Osto- ja toimitusehdot

Osto- ja toimitusehdot

Yleistä tietoa

Yrityksen nimi: Outnorth AB

Y-tunnus 556709-7349 / Alv-numero SE556709734901

Outnorthin yhteystiedot:
Puhelin: 09 348 99 00
Sähköposti: info@outnorth.fi
Asiointikielet: suomi, ruotsi, englanti

Keskusvaraston osoite (Palautusosoite):

Outnorth AB Logistics
John Bunyans Väg 2
418 78 Göteborg
Ruotsi

Pääkonttorin osoite (Huom! EI palautusosoite)

Outnorth AB
Deltavägen 7, 3. krs
352 45 Växjö
Ruotsi

Osoite Suomen alv-rekisterissä:

Outnorth AB
Eteläesplanadi 24
00130 Helsinki

Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

Alla ovat Outnorthin osto- ja toimitusehdot:

Toimitukset

Voit tilata meiltä sekä varastotuotteita että tilaustuotteita. Varastotuotteita meillä on omassa varastossamme, kun taas tilaustuotteet tilaamme ensin tavarantoimittajiltamme. Jos tilaus sisältää ainoastaan varastotuotteita, lähetämme tilauksen tavallisesti 3-5 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Muussa tapauksessa lähetysajankohta ilmoitetaan tilausvahvistuksessa.  

Huomioithan, että jos tilauksesi sisältää vähintään yhden tilaustuotteen, odotamme tämän saapumista varastoomme ennen tilauksen lähettämistä. Koko tilaus lähetetään siis yhdellä kertaa, emmekä tee osatoimituksia.

Jokaisen tuotteen kohdalle on tuotesivulla merkitty, löytyykö sitä varastosta vai onko se tilaustuote/saapumassa varastoon.

Toimitamme sekä Manner-Suomeen että Ahvenanmaalle ja käytämme seuraavia lähetyspalveluja:

Manner-Suomi:

  • Bring toimittaa paketit Ruotsista Suomeen, missä Suomen Posti toimittaa paketit eteenpäin Postin noutopisteille ja pakettiautomaatteihin.
  • Normaali kuljetusaika on 4-5 arkipäivää siitä, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.
  • Lähetyskustannukset alle 150 EUR maksaviin toimituksiin ovat 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron). Yli 150 EUR maksavissa tilauksissa toimitus on ilmainen.
  • Kotiinkuljetuksen voi halutessaan ostaa Postilta, kun paketti on saapunut perille. Pitkät ja suuret paketit kuljetetaan automaattisesti ilmoitettuun toimitusosoitteeseen ilman lisäkuluja, ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen toimitusajan sopimiseksi. Katso lisätietoja Suomen Postin sivuilta.

Ahvenanmaa:

  • Huom! Kun tilaat Ahvenanmaalle, valitse kassalla maan kohtaan Ahvenanmaa Suomen sijaan. Tällöin tilaus lähetetään verottomana, etkä maksa tullissa tuplaveroa.
  • Tuotteet lähetetään varastoltamme FedExin economy-pakettina, ja asiakas saa ilmoituksen sähköpostilla, kun paketti on matkalla. Paketit toimitetaan Åland Postille, ja asiakas hoitaa paketin noutamisen tai kotiinkuljetuksen sekä tullimaksut Åland Postin kanssa. Katso lisätietoja Åland Postin sivuilta.
  • Normaali kuljetusaika on noin viikko siitä, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.
  • Lähetyskustannukset Ahvenanmaalle ovat 7,90 EUR.

PalautusoikeusAvoin kauppa

Outnorth tarjoaa 30 päivän avoimen kaupan siitä päivästä lähtien, kun olet vastaanottanut tuotteen siihen päivään saakka, kun jätät tuotteen postitoimipaikkaan. Avoin kauppa sisältää 14 päivän peruutusoikeuden ja sen päälle 16 päivän pidennetyn palautusoikeuden. *  

Tuotteen pakkaaminen

Pakkaa palautus huolellisesti. Tuote tulee palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä tuotteen alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Mikäli asiakas on käsitellyt tavaraa enemmän kuin mitä sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi on tarpeen, on Outnorthilla oikeus periä korvaus tuotteen arvon alentumisesta. Haluamme kehottaa varovaisuuteen sellaisen tavaran käsittelyssä, joka mahdollisesti palautetaan. Kun tuote palautetaan hyvässä kunnossa ja voidaan nähdä, että sitä on käsitelty vain sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi, palautetaan tuotteesta luonnollisesti täysi hinta asiakkaalle.  

Suosittelemme samaa varovaisuutta tuotepakkauksen (esim. kenkälaatikko) kanssa, sillä tällä voi olla vaikutus tuotteen arvoon. Mikäli tuotepakkaus on vaurioitunut enemmän kuin mitä sen avaamiseen vaaditaan, saatetaan periä korvaus tuotteen arvon alenemisesta. Tästä päätetään jokaisessa yksittäistapauksessa. Huom! Tuotepakkauksella EI tarkoiteta ulommaista käärettä/pakkausta (esim. pakkauspussi tai –kartonki), jossa tilaus toimitetaan. Mikäli ulommainen kääre/pakkaus, jossa tuotteet toimitettiin, on edelleen käyttökelpoinen, voi sitä käyttää palautuksen lähettämisessä.

Palautuslomake

Pyydämme asiakkaitamme täyttämään palautuslomakkeen ja lähettämään sen palautuksen mukana pakkauksessa. Mikäli palautuslomaketta ei tilauksen mukana tullut tai se on kadonnut, pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jotta voimme lähettää uuden. Ladattava versio löytyy myös FAQ-sivuiltamme osiosta Palautus & Reklamaatio.

Palautustarra ja palautusrahti - Manner-Suomi

Manner-Suomeen tulevissa paketeissa on mukana palautustarra. Käytäthän tätä palautustarraa, kun haluat lähettää palautuksen. Palautusrahtimaksu on 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron), kun käytät kyseistä palautustarraa ja jätät paketin Postin palautuspisteelle. Mikäli palautustarraa ei tilauksen mukana tullut tai se on kadonnut, pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jotta voimme lähettää uuden. Palautusmaksu vähennetään/veloitetaan, kun palautus käsitellään varastollamme. Vaihdot Manner-Suomesta ovat ilmaisia. (Ks. lisätietoa seuraavasta luvusta Vaihdot).

Palautusrahti ja palautuksen tiedot - Ahvenanmaa

Ahvenanmaalle tulevissa paketeissa ei ole mukana palautustarraa. Palautettaessa Ahvenanmaalta, vastaa asiakas itse palautuskuluista kokonaisuudessaan. Katso palautusosoite yllä kohdasta “Yleistä tietoa”.  

Otathan myös huomioon, että lähettäessä pakettia Ahvenanmaalta tulee postille/kuljetusyhtiölle ilmoittaa, mitä palauttaa, sekä mikä tuotteiden arvo on. Nämä tiedot vaaditaan tullikäsittelyssä, jotta paketti voidaan toimittaa vastaanottajalle Ruotsiin. Mikäli näitä tietoja ei ole annettu, voi tullikäsittely kestää tavallista pidempään ja palautuksen käsittely viivästyä.

Palautusten kuljetus- sekä käsittelyajat

Kuljetus Suomesta Ruotsiin kestää normaalisti 4-6 arkipäivää, ja palautukset käsitellään tavallisesti 5 arkipäivän kuluessa saapumisesta. Me pidätämme itseltämme mahdollisuuden noutaa palautus, jos se lähetetään johonkin muuhun kuin ilmoitettuun palautusosoitteeseen.

Takaisinmaksu  

Takaisinmaksu hyväksytystä palautuksesta suoritetaan 14 päivän sisällä siitä, kun palautus on saapunut perille ja käsitelty. Palautusrahtimaksu 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron) vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta.


*Huom! 14 päivän peruutusoikeus ei koske:

  • Tuotteita, jotka on valmistettu kuluttajan erityisvaatimusten mukaisesti soveltumaan juuri kyseiselle asiakkaalle, tai muulla tapaa muutettu henkilökohtaisten tarpeiden mukaan - esim. sukset/lumilaudat/rullasukset, joissa on poraamalla asennetut siteet, tai sukset, joiden pohja on hiottu.
  • Uima- ja/tai alusvaatteita, jotka on toimitettu sinetöidyssä tuotepakkauksessa, jos asiakas on avannut pakkauksen.

Pidennetyn palautusoikeuden aikana, t.s. 15-30 päivien aikana, pätevät samat ehdot kuin 14 päivän aikana seuraavin poikkeuksin:

  • Ei koske uima- ja/tai alusasuja riippumatta pakkauksesta.

Vaihdot

Manner-Suomesta

Jos haluat vaihtaa jonkin tilaamasi tuotteen väriä tai kokoa, tarjoamme vaihdon ilman lisätoimituskuluja avoimen kaupan aikana. Sinun tarvitsee lähettää tuote palautuksena meille täytetyn palautuslomakkeen kanssa, tehdä uusi tilaus kotisivuillamme tuotteeseen haluamassasi värissä/koossa, ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tilausnumeron kanssa, jotta toimituskulut voidaan tarkistaa. Mikäli alennus/tarjous on ehtinyt loppumaan sinä aikana, kun ensimmäinen tuote toimitettiin, tarjoamme saman hinnan samaan tuotteeseen eri värissä/koossa.  

Otathan huomioon, että palautuksesta saat takaisinmaksun/hyvityksen laskulle, kun palautus on käsitelty varastollamme, ja uuteen tilaukseen tulee uusi maksutoimitus. Emme voi yhdistää tilausten maksutoimituksia.  

Ahvenanmaalta

Mikäli haluat vaihtaa jonkin tuotteen, voit tehdä uuden tilauksen kotisivuillamme.

Kampanjatuotteen palautus

Kun palautat vähintään yhden tuotteen kampanjoissa, joissa ostetaan useampi tuote (esim. kolme kahden hinnalla) ovat seuraavat ehdot voimassa:

  • Jos palautat vain sen tuotteen/ne tuotteet, jotka olet saanut kaupan päälle, ei takaisinmaksua suoriteta.
  • Jos palautat osan tilauksesta ja pidät osan, suoritetaan takaisinmaksu niin, että maksat vain niistä tuotteista, jotka olet päättänyt pitää.

Jos olet ostanut tuotteen, joka oikeuttaa sinulle lahjan tai alennuksen toiseen tuotteeseen, tämä tuote/alennus on palautettava, jos palautat tuotteen, joka oikeutti sinulle lahjan/alennuksen. Jos tätä ei noudateta, niin arvo lahjasta tai alennuksesta vähennetään takaisinmaksun summasta.

Tuotteen vaihdossa ei voi käyttää lahjaa tai alennusta hyväkseen toiseen tuotteeseen. Lahjaa tai alennusta ei myöskään voi siirtää toiseen tilaukseen.

Maksutavat

Valittavana olevat maksutavat riippuvat siitä, mistä maasta teet tilauksen. Esittelemme käytettävissä olevat maksutavat kassalla. Korttimaksu on valittavissa kaikissa maissa.

Ostajan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Kun ostat Outnorth.fi nettikaupastamme, voit valita korttimaksun (VISA, MasterCard, American Express), pankin suoramaksun (Nordea, Sampo/Danske Bank, Osuuspankki, S-Pankki), laskun tai joustavan erämaksun.

Kun ostat Outnorth.fi nettikaupastamme Ahvenmaalla, voit valita ainoastaan korttimaksun.

Kaikki nämä maksutavat tarjoamme Klarnan kautta. Kun olet syöttänyt maksutiedot kassalla, näet ne maksutavat, jotka sinun kohdallasi ovat mahdollisia.

Klarnan lasku

Klarna tarjoaa mahdollisuuden tilata laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat:

  • Kun valitset vaihtoehdoksi "Maksa myöhemmin", tarkistetaan luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
  • Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä.
  • Maksuehto on 14 päivää. Jos et maksa laskuasi viimeistään eräpäivänä, lähettää Klarna sinulle maksuhuomautuksen. Maksuhuomautuksesta Klarna veloittaa 5 EUR muistutusmaksun sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan.
  • Voit myös valita Klarnan joustavan erämaksun, tai maksaa myöhemmin tarjottuna ajankohtana.

Korttimaksu

Kun valitset korttimaksun, voit luottaa siihen, että käytämme salausta, jotta sinun korttitietosi eivät joudu vääriin käsiin. Meillä on Comodon myöntämä SSL sertifikaatti. Toteutamme korttitapahtumat yhdessä Klarna-yhtiön kanssa. He ovat yksi Pohjoismaiden johtavista maksupalveluntarjoajista, ja heillä on PCI-sertifiointi (Payment Card Industry). Klarna käyttää korttimaksutapahtumien suojaamisessa korttiyhtiöiden Visa ja Mastercard kehittämää 3D Secure- järjestelmää. Käytännössä 3D Secure tarkoittaa, että asiakkaan tulee viimeistellä korttimaksunsa salasanalla. Tämä on palvelu, jonka sinä kortinkäyttäjänä voit tilata kortin myöntäjältä ja joka antaa sinulle lisäsuojaa kaikissa verkossa tapahtuvissa ostoissa. Palvelu ei vaikuta millään tavoin niihin ostajiin, joiden korttiin ei ole liitetty tätä lisäpalvelua.  

Lisätietoa Klarnan ehdoista löydät Klarnan kotisivuilta: https://www.klarna.com/fi/ehdot/

Jos sinulla on tarkempia kysymyksiä Klarnan maksutavoista, voit olla yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa.

Muuta

Alennuskoodit eivät ole voimassa lahjakortteja ostettaessa.

Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

Kuljetusvastuu

Vastaamme tuotteista, jotka vahingoittuvat toimituksen aikana. Jos havaitset vastaanottamassasi pakkauksessa kuljetusvaurioita, ota mielellään kuva pakkauksesta heti paikan päällä postitoimipaikassa, tai viimeistään kotona. On tärkeää, että dokumentoit mahdolliset vauriot sekä pakkauksessa että tuotteissa. Dokumentoi sekin, jos jotain puuttuu. On myös tärkeää, että reklamoit kuljetuksesta suoraan postitoimipaikassasi. Ole myös yhteydessä meihin, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuneista tuotteista.

Vastaamme myös tuotteista, jotka katoavat toimituksen aikana. Ole yhteydessä meihin, mikäli et ole saanut pakettiasi kohtuullisessa ajassa, jotta voimme auttaa asiassa eteenpäin.

Kun palautat tuotteen, sinä asiakkaana vastaat tuotteista. Sen vuoksi on erittäin tärkeää, että pakkaat tuotteet niin hyvin, etteivät tuote tai alkuperäispakkaus vahingoitu. Älä käytä tuotteen alkuperäispakkausta postipakkauksena, sillä se saattaa vahingoittua. Jos alkuperäispakkaus on vaurioitunut, voimme veloittaa asiakkaalta korvauksen tuotteen hinnan alentumisesta. Vauriolla ei tarkoiteta pakkauksen normaalia avaamista tuotteen kokeilua varten, vaan vauriota, joka on tullut kohtuuttomasta käsittelystä.

Lunastamattomat paketit

Lunastamattomista tuotteista veloitamme rahti-, palautus- ja käsittelymaksuja yhteensä 30 EUR. Suurikokoisista lähetyksistä veloitetaan hinnastonmukainen lisärahtimaksu.


Reklamaatiot

Jos haluat reklamoida tuotteen, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi. Muista kirjoittaa viestiin tilausnumerosi. Lähetä meille myös kuvia tuotteesta, sillä se usein helpottaa ja nopeuttaa reklamaation käsittelyä.

Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista, eivät kuulu takuun piiriin. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun se on havaittu.

Reklamoitavan tuotteen tulee olla puhdas, ja puhdistettu esim. eläintenkarvoista, kun se lähetetään meille. Kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen, käsittelemme asian 30 päivän sisällä.

Kiistat
Mahdollisissa kiistatapauksissa pyrimme ratkaisemaan tilanteen ensisijaisesti neuvotteluin asiakkaan kanssa. Mikäli yhteiseen ratkaisuun ei päädytä, voi asiakas ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan saadakseen sovitteluapua. Tässä linkki Kuluttajaneuvonnan kotisivuille: https: //www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Tarvittaessa asia voidaan viedä eteenpäin ratkaistavaksi Kuluttajariitalautakuntaan.

Hinnat, tuotteet ja tarjoukset

Kotisivuiltamme löytyvät tuotekuvat saattavat poiketa hieman tuotteen todellisesta ulkonäöstä ja luonteesta. Pidätämme oikeuden muuttaa tuotetietoja ja hintoja ilman erillistä ilmoitusta.

Koskien mahdollisia virheitä tuotteiden tiedoissa, hinnoissa tai muussa kotisivuilta löytyvässä tiedossa, pidättää Outnorth oikeuden muuttaa tiedot jälkikäteen. Pidätämme oikeuden korjata tiedot koskien mahdollisia hintavirheitä, kampanjakoodeja, loppuunmyyntiä, varaston saldoa, muutoksia tuotteen teknisissä tiedoissa sekä mahdollisia oikeinkirjoitusvirheitä kotisivuillamme tai ilmoituksissamme. Pidätämme myös oikeuden korjata mahdolliset sivuilla esiintyvät tekniset ongelmat. Pidätämme oikeuden peruuttaa mahdolliset virheelliset tilaukset.

Force Majeure

Ylivoimaisen esteen sattuessa katsomme, että meidän ei tarvitse suorittaa sopimusvelvoitteitamme. Ylivoimainen este voi johtua muuttuneesta lainsäädännöstä, viranomaisten toiminnasta, työmarkkinakiistasta, tulipalosta, tulvasta, sodasta, terrori-iskusta, sabotaasista, suuronnettomuudesta tai vastaavista tapahtumista.


Henkilötieto- ja roskapostipolitiikka

Käsittelemme kaikkia outnorth.fi -sivuilla antamiasi henkilötietoja äärimmäisen varovasti. Sitoudumme siihen, että emme luovuta emmekä myy asiakkailtamme kerättyjä henkilötietoja. Keräämme vain ne tiedot, joita tarvitsemme tilauksen käsittelyä varten ja tietoja käyttävät vain Outnorth sekä yhteistyökumppanit, joita käytämme kaupan toteuttamiseen. Esimerkkejä yhteistyökumppaneista ovat maksupalvelutarjoajat, luottoyhtiöt sekä pankit - meidän tapauksessamme Klarna ja sinun pankkisi.

Outnorth ei lähetä ns. roskapostia. Asiakkaana voit saada meiltä sähköpostia liittyen tilaukseesi, maksuun tai muuhun käynnistämääsi keskusteluun sekä tietoa, uutiskirjeitä tai tarjouksia asiakassuhteemme puitteissa. Emme lähetä sähköpostiviestejä kolmannelta osapuolelta tai liittyen tuotteisiin tai palveluihin, jotka eivät liity suoranaisesti toimintaamme. Voit helposti peruuttaa automaattisesti lähetettävien viestien tilauksen sähköpostissa tulevan linkin avulla (linkki esim. uutiskirjeen lopussa). Tämän voit tehdä kirjautumatta sisään sivuillemme.

Lue lisää tietosuojakäytännöistämme täällä.

Turvallisuus

Ilmoitamme poliisille kaikki petosyritykset esim. tilaukset väärennetyillä tai varastetuilla korttitiedoilla. Rekisteröimme IP-osoitteen maksun yhteydessä mahdollista rikosilmoitusta varten.

Evästeet (Cookies)

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelimemme lähettää ja selaimesi tallentaa. Monet sivustot käyttävät evästeitä eri toimintojen tarjoamiseen vierailijoilleen. Evästeen tietoja voidaan käyttää käyttäjän surffaustapojen seuraamiseen.

Heinäkuussa 2003 voimaan astuneen sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia verkkosivuston kävijöitä tulee informoida siitä:

  • Että sivusto käyttää evästeitä
  • Mihin näitä evästeitä käytetään ja
  • Miten ne voidaan estää

Outnorth käyttää evästeitä, osin puhtaasti teknisistä syistä, jotta tiedämme mitä käyttäjä tekee sivuillamme, sisäänkirjautumiseen, ostoskorin käyttöä varten jne. Outnorth käyttää evästeitä myös liikenteen mittaamiseen ja markkinointipanostusten arvioimiseen. Ellet hyväksy evästeitä selaimessasi, suuri osa sivuston toiminnoista lopettaa toimintansa. Tämä johtuu siitä, että sivusto luulee jokaisen sivun latauksen yhteydessä, että kyseessä on uusi kävijä.

Ellet halua hyväksyä evästeitä, selaimesi voidaan asettaa tilaan, jossa se kieltäytyy automaattisesti evästeiden tallentamisesta tai ilmoittaa sinulle aina, kun verkkosivusto pyytää luvan evästeiden käyttöön. Selaimesi avulla voit myös poistaa kaikki aikaisemmin tallennetut evästeet. Katso lisätiedot käyttämäsi selaimen ohjesivuilta.

Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!