Valitse oikeanlaiset vaatteet harjoitteluun

Treenin aikana kuuluukin hikoilla. Se on kehon keino poistaa lämpöä, jota muodostuu, kun lihakset muuttavat glukoosia energiaksi. Jos keho lämpenee liikaa, se ei voi enää työskennellä optimaalisesti. Tietyt kehonosat ovat erityisen tehokkaita poistamaan lämpöä. Useimmat meistä tietävät näistä pään ja jalat, mutta myös selkä ja kainalot tarvitsevat ylimääräistä ilmanvaihtoa.

Materiaali, istuvuus ja hengittävyys

Kun pukeudut treenejä varten, valitse materiaaleja, jotka poistavat kosteutta tai hengittävät tehokkaasti. Lämpö ”katoaa” vasta, kun hiki poistuu iholta. Esimerkiksi villa ja polyesteri ovat materiaaleja, jotka imevät kosteutta tehokkaasti. Vältä puuvillaa, sillä se ei ole yhtä hengittävä kuin muut materiaalit. Uloimman kerroksen vaatteet voivat hyvin olla tuulenpitäviä, mutta myös näissä vaatteissa tarvitaan verkkopaneeleita ja avoimia osia. Kerrospukeutuminen on hyvä vaihtoehto myös harjoitellessa, mutta muista pukeutua hieman kevyemmin. Pieni palelu ensimmäisten 10 minuutin aikana ei tässä tapauksessa haittaa. Vaatteiden on oltava istuvia. Trikoissa on oltava vyötäröllä resori tai kuminauha, jotta ne eivät valu. Takin on mahdollistettava normaali liikkuminen, mutta sen ei kuuluisi olla myöskään liian väljä tai löysä. Sukat ovat tärkeä asuste, jalkojen on saatava hengittää! Valitse sukkien materiaaliksi siis hyvin hengittävä materiaali. Vältä hiertymät valitsemalla laadukkaat sukat.

Pukeudu oikeaan ajattelutapaan!

Viimeisenä muttei vähäisimpänä. Jos tunnet olosi nopeaksi ja vahvaksi treenivaatteissasi, suorituksesi on automaattisesti parempi. Tästä ei ole tutkimuksia, mutta me väitämme, että oikeaan ajattelutapaan pukeutumisella on paljon merkitystä!

Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!