Women's Greenland Down Liner Vest - ID: A058823

FjällrävenWomen's Greenland Down Liner Vest

Koko-opas Lisää tietoa

Lisää tietoa tuotteesta Women's Greenland Down Liner Vest Fjällräven

Fjällräven Women's Greenland Down Liner Vest on vuorillinen liivi vapaa-ajan harrastuksiin. Sopii naisille.
Ominaisuudet Women's Greenland Down Liner Vest:
Päämateriaali: Polyesteri
Fillpower: 600 cuin
Paino: 300 g
Vuori: Kevytvuorattu
Huppu: Ei
Taskujen määrä: 3 kpl
Täyte: Hanhenuntuva
Välikerros: Ei
Fjällrävenin tuotteet koostuvat uusista suosikeista ja rakastetuista klassikoista. Ne ovat erittäin pidettyjä niiden korkean laadukkuuden ja toiminnallisuuden ansiosta. Monet meistä muistavat klassisen Kånken-repun jo kouluajoilta ja varhaisista seikkailuista. Fjällräven on skandinaavisista ulkoilumerkeistä ehkä tunnetuin tavaramerkki. Nykyään moni Fjällräven-tuote on varsinainen klassikko. Ainakin Ruotsissa kaikki tietävät mitä Fjällräven-housut ovat, ja repuista ruotsalaisten suosikki on Kånken. Monille Fjällräven-tuotteille on tunnusomaista, että niistä on tullut "sukupolvituotteita". Se johtuu niiden erinomaisesta kulutuskestävyydestä. Ainutlaatuinen G1000-kangas on myötävaikuttanut asiaan vahvasti. Se oli alun perin tarkoitettu telttakankaaksi, mutta se on vuosien saatossa ollut Fjällrävenin tuotannon selkäranka. Tuotteiden pitkäikäisyys myötävaikuttaa ympäristörasituksen vähenemiseen, ja sehän on hyvä asia.

Lisää tuotteita Fjällräven

  • Ympäristö ja eettisyys

    Blank

    "Vi är ett litet företag jämfört med många andra men alla i företaget jobbar med miljöfrågorna. Vi jobbar ständigt med att bli bättre med stöd av forskningen. Vi vill stå för vad vi gör och att människor ska vara stolta över att använda Fjällrävens produkter."


    Aiko Bode, Chief Sustainability Officer, Fjällräven

    Miljö: Fjällräven har en agenda för hållbarhet där materialval, kemikalier, vatten och konsumtion är några av de viktigaste. Strategier med agenda för hållbarhet. Men den absolut viktigaste frågan är att reducera användandet av kemikalier, vilket sker i samarbete med Greenpeace. Att konsumera mindre är ett sätt att vara snäll mot miljön. Fjällrävens mål är att göra produkter som håller mer än en generation. Och att bli ett av de bästa outdoormärken på hållbarhet på jorden.

    Återvinning: Fjällräven håller på att ta fram metoder för att kunder ska kunna lämna in gamla utslitna G1000-produkter som blir till nya G1000-produkter i samma höga kvalitet som ursprungsprodukten. 

    Djur: Den viktigaste fråga är dun och att fåglarna inte lider. Fjällräven accepterar inte levandeplockning av gäss utan använder enbart högkvalitativt dun som kommer från kontrakterade farmar och där gässen blir till mat. Dunprocessen fick under 2010 ett hedersomnämnande för att det var bra kontroll. Fjällräven använder bara fuskpälsen Arctic Fur i sina plagg. Djurhållning och djurens välmående är en viktig fråga för Fjällräven som ju har just sitt skyddsdjur; en fjällräv i sin logotyp. Bevarandet av arten är en viktig fråga och Fjällräven stödjer forskningen och kollar hela tiden på sätt att hjälpa till att bevara fjällrävsstammen. All merinoull är mulesing-fri.
     
    Etik: Har en Code of conduct. Social agenda med rättvisa för arbetarna. Fastställda minimilöner.
Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!