Uutiskirjeemme tilaajaetuna saat 5 € alennusta vähintään 100 € tilauksesta! Tilaa tästä.

OSTO- JA TOIMITUSEHDOT

 

YLEISTÄ TIETOA

Yrityksen nimi: Outnorth AB
Y-tunnus: 2417601-9 / Alv-numero: SE556709734901

Outnorthin yhteystiedot

Puhelin: 09 348 99 00
Sähköposti: [email protected]
Asiointikielet: suomi, ruotsi, englanti

Keskusvaraston osoite (Palautusosoite):
Outnorth AB Logistics
John Bunyans Väg 2
418 78 Göteborg
Ruotsi

Pääkonttorin osoite (Huom! EI palautusosoite):
Outnorth AB
Deltavägen 7, 3. krs
352 45 Växjö
Ruotsi

Osoite Suomen alv-rekisterissä:
Outnorth AB
Eteläesplanadi 24
00130 Helsinki

Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

Alla ovat Outnorthin osto- ja toimitusehdot:

 

TOIMITUKSET

Voit tilata meiltä sekä varastotuotteita että tilaustuotteita. Varastotuotteita meillä on omassa varastossamme, kun taas tilaustuotteet tilaamme ensin tavarantoimittajiltamme. Jos tilaus sisältää ainoastaan varastotuotteita, lähetämme tilauksen tavallisesti 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Poikkeuksena tilaukset, jotka sisältävät kajakin tai asennettavia tuotteita (esim. sukset), jolloin tilaus lähetetään 7-10 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. 

Jokaisen tuotteen kohdalle on tuotesivulla merkitty, löytyykö sitä varastosta vai onko se tilaustuote/saapumassa varastoon, ja koska sitä on saatavilla. Tieto lähetysajankohdasta ilmoitetaan myös tilausvahvistuksessa.  

Huomioithan, että jos tilauksesi sisältää vähintään yhden tilaustuotteen, odotamme tämän saapumista varastoomme ennen tilauksen lähettämistä. Koko tilaus lähetetään siis yhdellä kertaa.

Toimitamme sekä Manner-Suomeen että Ahvenanmaalle ja käytämme seuraavia lähetyspalveluja:

PostNord tai Budbee Manner-Suomi

  • Voit kassalla valita toimituksen PostNordin noutopisteelle/pakettilokeroon tai Budbee Box pakettilokeroon, tai PostNordin tai Budbeen kotiinkuljetuksen.
  • Normaali kuljetusaika on kuljetustavasta riippuen arviolta 2-5 arkipäivää siitä, kun paketti on lähtenyt varastoltamme. Ota huomioon, että kotiinkuljetus voi viedä hieman pidemmän aikaa.
  • Toimitus noutopisteelle/pakettilokeroon maksaa 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron), kun tilauksen arvo on alle 99 EUR. Toimitus on ilmainen, kun tilauksen arvo on yli 99 EUR.
  • Kotiinkuljetus maksaa 9,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron), kun tilauksen arvo on alle 99 EUR. Toimitus on ilmainen, kun tilauksen arvo on yli 99 EUR.
  • Kajakit toimitetaan PostNordin kotiinkuljetuksena, ja toimitus maksaa 39,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron).

Huom! Jos valitsemallasi noutopisteellä/pakettilokerossa ei ole tilaa toimitushetkellä, toimitetaan paketti seuraavalle lähellä olevalle noutopisteelle. Jos Budbee toimittaa kotiosoitteeseesi, voivat he toimittaa paketin myös kotiisi, jos pakettiautomaatit ovat täynnä.

Voit halutessasi lukea lisää toimituksista Manner-Suomeen sivulta Toimitukset.

PostNord Ahvenanmaa:

  • Huom! Kun tilaat Ahvenanmaalle, valitse kassalla maan kohtaan Ahvenanmaa Suomen sijaan. Tällöin tilaus lähetetään verottomana, etkä maksa tullissa tuplaveroa.
  • Voit kassalla valita toimituksen PostNordin noutopisteelle/pakettilokeroon tai PostNordin kotiinkuljetuksen.
  • Normaali kuljetusaika on kuljetustavasta riippuen arviolta 3-5 arkipäivää siitä, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.
  • Lähetyskustannukset Ahvenanmaalle: PostNord noutopiste/pakettilokero 7,90 EUR, PostNordin kotiinkuljetus 12,90 EUR, kajakkien kuljetus 39,90 EUR.

Voit halutessasi lukea lisää toimituksista Ahvenanmaalle Åland - Ahvenanmaa.

 

PALAUTUSOIKEUS

Avoin kauppa

Outnorth tarjoaa 30 päivän avoimen kaupan siitä päivästä lähtien, kun olet vastaanottanut tuotteen siihen päivään saakka, kun jätät tuotteen postitoimipaikkaan. Avoin kauppa sisältää 14 päivän peruutusoikeuden ja sen päälle 16 päivän pidennetyn palautusoikeuden. *  

Tuotteen pakkaaminen

Pakkaa palautus huolellisesti. Tuote tulee palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä tuotteen alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Mikäli asiakas on käsitellyt tavaraa enemmän kuin mitä sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi on tarpeen, on Outnorthilla oikeus periä korvaus tuotteen arvon alentumisesta. Haluamme kehottaa varovaisuuteen sellaisen tavaran käsittelyssä, joka mahdollisesti palautetaan. Kun tuote palautetaan hyvässä kunnossa ja voidaan nähdä, että sitä on käsitelty vain sen luonteen, ominaisuuksien ja/tai toimivuuden toteamiseksi, palautetaan tuotteesta luonnollisesti täysi hinta asiakkaalle.  

Suosittelemme samaa varovaisuutta tuotepakkauksen (esim. kenkälaatikko) kanssa, sillä tällä voi olla vaikutus tuotteen arvoon. Mikäli tuotepakkaus on vaurioitunut enemmän kuin mitä sen avaamiseen vaaditaan, saatetaan periä korvaus tuotteen arvon alenemisesta. Tästä päätetään jokaisessa yksittäistapauksessa. Huom! Tuotepakkauksella EI tarkoiteta ulommaista käärettä/pakkausta (esim. pakkauspussi tai –kartonki), jossa tilaus toimitetaan. Mikäli ulommainen kääre/pakkaus, jossa tuotteet toimitettiin, on edelleen käyttökelpoinen, voi sitä käyttää palautuksen lähettämisessä.

Palautuslomake

Pyydämme asiakkaitamme täyttämään palautuslomakkeen ja lähettämään sen palautuksen mukana pakkauksessa. Mikäli palautuslomaketta ei tilauksen mukana tullut tai se on kadonnut, pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jotta voimme lähettää uuden. Ladattava versio löytyy myös Usein kysyttyä -sivulta osiosta Palautus- ja reklamaatio.

Palautus Manner-Suomesta

Palautus tulee lähettää sen toimijan kautta, jolla tilaus toimitettiin.

PostNord:

  • Noutopiste/-pakettilokerotoimituksissa on mukana palautusetiketti.
  • Kotiinkuljetusten mukana ei tule palautusetikettiä. Saat palautusetiketin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tilausnumerosi kanssa. Lähetämme aina palautusetiketin noutopisteelle/pakettilokeroon palauttamista varten, ellei palautettava tuote ole mitoiltaan niin iso, että sitä ei voi palauttaa noutopisteelle/pakettilokeroon.
  • Käytäthän tätä palautusetikettiä, kun haluat lähettää PostNord-palautuksen. Palautusrahtimaksu on 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron), kun käytät saamaasi palautusetikettiä ja jätät paketin PostNordin palautuspisteelle.
  • Jos palautusetiketti puuttuu tai se on kadonnut, ota yhteyttä Outnorthin asiakaspalveluun, jotta voimme lähettää sinulle uuden. 

Budbee:

  • Budbeen paketeissa ei tule mukana palautusetikettiä. Jos haluat palauttaa, seuraa Budbeen antamia ohjeita.
  • Palautusrahtimaksu on 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron).

Palautusmaksu vähennetään/veloitetaan, kun palautus käsitellään varastollamme. Vaihdot Manner-Suomesta ovat ilmaisia. (Ks. lisätietoa seuraavasta luvusta Vaihdot).

Palautukset Ahvenanmaalta

  • Ahvenanmaalle tulevissa paketeissa ei ole mukana palautusetikettiä. Palautettaessa Ahvenanmaalta, vastaa asiakas itse palautuskuluista kokonaisuudessaan. Katso palautusosoite yllä kohdasta “Yleistä tietoa”.  
  • Otathan myös huomioon, että lähettäessä pakettia Ahvenanmaalta tulee postille/kuljetusyhtiölle ilmoittaa, mitä palauttaa, sekä mikä tuotteiden arvo on. Nämä tiedot vaaditaan tullikäsittelyssä, jotta paketti voidaan toimittaa vastaanottajalle Ruotsiin. Mikäli näitä tietoja ei ole annettu, voi tullikäsittely kestää tavallista pidempään ja palautuksen käsittely viivästyä.

Palautusten kuljetus- sekä käsittelyajat

Kuljetus Suomesta Ruotsiin kestää normaalisti 4-6 arkipäivää, ja palautukset käsitellään tavallisesti 5 arkipäivän kuluessa saapumisesta. Me pidätämme itseltämme mahdollisuuden noutaa palautus, jos se lähetetään johonkin muuhun kuin ilmoitettuun palautusosoitteeseen.

Takaisinmaksu 

Takaisinmaksu hyväksytystä palautuksesta suoritetaan 14 päivän sisällä siitä, kun palautus on saapunut perille ja käsitelty. Palautusrahtimaksu (Manner-Suomi) 4,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron) vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta.

Kaikki takaisinmaksut suoritetaan sen maksutavan mukaan, jonka asiakas valitsi tilausta tehdessä, ja Klarna maksupalveluntarjoajanamme käsittelee kaikki maksunpalautukset sen jälkeen, kun palautus on rekisteröity. Löydät halutessasi lisää tietoa takaisinmaksusta palautuksen yhteydessä sivulta Palautukset ja vaihdot.

*Huom! 14 päivän peruutusoikeus ei koske:

  • Tuotteita, jotka on valmistettu kuluttajan erityisvaatimusten mukaisesti soveltumaan juuri kyseiselle asiakkaalle, tai muulla tapaa muutettu henkilökohtaisten tarpeiden mukaan - esim. sukset/rullasukset, joissa on poraamalla asennetut siteet, tai sukset, joiden pohja on hiottu tai voideltu.
  • Uima- ja/tai alusvaatteita, jotka on toimitettu sinetöidyssä tuotepakkauksessa, jos asiakas on avannut pakkauksen.

Pidennetyn palautusoikeuden aikana, ts. 15-30 päivien aikana, pätevät samat ehdot kuin 14 päivän aikana seuraavin poikkeuksin:

  • Ei koske uima- ja/tai alusasuja riippumatta pakkauksesta.

 

KAMPANJATUOTTEEN PALAUTUS

Kun palautat vähintään yhden tuotteen kampanjoissa, joissa ostetaan useampi tuote (esim. kolme kahden hinnalla) ovat seuraavat ehdot voimassa:

  • Jos palautat vain sen tuotteen/ne tuotteet, jotka olet saanut kaupan päälle, ei takaisinmaksua suoriteta.
  • Jos palautat osan tilauksesta ja pidät osan, suoritetaan takaisinmaksu niin, että maksat vain niistä tuotteista, jotka olet päättänyt pitää.

Jos olet ostanut tuotteen, joka oikeuttaa sinulle lahjan tai alennuksen toiseen tuotteeseen, tämä tuote/alennus on palautettava, jos palautat tuotteen, joka oikeutti sinulle lahjan/alennuksen. Jos tätä ei noudateta, niin arvo lahjasta tai alennuksesta vähennetään takaisinmaksun summasta.

Tuotteen vaihdossa ei voi käyttää lahjaa tai alennusta hyväkseen toiseen tuotteeseen. Lahjaa tai alennusta ei myöskään voi siirtää toiseen tilaukseen.

 

VAIHDOT

Manner-Suomesta

Jos haluat vaihtaa jonkin tilaamasi tuotteen väriä tai kokoa, tarjoamme vaihdon ilman lisätoimituskuluja avoimen kaupan aikana. Sinun tarvitsee lähettää tuote palautuksena meille täytetyn palautuslomakkeen kanssa, tehdä uusi tilaus kotisivuillamme tuotteeseen haluamassasi värissä/koossa, ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tilausnumeron kanssa, jotta toimituskulut voidaan tarkistaa. Mikäli alennus/tarjous on ehtinyt loppumaan sinä aikana, kun ensimmäinen tuote toimitettiin, tarjoamme saman hinnan samaan tuotteeseen eri värissä/koossa.  

Otathan huomioon, että palautuksesta saat takaisinmaksun/hyvityksen laskulle, kun palautus on käsitelty varastollamme, ja uuteen tilaukseen tulee uusi maksutoimitus. Emme voi yhdistää tilausten maksutoimituksia.  

Ahvenanmaalta

Mikäli haluat vaihtaa jonkin tuotteen, voit tehdä uuden tilauksen kotisivuillamme. Mikäli alennus/tarjous on ehtinyt loppumaan sinä aikana, kun ensimmäinen tuote toimitettiin, tarjoamme saman hinnan samaan tuotteeseen eri värissä/koossa. Ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tilausnumerosi kanssa.

 

Voit halutessasi lukea lisää palautuksista ja vaihdoista Manner-Suomesta sivulta Palautukset ja vaihdot.

Voit halutessasi lukea lisää palautuksista ja vaihdoista Ahvenanmaalta sivulta Åland - Ahvenanmaa.

 

MAKSUTAVAT

Valittavana olevat maksutavat riippuvat siitä, mistä maasta teet tilauksen. Esittelemme käytettävissä olevat maksutavat kassalla. Korttimaksu on valittavissa kaikissa maissa.

Ostajan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Kun ostat Outnorth.com/fi nettikaupastamme Manner-Suomessa, voit valita korttimaksun (VISA, MasterCard), pankin suoramaksun (OP, Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki, Handelsbanken, Oma SP, Ålandsbanken, N26, DNB, SEB Corporate), MobilePayn, laskun tai joustavan erämaksun.

Kun ostat Outnorth.com/fi nettikaupastamme Ahvenmaalla, voit valita korttimaksun (VISA, MasterCard).

Kaikki nämä maksutavat tarjoamme Klarnan kautta. Kun olet syöttänyt maksutiedot kassalla, näet ne maksutavat, jotka sinun kohdallasi ovat mahdollisia.

Klarnan lasku ja erämaksu

  • Klarna tarjoaa mahdollisuuden tilata laskua vastaan 30 päivän maksuajalla. Voit myös halutessasi maksaa erissä, tai maksaa myöhemmin tarjottuna ajankohtana. Valinta tehdään kassalla tilausta tehdessä. Jos sinulla on tarvetta myöhemmin esimerkiksi muuttaa erämaksujen summia, teet tämän Klarnan kautta.
  • Huomioithan seuraavat asiat:
    • Kun valitset kassalla jonkin Klarnan lasku- tai erämaksuvaihtoehdon, tarkistetaan luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
    • Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä.
    • Jos et maksa laskuasi viimeistään eräpäivänä, lähettää Klarna sinulle maksuhuomautuksen.
    • Maksuhuomautuksesta Klarna veloittaa 5 EUR muistutusmaksun sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan.

Korttimaksu

  • Kun valitset korttimaksun, voit luottaa siihen, että käytämme salausta, jotta sinun korttitietosi eivät joudu vääriin käsiin. Meillä on Comodon myöntämä SSL sertifikaatti. Toteutamme korttitapahtumat yhdessä Klarna-yhtiön kanssa. He ovat yksi Pohjoismaiden johtavista maksupalveluntarjoajista, ja heillä on PCI-sertifiointi (Payment Card Industry). Klarna käyttää korttimaksutapahtumien suojaamisessa korttiyhtiöiden Visa ja Mastercard kehittämää 3D Secure- järjestelmää. Käytännössä 3D Secure tarkoittaa, että asiakkaan tulee viimeistellä korttimaksunsa salasanalla. Tämä on palvelu, jonka sinä kortinkäyttäjänä voit tilata kortin myöntäjältä ja joka antaa sinulle lisäsuojaa kaikissa verkossa tapahtuvissa ostoissa. Palvelu ei vaikuta millään tavoin niihin ostajiin, joiden korttiin ei ole liitetty tätä lisäpalvelua.  

Lisätietoa Klarnan ehdoista löydät Klarnan sivuilta: 
https://www.klarna.com/fi/ehdot/

Jos sinulla on tarkempia kysymyksiä Klarnan maksutavoista tai -ehdoista, voit olla yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa.

Muuta

Alennuskoodit eivät ole voimassa lahjakortteja ostettaessa.

Outnorth ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa ilman huoltajan hyväksyntää.

 

KULJETUSVASTUU

Vastaamme tuotteista, jotka vahingoittuvat toimituksen aikana. Jos havaitset vastaanottamassasi pakkauksessa kuljetusvaurioita, ota mielellään kuva pakkauksesta heti paikan päällä postitoimipaikassa ja tee virheilmoitus suoraan postitoimipaikkaan. On tärkeää, että dokumentoit mahdolliset vauriot sekä pakkauksessa että tuotteissa. Dokumentoi sekin, jos jotain puuttuu. Olethan myös yhteydessä meihin, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuneista tuotteista.

Vastaamme myös tuotteista, jotka katoavat toimituksen aikana matkalla sinulle tai noutopisteelle. Ole yhteydessä meihin, mikäli et ole saanut pakettiasi kohtuullisessa ajassa, jotta voimme auttaa asiassa eteenpäin.

Kun palautat tuotteen, sinä asiakkaana vastaat tuotteista. Sen vuoksi on erittäin tärkeää, että pakkaat tuotteet niin hyvin, etteivät tuote tai alkuperäispakkaus vahingoitu. Älä käytä tuotteen alkuperäispakkausta postipakkauksena, sillä se saattaa vahingoittua. Jos alkuperäispakkaus on vaurioitunut (varomattomatan käsittelyn vuoksi), voimme veloittaa asiakkaalta korvauksen tuotteen hinnan alentumisesta. Vauriolla ei tarkoiteta pakkauksen normaalia avaamista tuotteen kokeilua varten, vaan vauriota, joka on tullut kohtuuttomasta käsittelystä.

 

LUNASTAMATTOMAT PAKETIT

Lunastamattomista tuotteista veloitamme rahti-, palautus- ja käsittelymaksuja yhteensä 30 EUR. Suurikokoisista lähetyksistä veloitetaan hinnastonmukainen lisärahtimaksu.

 

REKLAMAATIOT

Jos haluat tehdä tuotteesta virheilmoituksen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected]. Muista kirjoittaa viestiin tilausnumerosi. Lähetä meille myös kuvia tuotteesta, sillä se usein helpottaa ja nopeuttaa reklamaation käsittelyä.

Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista, eivät ole reklamoitavissa. Virheestä on ilmoitettava mahdollisimman pian sen jälkeen, kun se on havaittu.

Reklamoitavan tuotteen tulee olla puhdas, ja puhdistettu esim. eläinten karvoista, kun se lähetetään meille. Kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen, käsittelemme asian 30 päivän sisällä.

Lisää tietoa ja ohjeita reklamaation tekemiseen löydät sivulta Reklamaatiot.

 

KIISTAT

Mahdollisissa kiistatapauksissa pyrimme ratkaisemaan tilanteen ensisijaisesti neuvotteluin asiakkaan kanssa. Mikäli yhteiseen ratkaisuun ei päädytä, voi asiakas ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan saadakseen sovitteluapua. Tässä linkki Kuluttajaneuvonnan kotisivuille: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/

Tarvittaessa asia voidaan viedä eteenpäin ratkaistavaksi Kuluttajariitalautakuntaan.

 

HINNAT, TUOTTEET JA TARJOUKSET

Kotisivuiltamme löytyvät tuotekuvat saattavat poiketa hieman tuotteen todellisesta ulkonäöstä ja luonteesta. Pidätämme oikeuden muuttaa tuotetietoja ja hintoja kotisivuillamme ilman erillistä ilmoitusta.

Koskien mahdollisia virheitä tuotteiden tiedoissa, hinnoissa tai muussa kotisivuilta löytyvässä tiedossa, pidättää Outnorth oikeuden muuttaa tiedot jälkikäteen. Pidätämme oikeuden korjata tiedot koskien mahdollisia hintavirheitä, kampanjakoodeja, loppuunmyyntiä, varaston saldoa, muutoksia tuotteen teknisissä tiedoissa sekä mahdollisia oikeinkirjoitusvirheitä kotisivuillamme tai ilmoituksissamme. Pidätämme myös oikeuden korjata mahdolliset sivuilla esiintyvät tekniset ongelmat. Pidätämme oikeuden peruuttaa mahdolliset virheelliset tilaukset.

 

FORCE MAJEURE

Ylivoimaisen esteen sattuessa katsomme, että meidän ei tarvitse suorittaa sopimusvelvoitteitamme. Ylivoimainen este voi johtua muuttuneesta lainsäädännöstä, viranomaisten toiminnasta, työmarkkinakiistasta, tulipalosta, tulvasta, sodasta, terrori-iskusta, sabotaasista, suuronnettomuudesta tai vastaavista tapahtumista.

 

HENKILÖTIETO- JA ROSKAPOSTIPOLITIIKKA

Käsittelemme kaikkia outnorth.com/fi -sivuilla antamiasi henkilötietoja äärimmäisen varovasti. Sitoudumme siihen, että emme luovuta emmekä myy asiakkailtamme kerättyjä henkilötietoja. Keräämme vain ne tiedot, joita tarvitsemme tilauksen käsittelyä varten ja tietoja käyttävät vain Outnorth sekä yhteistyökumppanit, joita käytämme kaupan toteuttamiseen. Esimerkkejä yhteistyökumppaneista ovat maksupalvelutarjoajat, luottoyhtiöt sekä pankit - meidän tapauksessamme Klarna ja sinun pankkisi.

Outnorth ei lähetä ns. roskapostia. Asiakkaana voit saada meiltä sähköpostia liittyen tilaukseesi, maksuun tai muuhun käynnistämääsi keskusteluun sekä tietoa, uutiskirjeitä tai tarjouksia asiakassuhteemme puitteissa. Emme lähetä sähköpostiviestejä kolmannelta osapuolelta tai liittyen tuotteisiin tai palveluihin, jotka eivät liity suoranaisesti toimintaamme. Voit helposti peruuttaa automaattisesti lähetettävien viestien tilauksen sähköpostissa tulevan linkin avulla (linkki esim. uutiskirjeen lopussa). Tämän voit tehdä kirjautumatta sisään sivuillemme.

Lue lisää tietosuojakäytännöistämme sivulta Tietosuojakäytäntö.

 

TURVALLISUUS

Ilmoitamme poliisille kaikki petosyritykset esim. tilaukset väärennetyillä tai varastetuilla korttitiedoilla. Rekisteröimme IP-osoitteen maksun yhteydessä mahdollista rikosilmoitusta varten.

 

EVÄSTEET (COOKIES)

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelimemme lähettää ja selaimesi tallentaa. Monet sivustot käyttävät evästeitä eri toimintojen tarjoamiseen vierailijoilleen. Evästeen tietoja voidaan käyttää käyttäjän surffaustapojen seuraamiseen.

Heinäkuussa 2003 voimaan astuneen sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia verkkosivuston kävijöitä tulee informoida siitä:

  • Että sivusto käyttää evästeitä
  • Mihin näitä evästeitä käytetään ja
  • Miten ne voidaan estää

Outnorth käyttää evästeitä, osin puhtaasti teknisistä syistä, jotta tiedämme mitä käyttäjä tekee sivuillamme, sisäänkirjautumiseen, ostoskorin käyttöä varten jne. Outnorth käyttää evästeitä myös liikenteen mittaamiseen ja markkinointipanostusten arvioimiseen. Ellet hyväksy evästeitä selaimessasi, suuri osa sivuston toiminnoista lopettaa toimintansa. Tämä johtuu siitä, että sivusto luulee jokaisen sivun latauksen yhteydessä, että kyseessä on uusi kävijä.

Voit myös selaimessasi valita, että et hyväksy evästeitä kolmansilta osapuolilta. Selaimesi voidaan asettaa tilaan, jossa se kieltäytyy automaattisesti evästeiden tallentamisesta tai ilmoittaa sinulle aina, kun verkkosivusto pyytää luvan evästeiden käyttöön. Selaimesi avulla voit myös poistaa kaikki aikaisemmin tallennetut evästeet. Katso lisätiedot käyttämäsi selaimen ohjesivuilta.

Lisää tietoa evästeistä löydät esimerkiksi Kyberturvallisuuskeskuksen kotisivuilta.

 

 

Tilaa uutiskirjeemme

Liity uutiskirjeemme tilaajalistalle ja saat ainutlaatuisia tarjouksia, sekä mielenkiintoisia artikkeleita ja inspiroivia oppaita – sekä paljon muuta! Uutiskirjeemme tilaajaetuna saat 5 € alennusta vähintään 100 € tilauksesta!