FAQ

Tilaukset

Mistä tiedän, että tilaukseni on vastaanotettu?

Tilausvahvistus lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit
kassalla tilausta tehdessäsi. Jos et ole saanut sähköpostia, saattaa olla, että
tilaus ei ole mennyt läpi, tai että olet kirjoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen.
Suosittelemme tarkistamaan myös mahdolliset roskaposti- ja kampanjamapit,
mikäli vahvistus ei näy ensisijaisessa mapissa! Jos olet epävarma, ota yhteyttä
asiakaspalveluun.

Mitä teen, jos haluan lisätä tuotteita tilaukseeni tai muuttaa tilaustani?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Voimme tehdä muutoksia
tilaukseen, mikäli se ei vielä ole pakattavana tai lähetetty. Voimme esim.
muuttaa tuotteiden väriä, kokoa, tai poistaa tuotteita tilauksesta. Emme voi
lisätä tuotteita tilaukseen, sillä emme voi muuttaa tilauksen summaa ylöspäin.

Mitä teen, jos haluan peruuttaa tilaukseni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse. Voimme
peruuttaa tilauksesi, jos sitä ei vielä ole toimitettu. Jo lähetettyä tilausta
emme saa enää peruutettua. Jos tilauksesi on lähetetty, tulee sinun noutaa
paketti postitoimipaikasta ja lähettää se takaisin meille paketin mukana
tulevalla palautusrahtilomakkeella. Ota huomioon palautusmaksu.

Mitä tapahtuu, jos en nouda tilaustani?Lunastamattomista tilauksista veloitamme rahti-, palautus- ja käsittelymaksuja yhteensä 30 €.

Miten voin tarkistaa tilaukseni statuksen?

Kun kirjaudut sisään ”Minun tilliini”, voit nähdä tilauksesi tilan.
Sisäänkirjautumistiedot luodaan, kun teet tilauksen.


Miten voimme yrityksenä tilata eri laskutus- ja toimitusosoitteella?

Lähettäkää ystävällisesti sähköpostia osoitteeseen info@outnorth.fi.


Tarvitsemme seuraavat tiedot tilauksen tekemiseksi:

- Yrityksen nimi ja Y-tunnus

- Laskutus- ja toimitusosoite

- Yhteyshenkilön nimi, osoite ja puhelinnumero

- Mahdollinen oma viitenumeronne, jonka haluatte merkittäväksi laskuun

- Selkeä lista tuotteista, jotka haluatte tilata

Sisältävätkö kaikki hinnat sivulla outnorth.fi arvonlisäveron?Kyllä.Mitkä ovat toimituskulut Suomeen?Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 150 euron ostoksiin. Alle 150 € ostoksissa toimituskulut ovat 4,90€.

Kuinka paljon minun täytyy ostaa saadakseni ilmaisen toimituksen?Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 150 euron ostoksiin.

Asun Suomessa, mutta haluan lähettää tavaroita toiseen maahan. Miten teen tilauksen?

Tilataksesi toiseen maahan tulee sinun tehdä tilaus
vastaavalla kotisivulla. Ruotsi outnorth.se, Tanska outnorth.dk, Norja
outnorth,no, Saksa outnorth.de, ja muut maat outnorth.com.


Palautukset

Haluan vaihtaa tuotteita. Mitä minun tulee tehdä?

Paketin mukana
saat palautusrahtilomakkeen (tarra) sekä palautuslomakkeen. Merkitse
palautuslomakkeeseen selkeästi, mihin tuotteisiin haluat vaihtaa. Laita
palautuslomake pakkauksen sisään palautettavien tuotteiden kanssa, kiinnitä
palautustarra paketin päälle ja vie paketti Postin toimipisteeseen. Vaihdot
ovat ilmaisia.



Voit vaihtaa
samanhintaiseen tai halvempaan tuotteeseen. Huomioi, että jos olet valinnut
maksutavaksi laskun, on hinnan pysyessä muuttumattomana alkuperäinen lasku
voimassa oleva. Vaihtaessa halvempaan tuotteeseen, saat päivitetyn laskun
vaihdon rekisteröityessä. Saat vahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme
vastaanottaneet palautuksesi. Huomaa, että kaikki palautetut tuotteet täytyy
olla uutta vastaavassa kunnossa ja ehjissä alkuperäispakkauksissaan, ja että
kaikki tuotelaput ja käyttöohjeet täytyy olla tallella. Joskus tuote, johon haluat
vaihtaa, saattaa olla loppu varastostamme. Tällöin suoritamme vaihdon sijaan
palautuksen ja maksamme summan takaisin/hyvitämme summan laskulle.


Onko teillä pidempi palautusoikeus joulun 2019 aikana?Kyllä! Jos olet ostanut tuotteen 11. marraskuuta 2019 tai sen jälkeen, on sinulla palautusoikeus 13. tammikuuta 2020 saakka. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, seuraa vain tavallisia palautusohjeitamme.Miten voin palauttaa tuotteita?

Tilauksen mukana saat palautuslomakkeen sekä palautustarran. Täytä
palautuslomake ja laita se pakkauksen sisälle palautettavien tuotteiden kanssa,
kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie paketti Postin
toimipisteeseen.

Palautuksesta tulemme maksamaan takaisin, kun se on käsitelty. Huom!
Palautuksista peritään palautusmaksu 4,90 €. Vaihdot ovat ilmaisia. Tuote tulee
palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki
laput ja käyttöohjeet mukana. Älä käytä tuotteen alkuperäispakkausta (esim.
kenkälaatikkoa) ulommaisena pakkauksena. On tärkeää, että käytät mukana tulevaa
palautustarraa, jotta voimme käsitellä palautuksen. Jos palautustarra puuttuu,
ota yhteyttä meidän asiakaspalveluumme.

Mitä minun tulee tehdä, kun haluan reklamoida tuotteen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi. Muista
kirjoittaa viestiin tilausnumerosi. Jos mahdollista, lähetä kuva/kuvia
tuotteesta, sillä se usein helpottaa ja nopeuttaa reklamaation käsittelyä.



Suomessa sinulla on oikeus reklamoida tuote 2 vuoden ajan ostopäivästä.
Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa
jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta,
varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista eivät kuulu takuun
piiriin.



Reklamaatio tulee tehdä niin pian kuin mahdollista sen jälkeen, kun virhe
Tuotteen tulee olla puhdas, kun se lähetetään meille. Kun olemme
vastaanottaneet palautetun tuotteen, käsittelemme asian 30 päivän sisällä.

Olen palauttanut tuotteen ja haluan tietää palautuksen tilan?Palautukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, ja käsittelyaika on
arviolta 5 arkipäivää palautuksen vastaanottamisesta. Saat vahvistuksen
sähköpostitse, kun vastaanotamme palautuksen, sekä kun olemme käsitelleet
Huomioi, että palautuksista perimme palautusmaksun 4,90€.

Täytyykö minun maksaa lasku, kun palautan tuotteita?

Klarnan lasku on
voimassa, kunnes Klarna saa ilmoituksen palautuksesta. Asiakkaana voit itse
ilmoittaa palautuksesta Klarnalle etukäteen, mikäli haluat asettaa laskusi
taukotilaan palautuksen käsittelyajaksi. Muussa tapauksessa on lasku
aktiivinen, ja mikäli eräpäivä umpeutuu, lähettää Klarna muistutusmaksun. Klarna
saa meiltä ilmoituksen vasta siinä vaiheessa, kun palautus käsitellään, ja saat
uuden laskun Klarnalta sähköpostilla.



Huomioi, että
vaihtaessasi tuotteita on hinnan pysyessä muuttumattomana alkuperäinen lasku
voimassa oleva. Vaihtaessa halvempaan tuotteeseen, saat päivitetyn laskun
vaihdon rekisteröityessä.


Mitä tapahtuu lahjakortille/alennuskoodille palautuksen yhteydessä?

Jos olet
käyttänyt alennuskoodia tilauksessasi, vähennämme palautuksen yhteydessä sen
summan, jonka olet maksanut palauttamistasi tuotteista. Emme lähetä uutta
alennuskoodia, eikä sitä voi käyttää uudelleen.



Jos sen sijaan olet
käyttänyt lahjakorttia tilauksessasi, lähetämme sinulle uuden lahjakortin
sähköpostilla. Lahjakortin voimassaoloaika on sama kuin alkuperäisessä
lahjakortissa.

Maksaminen

Mitä maksutapoja voin valita?
Voit valita korttimaksun (VISA, MasterCard, American Express), pankin suoramaksun (Nordea, Sampo/Danske Bank, Osuuspankki, S-Pankki), laskun tai joustavan erämaksun. Kaikki nämä maksutavat tarjoamme Klarnan kautta. Voit myös valita PayPal –maksun.
Voinko yksilönä valita laskun ja toisen toimitusosoiteen?Valitettavasti se ei onnistu.

Voiko yritys tai kunta maksaa laskulla, jos laskutus- ja toimitusosoite eroavat?

Kyllä. Ks. Kysymys "Onko yrityksen mahdollista tilata lasku vastaan?"

Kuinka monta päivää minulla on aikaa maksaa lasku?

Klarnan laskun maksuaika on 14 päivää siitä päivästä, kun tilaus lähtee
varastoltamme.


Onko turvallista maksaa luottokortilla outnorth.fi -sivustolla?

Kun sinua pyydetään antamaan
kortin numero, olet suojatulla sivulla. Liiketoiminta toteutetaan yhteistyössä
DIBS-maksupalvelun kanssa, joka on Skandinavian johtava maksupalvelu ja se on PCI-sertifioitu.
DIBS-maksupalvelu on pörssiyhtiö ja käyttää kehittynyttä Visa- ja MasterCard 3D
Secure kytkintä maksupalvelussaan. Outnorth on myös SSL-sertifioitu, jotta sinä
asiakkaana voit tuntea olosi turvalliseksi, ja ettei kenelläkään muulla ole
pääsyä antamiisi maksutietoihin.



Lyhyt vastaus kysymykseen, mikäli
asiakkaana uskallat luovuttaa korttisi numeron, on "KYLLÄ, meidän
maksusivuilla tämä on turvallista. Emme kuitenkaan koskaan suosittele
lähettämään maksukortin numeroa sähköpostilla.


Milloin maksu veloitetaan kortiltani, jos päätän maksaa luottokortilla?

Tämä on pankkikohtaista. Rahat veloitetaan joko heti, kun olet tehnyt
tilauksen, tai summa varataan kortilta, kunnes tilaus lähetetään.


Miten minun tulee toimia, jos olen epävarma antamaan henkilötunnustani tai korttitietojani?

Voit maksaa pankin suoramaksulla (Nordea, DanskeBank/Sampo, Osuuspankki, S-Pankki).


Miten voin käyttää lahjakorttia/voucheria/hyvitystä/alennuskuponkia?

Kassasivulla heti sivun ylälaidassa on kenttä, johon voit kirjoittaa
Kun olet kirjoittanut koodin, klikkaa "Aktivoi", jolloin
vastaava summa poistetaan tilauksen ostosummasta. Näet alennetun summan
heti ostoskorissasi. Mikäli koodi ei toimi, tarkista, että olet kirjoittanut
sen tarkalleen siinä muodossa kuin sen sait. Alennuskoodien kohdalla kannattaa
tarkista alennuksen ehdot.


Tililläni näkyy edelleen varaus, vaikka olen peruuttanut tilaukseni?

Tämä varaus poistuu kolmen työpäivän kuluessa. Jos varaus ei poistu tänä
aikana, ota yhteyttä pankkiisi, jotta he voivat auttaa sinua.


Rahat on peritty tililtäni, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini. Mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua selvittämään, mitä on
Mikäli sait ja kirjoitit ylös tilausnumeron tehtyäsi tilauksen, on
hyvä, jos sinulla on se esillä, kun otat meihin yhteyttä. Mikäli sinulla ei ole
tilausnumeroa, olisi hyvä saada tietää tilauksesi summa sekä tilauspäivämäärä. Ennen
kuin otat yhteyttä, tarkistathan vielä kerran, että rahat eivät ole tulleet
takaisin tilillesi tai että tilausvahvistus ei ole päätynyt esim.
roskapostikansioon.

Haluan muuttaa tilaustani, mutta rahat on jo vähennetty tililtäni. Mitä teen?

Mikäli tilaustasi ei ole vielä lähetetty, voimme tehdä muutoksia tilaukseesi. Voimme esim. poistaa tuotteita tai muuttaa jonkin tuotteen
kokoa/väriä. Emme kuitenkaan voi lisätä tuotteita tai vaihtaa kalliimpiin
tuotteisiin, sillä emme voi muuttaa tilauksen summaa ylöspäin. Mikäli haluat
vaihtaa kalliimpaan tuotteeseen, voimme peruuttaa tilauksesi, jotta voit tehdä
uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen.

Toimitukset

Lähetättekö Suomen ulkopuolelle?

Kyllä, me toimitamme eri maihin eri puolilla maailmaa. Mikäli haluat tilata
Suomen ulkopuolelle, tulee sinun tehdä tilaus vastaavalla kotisivulla.
Ruotsi outnorth.se, Tanska outnorth.dk, Norja outnorth,no, Saksa outnorth.de,
ja muut maat outnorth.com.

Mikä on toimitusaika Suomeen?

Vakiotoimituksella lähetämme tilaukset 2 arkipäivän sisällä. Mikäli
meillä ei ole jotain tuotetta varastossamme, ilmoitetaan tästä tuotteen
kohdalla (ks. tarkkaan myös juuri se väri/koko, jonka haluat tilata) sekä
Tällöin tilaus lähetetään joko 7-10 arkipäivän kuluessa,
tai arvioituna ajankohtana. Huom! Kuljetusaika Suomeen on arviolta 4-5
arkipäivää. Etelä-Suomeen saattaa paketti ehtiä perille 3-4 arkipäivän kuluessa.

Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?

Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen, että tilauksesi
on matkalla. Saat myös seurantalinkin, jonka avulla voit seurata tilaustasi.
Mikäli et ole saanut vahvistusta tai seurantalinkkiä, tarkista ensin sähköpostisi
roskapostikansio, ja ota sitten yhteyttä meihin, niin autamme sinua.



Voit myös seurata tilauksesi tilaa kirjautumalla omalle tilillesi
outnorth.fi –sivulla.


Mistä tiedän, milloin voin noutaa tilaukseni noutopisteeltä?

Tilaukset lähetetään Suomen Postiin. Kun tilaus on
noudettavissa Postin toimipisteeltä tai pakettiautomaatista, saat saapumisilmoituksen
tekstiviestillä. 


Mikäli tekstiviestiä ei kohtuullisessa ajassa kuulu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Ota huomioon kuljetusajat Suomeen. Voit myös seurata paketin matkaa saamasi seurantalinkin kautta.


Minkä ajan sisällä minun pitää hakea paketti noutopisteeltä?

Pakettia säilytetään Postin noutopisteellä 2 kalenteriviikkoa ja pakettiautomaatissa 1 viikon ajan. Tämän
ajan jälkeen pakettisi lähetetään automaattisesti takaisin meille.


Ota huomioon, että lunastamattomista tuotteista veloitamme rahti-,
palautus- ja käsittelymaksuja yhteensä 30 €. Mikäli haluat palauttaa
tilauksesi, suosittelemme noutamaan paketin, ja palauttamaan sen paketin
sisällä olevan palautustarran avulla. Tällöin palautuskulut ovat 4,90 €.

Mitä teen, jos olen saanut lähetysvahvistuksen Outnorthilta, mutta en saapumisilmoitusta Postilta?

Voit seurata paketin matkaa saamasi seurantalinkin kautta.
Seurantalinkki lähetetään sähköpostilla, kun tilaus on matkalla. Voit myös
noutaa paketin seurantatunnuksen kanssa, mikäli näet seurannasta, että se on
saapunut noutopisteelle.

Mikäli saapumisilmoitusta ei kohtuullisessa ajassa kuulu, tai tilauksen
kuljetus ei näytä etenevän, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Ota huomioon
kuljetusajat Suomeen.

Mitä teen, jos tuote on vaurioitunut kuljetuksen saapuessa?

Jos havaitset vastaanottamassasi pakkauksessa kuljetusvaurioita, ota
mielellään kuva pakkauksesta heti paikan päällä postitoimipaikassa, tai
viimeistään kotona. On tärkeää, että dokumentoit mahdolliset vauriot sekä
pakkauksessa että tuotteissa. Dokumentoi sekin, jos jotain puuttuu. On myös
tärkeää, että reklamoit kuljetuksesta suoraan postitoimipaikassasi. Ole myös
yhteydessä meihin, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen
vahingoittuneista/puuttuvista tuotteista.

Tuotteet

Miten voin saada lisätietoja tuotteesta?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi tai soittamalla
numeroon 09 - 348 99 00, niin autamme sinua.


Miten voin saada tietoa tuotteen mitoista/koosta?

Useimpien tuotteiden kohdalta, tuotesivuilta, löytyy välilehti ”Koko-opas”.
Täältä voit saada apua etsiessä sopivaa kokoa. Jos kaipaat lisätietoa, tai
koko-opasta ei löydy, voit ilman muuta olla yhteydessä asiakaspalveluumme (info@outnorth.fi tai 09 348 99 00).

Yhteydenotto

En löydä etsimääni tuotetta/tietoa tältä sivustolta. Miten teen?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sekä sähköpostitse
(info@outnorth.fi) että puhelimitse (09-348 99 00).


Mitkä ovat asiakaspalvelun aukioloajat?
Olemme avoinna ma - pe klo 9-16.
Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!