen vierailijoilleen. Evästeen tietoja voidaan käyttää käyttäjän surffaustapojen seuraamiseen.

Heinäkuussa 2003 voimaan astuneen sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia verkkosivuston kävijöitä tulee informoida siitä:

  • Että sivusto käyttää evästeitä
  • Mihin näitä evästeitä käytetään ja
  • Miten ne voidaan estää

Outnorth käyttää evästeitä, osin puhtaasti teknisistä syistä, jotta tiedämme mitä käyttäjä tekee sivuillamme, sisäänkirjautumiseen, ostoskorin käyttöä varten jne. Outnorth käyttää evästeitä myös liikenteen mittaamiseen ja markkinointipanostusten arvioimiseen. Ellet hyväksy evästeitä selaimessasi, suuri osa sivuston toiminnoista lopettaa toimintansa. Tämä johtuu siitä, että sivusto luulee jokaisen sivun latauksen yhteydessä, että kyseessä on uusi kävijä.

Ellet halua hyväksyä evästeitä, selaimesi voidaan asettaa tilaan, jossa se kieltäytyy automaattisesti evästeiden tallentamisesta tai ilmoittaa sinulle aina, kun verkkosivusto pyytää luvan evästeiden käyttöön. Selaimesi avulla voit myös poistaa kaikki aikaisemmin tallennetut evästeet. Katso lisätiedot käyttämäsi selaimen ohjesivuilta.

Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!