Älä missaa! Juuri nyt voit säästää jopa 60 € suosituissa alennusportaissamme*      Kampanjaehdot

FAQ

Toimitus

Mitkä ovat toimituskulut Suomeen?

Toimitus yli 150 € ostoksiin Manner-Suomeen on ilmainen. Alle 150 € ostoksista veloitamme toimitusmaksun 4,90 €.

HUOM! Ahvenanmaalle toimitus maksaa aina 7,90 €.

Mikä on toimitusaikanne?

Mikäli tuotteet löytyvät varastosta lähetämme tilauksesi 3 arkipäivän sisällä. Mikäli meillä ei ole jotain tuotetta varastossamme, ilmoitamme tästä tuotesivulla, kassalla sekä tilausvahvistuksessa. Tällöin tilaus lähetetään joko 7-10 arkipäivän kuluessa tai arvioituna ajankohtana. Emme myöskään jaa tilausta osiin, vaan kaikki tuotteet lähetetään, kun tilaustuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Kuljetusaika Suomeen kestää normaalisti 4-5 arkipäivää lähetyksestä. Ota myös huomioon, että seurantiedot aktivoituvat vasta, kun paketti skannataan Suomen Postin terminaalissa. Tässä menee tavallisesti 2-3 arkipäivää.

HUOM! Ahvenanmaalle lähetämme FedExillä ja kuljetusaika on noin viikko lähetyksestä.

 

Voinko itse valita noutopisteen?

Manner-Suomeen voit valita itse noutopisteen Postin Oma noutopiste -palvelun avulla. Tätä et voi tehdä jo lähetettyyn tilaukseen enää siinä vaiheessa, kun paketti on saapunut noutopisteelle tai skannattu Suomen terminaalissa, mutta voit tehdä sen tulevia paketteja varten. Löydät lisätietoa Postin kotisivuilta.

Ahvenmaalla voit noutaa pakettisi Åland Postilta tai sopia heidän kanssaan kotiinkuljetuksesta.

Mistä voin noutaa tilaukseni?

Manner-Suomeen tilaus lähetetään posti- ja logistiikkayhtiö Bringin kautta. Bring toimii yhteistyössä Suomen Postin kanssa, ja paketit toimitetaan lähimpään Postiin tai Postin pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on saapunut perille noutopisteelle.

Suurikokoiset paketit kuljetetaan annettuun toimitusosoitteeseen, ja Posti ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.

Ahvenmaalle paketit toimittaa FedEx, ja sovit Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Onko teillä Express-toimitusta?

Meillä ei ole Express-toimitusta. Mikäli tilauksellasi on kiire, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme katsoa, mitä voimme tehdä. Emme voi vaikuttaa kuljetusaikaan, mutta voimme mahdollisesti saada tilauksen nopeammin matkaan.

Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?

Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen, että tilauksesi on matkalla. Saat myös seurantalinkin, jonka avulla voit seurata tilaustasi. Mikäli et ole saanut vahvistusta tai seurantalinkkiä, tarkista ensin sähköpostisi roskapostikansio, ja ota sitten yhteyttä meihin, niin autamme sinua.

Voit myös seurata tilauksesi tilaa kirjautumalla "Minun tilille" outnorth.fi –sivulla.

Mikä on tilauksen toimitustapa?

Manner-Suomeen Bring ja Posti, Ahvenanmaalle FedEx ja Åland Post.

Bring kuljettaa paketit Suomen Postin terminaaliin, mistä Posti kuljettaa paketit edelleen toimipisteille noudettaviksi. Suurikokoiset paketit kuljetetaan tilauksessa annettuun osoitteeseen, ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen toimitusajankohdan.

Ahvenanmaalla asiakas sopii Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Miksi seurantatiedot eivät päivity?

Tilaukset Manner-Suomeen kuljettaa Ruotsin päässä Bring, ja Suomessa ne annetaan eteenpäin Postin kuljetukseen. Paketti skannataan vasta sen saapuessa Suomeen, jolloin menee 2-3 arkipäivää tilauksen lähtemisestä ennen kuin paketin matkaa voi seurata.

Mikäli on kulunut pidempi aika, tai tilaus näyttää jumittuneen yhteen paikkaan useaksi päiväksi, ota ystävällisesti yhteyttaä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Mitä teen, jos tilaukseni on vahingoittunut kuljetuksen aikana?

On tärkeää, että mainitset tästä postitoimipaikassa, kun noudat pakettia. On myös tärkeää, että otat kuvia pakkauksesta, sen sisällöstä sekä mahdollisista vaurioista tai puutteista, ja otat yhteyttä asiakaspalveluumme niin pian kuin mahdollista, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuvista tuotteista.

Miten voin seurata tilaustani?

Kun tilauksesi lähetetään, saat meiltä vahvistuksen tästä sähköpostiisi, sekä erillisen sähköpostin palvelulta nimeltä Unifaun. Unifaunin ilmoituksessa on linkki paketin seurantaan.

HUOM! Manner-Suomeen tulevia paketteja voi seurata vasta, kun paketti on saapunut Suomeen. Seurantatiedot eivät aktivoidu ennen tätä. Tavallisesti tässä kestää noin 2-3 arkipäivää. Voit seurata pakettia tällöin myös Postin kautta, lisää vain seurantatunnuksen eteen kaksi nollaa.

Asun Suomessa, mutta haluan lähettää tavaroita toiseen maahan. Miten teen tilauksen?

Tilataksesi toiseen maahan tulee sinun tehdä tilaus vastaavalla kotisivulla:
Ruotsi outnorth.se,
Tanska outnorth.dk, Norja outnorth.no, Saksa outnorth.de, ja muut maat outnorth.com.

Tilaukseni on lähetetty teiltä, mutta en ole saanut ilmoitusta Bringiltä/Postilta?

Tilaukset lähetetään 2 arkipäivän kuluessa tilauspäivästä, ja kuljetuksessa menee tavallisesti 4-5 arkipäivää. Voit seurata paketin matkaa saamasi seurantalinkin avulla. Huomioi, että Manner-Suomeen tulevia paketteja voi seurata vasta, kun paketti tulee Suomeen 2-3 arkipäivän kuluttua lähetyksestä.

Mikäli tilaustasi ei kuulu, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua. Mikäli tilaus on saapunut postin noutopisteelle, mutta et ole saanut saapumisilmoitusta, voit noutaa sen seurantatunnuksen avulla.

Kuinka kauan minulla on aikaa noutaa tilaukseni?

Pakettia säilytetään Postin noutopisteellä kaksi kalenteriviikkoa ja pakettiautomaatissa yhden viikon ajan. Tämän ajan jälkeen pakettisi lähetetään automaattisesti takaisin meille.

Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Näytä lisää

Tilaus

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Tilausvahvistus lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit kassalla tilausta tehdessäsi.

os et ole saanut sähköpostia, saattaa olla, että tilaus ei ole onnistunut, tai että olet kirjoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen.

Suosittelemme tarkistamaan myös mahdolliset roskaposti- ja kampanjamapit, mikäli vahvistus ei näy ensisijaisessa mapissa.

Jos olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miksi alennuskoodini ei toimi?

Tarkista, että alennuskoodisi koskee tuotteita, jotka haluat ostaa.

Tarkista esimerkiksi, mikäli koodi on edelleen voimassa, ja mitkä ehdot sitä koskevat. Osa alennuskoodeista ei esim. koske jo alennettuja tuotteita.

Mikäli kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja alennuksen ehtojen mukaista, mutta koodi ei siltikään toimi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko perua tilaukseni?

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista, mikäli tilausta ei ole vielä poimittu, pakattu tai lähetetty. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimella, niin autamme sinua.

Jos tilaus on jo lähetetty, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palautustarran avulla. Palautusmaksu on 4,90 €. Noutamattomasta paketista veloitamme kuljetus- ja käsittelymaksuja 30 € verran.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Voimme tehdä muutoksia tilaukseen, mikäli se ei vielä ole pakattavana tai lähetetty. Voimme esim. muuttaa tuotteiden väriä, kokoa, tai poistaa tuotteita tilauksesta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua mahdollisuuksien mukaan.

Emme voi valitettavasti lisätä tuotteita tilaukseen. Voit tehdä uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen, tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jolloin voimme mahdollisesti perua alkuperäistilauksen, ja voit tehdä täysin uuden tilauksen kaikkiin tuotteisiin.

Voinko käyttää sekä alennuskoodin että lahjakortin/hyvityssetelin tilausta maksaessa?

Voit ilman muuta käyttää sekä alennuskoodin että maksaa lahjakortilla/hyvityssetelillä, kun olet maksamassa tilaustasi kassalla.

Aktivoi aina yksi koodi kerrallaan – anna ensin alennuskoodi ja paina ”Aktivoi” ja sen jälkeen lahjakortin/hyvityssetelin koodi ja paina ”Aktivoi”. Yhteen tilaukseen ei ole mahdollista käyttää enempää kuin yksi alennuskoodi, ellei alennuskampanjan ehdoissa muuta mainita.

Jos haluat aktivoida useamman lahjakortin/hyvityssetelin samaan tilaukseen, voit tämän tehdä. Aktivoi samaan tapaan yksi koodi kerrallaan.

Haluan muuttaa tilaustani, mutta rahat on jo vähennetty tililtäni. Mitä teen?

Mikäli tilaustasi ei ole vielä lähetetty, voimme tehdä muutoksia tilaukseesi. Voimme esim. poistaa tuotteita tai muuttaa jonkin tuotteen kokoa/väriä. Emme kuitenkaan voi lisätä tuotteita tai vaihtaa kalliimpiin tuotteisiin, sillä emme voi muuttaa tilauksen summaa ylöspäin. Mikäli haluat vaihtaa kalliimpaan tuotteeseen, voimme mahdollisesti peruuttaa tilauksesi, jotta voit tehdä uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen.

Voinko ostaa teiltä lahjakortin?

Totta kai! Voit kirjoittaa hakukenttään sanan "lahjakortti", tai klikata linkkiä lahjakortin ostoon kotisivumme vasemmassa alalaidassa. Voit itse valita summan, vastaanottajan nimen sekä kirjoittaa viestin vastaanottajalle.

Voinko lisätä tuotteen tilaukseeni?

Emme voi valitettavasti lisätä tuotteita tilaukseen.

Voit tehdä uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen, tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jolloin voimme mahdollisesti perua alkuperäistilauksen, ja voit tehdä täysin uuden tilauksen kaikkiin tuotteisiin.

Miten voin nähdä tilaukseni statuksen?

Voit kirjautua sisään ”Minun tilliini” nähdäksesi tilauksesi tilan siihen saakka, kunnes se on lähetetty.

Sisäänkirjautumistiedot luodaan, kun teet tilauksen.

Olen kirjoittanut sähköpostiosoitteeni väärin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua korjaaman tämän tilaukseesi ja asiakastietoihisi.

Voinko jättää tilaukseni noutamatta?

Mikäli tilaus on lähetetty varastoltamme, mutta et haluakaan tilausta enää, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palauturahtietiketin avulla.

Palautus maksaa 4,90 € (Manner-Suomi). Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Mikäli kyseessä on paketti Ahvenanmaalle, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Näytä lisää

Black Week

Olen unohtanut aktivoida alennuskoodini - mitä teen?

Ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian puhelimitse tai sähköpostitse, niin autamme sinua mahdollisuuksien mukaan. Mikäli tilauksen käsittely ei ole vielä edennyt liian pitkälle, voimme yrittää ratkaista asian ennen tilauksen lähettämistä.

Ole ystävällinen, äläkä tee uutta tilausta, ettemme lähetä samoja tuotteita kahteen kertaan.

Löydät yhteystietomme täältä.

Voinko palauttaa Black Week -kampanjan aikana ostetun tuotteen normaalisti?

Kyllä voit! Jos haluat palauttaa jonkin tuotteen, seuraat vain tavallisia palautusohjeitamme. Tarjoamme myös pidennetyn avoimen kaupan 10. tammikuuta 2021 asti. Voit siis lähettää tuotteen palautuksena meille aina tähän päivään saakka.

Otathan huomioon, että palautusajat voivat olla normaalia pidemmät näinä aikoina, kun tilauksia on tavallista enemmän.

Tarjoatteko pidempää palautusaikaa joulun lähestyessä?

Kyllä, tarjoamme pidennetyn avoimen kaupan 10. tammikuuta 2021 saakka. Voit siis lähettää tuotteen palautuksena meille aina tähän päivään saakka. Jos haluat paluttaa jonkin tuotteen, seuraat vain meidän tavallisia palautusohjeitamme.

Haluaisin vaihtaa tuotteen, mutta se on nyt kalliimpi kotisivuillanne. Miten voin saada tuotteeseen saman hinnan?

Saat ilman muuta saman hinnan tuotteseen, jos haluat vaihtaa sen. Nopein ja varmin vaihtoehto on tehdä uusi tilaus, ja lähettää alkuperäinen normaalisti palautuksena meille. Otat vain yhteyttä meihin uuden tilausnumeron kanssa, niin voimme tarkistaa hinnan ja varmistaa, että saat vaihdossa ilmaisen palautuksen.

Voit ilman muuta myös toivoa vaihtoa palautuslomakkeen kautta, ja vaihto tehdään, mikäli tuotteita on saatavilla, kun palautuksesi saapuu meille. Mikäli tuotteita ei olisikaan saatavilla, saat rahasi takaisin. Valitettavasti meidän ei ole mahdollista varata tuotteita etukäteen.

Mitkä ovat toimitusaikanne Black Week -kampanjan aikana?

Black Week -kampanjan aikana voivat toimitusajat olla normaalia pidemmät. Teemme tietenkin parhaamme, jotta tuotteesi voitaisiin toimittaa niin pian kuin mahdollista. 

Ota ystävällisesti huomioon, että kootut tuotteet, kuten sukset, joihin asennetaan siteet, lähetetään 7-10 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä.

Löydät lisätietoa toimituksista ja toimitusajoista täältä FAQstamme. 

Onko tuotteet varattu minulle, kun olen laittanut ne ostoskoriini?

Eivät ole. Tuotteita ei varata ostoskorissa vaan vasta, kun tilaus on tehty.

Mitä teen, jos haluan peruuttaa tilaukseni?

Ota ystävällisesti mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse, niin yritämme pysäyttää tilauksen, mikäli sen käsittely ei ole edennyt liian pitkälle. Mikäli emme ehdi pysäyttää tilauksen etenemistä ennen kuin se on lähetetty varastoltamme, tulee sinun noutaa se ja palauttaa meille tavallisten palautusohjeiden mukaisesti.

Löydät yhteystietomme täältä.

Mitä teen, jos haluan lisätä tai poistaa tuotteen tilauksestani?

Emme valitettavasti voi lisätä tuotteita tilaukseen Black Week -kampanjan aikana. Tee ystävällisesti uusi tilaus.

Jos haluat poistaa tuotteen tilauksestasi, ota ystävällisesti mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse. Tuotteiden poistaminen on mahdollista vain, jos tilauksen käsittely ei ole edennyt liian pitkälle.

Löydät yhteystietomme täältä.

Olen palauttanut Black Week -kampanjan aikana ostamani tuotteen. Miten pitkään palautuksen käsittely kestää?

Tavallisesti käsittelemme palautukset noin 5 arkipäivän kuluessa niiden saapumisesta varastollemme, mutta aikoina, kun tilauksia on tavallista enemmän, voi palautusten käsittelyssä mennä hieman pidempään.

Saat sähköpostilla ilmoituksen, kun palautuksesi on käsitelty. Voit myös nähdä käsitellyt palautuksesi Minun tilini kautta.

Näytä lisää

Maksu/Maksutapa

Mitä maksutapoja voin valita?

Teemme yhteistyötä Klarnan kanssa ja tarjoamme maksutapoina laskun ja erämaksun, sekä kortti- ja verkkopankkimaksun. Mikäli et jostain syystä saa maksutapahtumaa onnistumaan, vaikka olisit antanut henkilötunnuksesi kokonaisuudessaan, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnaan.

Klarnan lisäksi voit myös maksaa PayPalin kautta.

Mikäli et halua antaa henkilötunnustasi, voit valita vain korttimaksun tai PayPalin. 

Onko luottokortilla maksaminen turvallista outnorth.fi -sivustolla?

Yksi maksutapavaihtoehto Outnorthilla on korttimaksu. Kun sinua pyydetään antamaan korttinumerosi, ohjataan sinut suojatulle sivustolle. Maksutapahtuma suoritetaan yhteistyössä maksupalveluntarjoajamme Klarnan kanssa, joka on yksi Pohjoismaiden johtavia maksupalveluntarjoajia, ja se on PCI-sertifioitu. Klarna käyttää VISAn ja MASTERCARDin kehittelemää 3D Secure korttitodennusta parannetun suojauksen ja vahvan tunnistamisen varmistamiseen. Outnorthilla on myös SSL-sertifikaatti, jotta sinä voit asiakkaana tuntea olosi turvalliseksi, kun kukaan muu ei pääse käsiksi tietoihin, jotka annat meidän maksusivuillamme.

Lyhyt vastaus kysymykseen, mikäli asiakkaana uskallat luovuttaa korttinumerosi kassallamme, on: "KYLLÄ, meidän maksusivuilla tämä on turvallista." Emme kuitenkaan koskaan suosittele lähettämään maksukortin numeroa sähköpostilla.

Kuinka monta päivää minulla on aikaa maksaa lasku?

Klarnan laskun maksuaika on yleensä 14 päivää siitä päivästä, kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme. Jos olet valinnnut kuukausilaskun, saat laskun aina kuukauden puolivälissä.

Me emme kuitenkaan näe laskuasi kokonaisuudessaan järjestelmässämme, sillä Klarna maksupalveluntarjoajana hallinnoi laskuja. Mikäli olet epävarma, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Klarnaan. Esimerkiksi Klarnan sovelluksen kautta näet kaikki aktiivisena olevat laskusi ja niiden maksuajat. Voit myös chatata Klarnan kanssa heidän kotisivuillaan tai ottaa heihin yhteyttä puhelimitse.

Voinko vähentää laskulta palautettavien tuotteiden hinnan?

Suosittelemme ilmoittamaan palautuksesta Klarnalle palautuksen yhteydessä. Voit näin asettaa laskusi taukotilaan, ja kun palautus käsitellään varastollamme, lasku päivitetään ja Klarna lähettää sinulle uuden laskun sähköpostilla.

Mikäli maksat vain ne tuotteet, jotka pidät ennen kuin lasku on päivitetty, on lasku edelleen aktiivinen. Meiltä menee tieto Klarnalle vasta palautuksen käsittelyn yhteydessä, mihin voi usein mennä pidempi aika kuin mikä laskun maksuaika on, kun ottaa huomioon sekä kuljetusajat että palautusten käsittelyajat. 

Voit ilmoittaa palautuksesta Klarnalle heidän sovelluksensa tai kotisivujensa kautta, tai ottamalla yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.

Tililläni näkyy edelleen varaus, vaikka olen peruuttanut tilaukseni?

Varaus poistuu tilitäsi kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus peruutettiin. Mikäli varaus ei tässä ajassa poistu, ota ystävällisesti yhteyttä pankkiisi, jotta he voivat auttaa sinua asiassa.

Mistä voin saada apua laskuuni liittyvissä kysymyksissä?

Jos sinulla on kysymyksiä laskuasi koskien, ota yhteys suoraan Klarnaan heidän kotisivujensa kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalvelunumeroonsa 09 – 425 99 771.

Missä on laskuni?

Lasku lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, minkä annoit tilauksen tehdessäsi. Se aktivoidaan, kun tilauksesi lähetetään varastoltamme.

Voit nähdä laskusi myös kirjautumalla Klarnan tilillesi joko Klarnan sovelluksen tai heidän kotisivujensa kautta.

Rahat on peritty tililtäni, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini. Mitä teen?

Tarkista ystävällisesti, ettei tilausvahvistus ole mahdollisesti päätynyt roskapostin tai kampanjasähköpostien joukkoon. Voit myös tarkistaa pankkitilisi uudelleen sen varalta, että rahat olisivat tulleet takaisin tilillesi. Mikäli et löydä tilausvahvistusta eikä rahoja ole maksettu takaisin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Sisältävätkö kaikki hinnat sivulla outnorth.fi arvonlisäveron (ALV)?

Kyllä. Jos haluat tilata Ahvenanmaalle verottomana, valitse kassalla maan kohtaan Suomen sijaan Ahvenanmaa.

Milloin maksu veloitetaan kortiltani, jos päätän maksaa luottokortilla?

Tämä on pankkikohtaista. Rahat veloitetaan joko heti, kun olet tehnyt tilauksen, tai summa varataan kortilta, kunnes tilaus lähetetään.

Miten voin käyttää lahjakortin/arvosetelin/hyvityssetelin/alennuskupongin?

Kassalla sivun ylälaidassa on kenttä, johon voit kirjoittaa koodisi ja painaa sitten "Aktivoi".

Mikäli koodi on voimassa ja koskee tuotteita, jotka haluat tilata, lasketaan alennus tuotteesta kassalla. Näet alennetun hinnan ostoskorissasi, kun alennus on aktivoitunut.

Mikäli koodi ei toimi, tarkista, että olet kirjoittanut sen tarkalleen siinä muodossa kuin sen sait.

Täytyykö minun maksaa lasku, jos palautan tuotteen?

Ei, mutta tällöin suosittelemme, että ilmoitat palautuksesta Klarnalle, jotta lasku ei eräydy. Kun ilmoitat palautuksesta Klarnalle, he asettavat laskusi taukotilaan, kunnes palautus on rekisteröity. Voit tehdä tämän Klarnan sovelluksen tai kotisivujen kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalveluunsa.

Kun palautus on käsitelty, saat päivitetyn laskun sähköpostilla Klarnalta. Jos olet jo maksanut laskun, ottaa Klarna sinuun yhteyttä takaisinmaksun suorittamiseksi.

Mikäli et tauota laskua, ota huomioon laskun eräpäivä. Jos lasku eräytyy, lähettää Klarna uuden laskun, jossa he perivät myös muistutusmaksun.

Näytä lisää

Palautus & Reklamaatio

Minulta puuttuvat palautuslomakkeet. Mitä teen?

Kaikkien tilausten mukana Manner-Suomeen lähetämme sekä palautuslomakkeen että palautusrahtietiketin. Ahvenanmaalle tulevissa paketeissa on mukana palautuslomake. Pahoittelemme, mikäli nämä eivät tulleet tilauksesi mukana.

Voit ladata tarvitsemasi palautuslomakkeen alla olevista linkeistä:

Palautuslomake Manner-Suomi

Palautuslomake Ahvenanmaa

Palautuslomakkeelta löydät myös palautusohjeet, ja lomakkeen käyttö helpottaa palautusten käsittelyä varastollamme. Vaihtoehtoisesti voit myös itse kirjoittaa tavalliselle paperille tuotteet, jotka haluat palauttaa ja palautuksen syyn. Muistathan kirjoittaa myös tilausnumerosi.

Mikäli tarvitset palautusrahtietiketin (palautustarran, joka kiinnitetään paketin päälle) Manner-Suomesta lähetettävään palautukseen, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita ystävällisesti tällöin tilausnumerosi. 

Miten voin palauttaa tuotteen/tilauksen?

Tilauksen mukana saat palautuslomakkeen sekä palautustarran (Huom! Koskee Manner-Suomea). Täytä palautuslomake ja laita se pakkauksen sisälle palautettavien tuotteiden kanssa, kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie paketti Postin toimipisteeseen. Palautustarraa käytettäessa maksaa palautus 4,90 € Manner-Suomesta, ja tämä peritään, kun käsittelemme palautuksen varastollamme.

Ahvenanmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuskulut lähettäessään paketin, eikä paketin mukana ole erillistä palautustarraa.

Tuote tulee palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Älä käytä tuotteen alkuperäispakkausta (esim. kenkälaatikkoa) ulommaisena pakkauksena.

Onko palautus maksullista?

Kyllä. Palautus Manner-Suomesta Postin kautta paketin mukana tulevan palautusrahtietiketin avulla maksaa 4,90 €. Palautusmaksu peritään, kun palautus käsitellään varastollamme.

Mikäli olet valinnut Klarnan laskun, saat uuden laskun sähköpostilla, kun palautus on käsitelty. Mikäli tilaus on jo maksettu, vähennetään palautusmaksun määrä takaisinmaksun summasta. 

Ahvenmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuksen jättäessä paketin postiin. Ahvenanmaalle ei paketin mukana tule erillistä palautusrahtietikettiä.

Miten pitkään avoin kauppa on voimassa?

Tarjoamme 30 päivän avoimen kaupan.

Tämä lasketaan siitä päivästä, kun otat paketin vastaan, siihen päivään, kun jätät paketin palautusta varten postitoimipaikkaan.

Ota huomioon, että 30 päivän avoin kauppa ei koske uima- ja/tai alusasuja, eikä suksia, joissa on asennetut siteet.

Miten voin vaihtaa tuotteen?

Tarjoamme ilmaiset vaihdot Manner-Suomesta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, merkitse palautuslomakkeeseen tuotteen kohdalle vaihto, sekä tuote, johon haluat vaihtaa. Laita palautuslomake palautettavien tuotteiden kanssa pakettiin, kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie se Postin toimipisteeseen.

Huomaa, että kaikki palautetut tuotteet täytyy olla uutta vastaavassa kunnossa ja ehjissä alkuperäispakkauksissaan, ja että kaikki tuotelaput ja käyttöohjeet täytyy olla tallella.

Huom! Emme voi vaihdossa korottaa kokonaistilauksen summaa. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, on hinnan pysyessä muuttumattomana alkuperäinen lasku voimassa oleva. Vaihtaessa halvempaan tuotteeseen, saat päivitetyn laskun vaihdon rekisteröityessä.

Ota huomioon kuljetus- ja käsittelyajat vaihtoa tehdessäsi. Meidän ei ole mahdollista varata vaihtotuotetta etukäteen. Joskus tuote, johon haluat vaihtaa, saattaa olla loppu varastostamme. Tällöin suoritamme vaihdon sijaan palautuksen ja maksamme summan takaisin/hyvitämme summan laskulle.

Jos haluat vaihtotuotteen nopeammin ja varmemmin, tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen, ja ota sitten yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistaa, ettei ylimääräisiä toimituskuluja peritä tuotetta vaihtaessa. Uuteen tilaukseen tulee uusi maksutoimitus, ja palautus maksetaan takaisin/hyvitetään ensimmäisen tilauksen laskulle palautuksen käsittelyn yhteydessä.

HUOM! Vaihdoissa Ahvenanmaalta, palauta saamasi tuote ja tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen. Asiakas vastaa palautuskuluista.

Miten pitkään palautus kestää?

Kuljetus Manner-Suomesta Ruotsin keskusvarastollemme kestää tavallisesti 4-6 arkipäivää, Ahvenanmaalta noin viikon, ja tavoitteenamme on käsitellä palautukset 5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta. 

Palautuksen lähettämisestä siihen, että se on käsitelty varastollamme voi siis mennä yhteensä arviolta 9-11 arkipäivää. Aikoina, kun tilauksia on enemmän, esim. joulunaika ja suuret kampanjat, voi palautusten käsittelyssä kestää pidempään.

Kun palautus on käsitelty, saat tästä sähköpostilla vahvistuksen. Suosittelemme säilyttämään kuitin palautuksesta, kunnes palautus on käsitelty.

Voit seurata palautuksen matkaa Suomen puolella Postin sivuilla siihen saakka, kun paketti lähtee Suomesta, ja Ruotsin puolella tapahtuvaa matkaa osoitteessa bring.fi, jossa näet milloin Bring on toimittanut paketin varastollemme Växjöön. Ahvenanmaalta lähetettyjä palautuksia voi seurata FedExin kautta seurantatunnuksella.

Missä on palautukseni?

Palautukset käsitellään mahdollisimman pian siinä järjestyksessä kuin ne saapuvat meille, normaalisti 8 arkipäivän sisällä.

Saat vielä sähköpostilla vahvistuksen, kun palautus on käsitelty.

Voinko varata vaihtotuotteen?

Valitettavasti tämä ei ole mahdollista.

Mikäli tuotetta ei ole montaa jäljellä, tai vaihdolla on kiire, suosittelemme, että teet siihen uuden tilauksen ja palautat alkuperäisen tuotteen.

Miten voin reklamoida tuotteen?

Lähetä kuvia asiakaspalveluumme reklamoitavasta tuotteesta sekä kuvaus tuotteen käytöstä ja siitä, mitä tuotteelle on tapahtunut.

Tarvitsemme myös tilausnumeron, tai tilaajan nimen/sähköpostiosoitteen. Kun vastaanotamme tiedot, ilmoitamme sinulle, miten voimme edetä reklamaation kanssa.

Tuote, joka palautetaan meille reklamaatiota varten, tulee olla puhtaaksi pesty, sekä puhdistettu esim. eläinten karvoista, liasta ym. Jos tuote ei ole puhdas meille saapuessaan, saatetaan se lähettää takaisin sinulle puhdistusta varten.

Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista eivät ole reklamoitavissa.

Mitä tapahtuu lahjakortille/arvosetelille/hyvityssetelille/alennukupongille palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt alennuskoodia tilauksessasi, vähennämme palautuksen yhteydessä sen summan, jonka olet maksanut palauttamistasi tuotteista.

Emme lähetä uutta alennuskoodia, eikä koodia voi käyttää uudelleen.

Jos sen sijaan olet käyttänyt lahjakorttia tilauksessasi, lähetämme sinulle uuden lahjakortin sähköpostilla, kun palautus käsitellään. Lahjakortin voimassaoloaika on sama kuin alkuperäisessä lahjakortissa.

Näytä lisää

Yhteydenotto & minun tilini

En löydä etsimääni tietoa. Miten voin ottaa teihin yhteyttä?

Voit ottaa meihin yhteyttä sekä sähköpostilla osoitteessa info@outnorth.fi että puhelimella numerossa 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Miten kirjaudun omille sivuilleni?

Voit kirjautua "Minun tilille" sivun oikeassa ylälaidassa olevasta ikonista (sydän-ikonin vieressä), tai sivun oikeasta alalaidasta klikkaamalla "Kirjaudu sisään".

Mikäli yrität luoda tilin, mutta saat ilmoituksen, että sähköpostisi on jo rekisteröity, johtuu se mitä todennäköisimmin siitä, että tili on luotu, kun olet tehnyt meille tilauksen. Mikäli et ole valinnut salasanaa, paina "Oletko unohtanut salasanasi?"

Miten voin vahvistaa tilini?

Jos yrittäessäsi kirjautua "Minun tilille" saat ilmoituksen, että sinun täytyy vahvistaa tilisi, tarkista ystävällisesti sähköpostisi, myös roskaposti. Olemme lähettäneet sinulle sähköpostilla pyynnön vahvistaa sähköpostisi.

Mikäli et tätä sähköpostia löydä, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme auttaa sinua.

Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta. Miten voin vaihtaa sen yhteystiedoissani Outnorthilla?

Lähetä ystävällisesti sähköpostia asiakaspalveluumme info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua.

Mitkä ovat aukioloaikanne?

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse arkisin 09.00-16.00.
Olemme suljettu lounaan ajaksi 12.30-13.00.
Outnorth-asiakaspalvelun numero on 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Mikäli etsit vastausta kysymykseesi puhelinaikojen ulkopuolella, voit etsiä usein kysyttyjen kysymysten joukosta (FAQ). 

Miten voin peruuttaa uutiskirjeen?

Uutiskirjesähköpostin alalaidasta löydät linkin, jota klikkaamalla sinut ohjataan sivulle, missä voit peruuttaa uutiskirjeen.

Voit myös tilata/peruuttaa uutiskirjeen kirjautumalla "Minun tilille".

Näytä lisää

Covid-19

Miten tilanne vaikuttaa toimitusaikoihin?

Teemme kaikkemme pitääksemme kiinni niistä toimitusajoista, jotka tavallisesti tarjoamme. Toimitukset voivat kuitenkin ottaa hieman pidemmän aikaa tässä tilanteessa. Lisätietoa toimitusajoista täältä.

Pitääkö tilausta tehdessäni ilmoitettu toimitusaika paikkansa?

Vallitsevassa tilanteessa on vaikeaa ennakoida mahdollisia myöhästymisiä, sillä jokaiseen tilaukseen vaikuttaa useampi tekijä. Me pidämme nyt erityisen tarkasti silmällä meille tulevia tavaratoimituksia, varastomme lähettää tilauksia päivittäin, ja kuljetusyhtiömme tekevät parhaansa toimittaakseen paketit aikataulussa. Jokaisella tekijällä on uusia haasteita ja kaikki auttavat toisiaan löytääkseen parhaat ratkaisut.

Tällä hetkellä tilausten toimituksissa voi olla pieniä viiveitä. Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen tästä, sekä erillisessä sähköpostissa linkin paketin seurantaan. Jos tuote, jonka olet tilannut, on myöhässä tavarantoimittajaltamme, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Jos haluat tietää tilauksesi statuksen sen lähdettyä varastoltamme, tarkasta tilauksen seuranta, johon sinulle lähetettiin sähköpostilla linkki, kun tilauksesi lähti matkaan.

Mitä tapahtuu, jos en voi noutaa pakettiani postin noutopisteeltä?

Jos sinulla on vaikeuksia noutaa paketti postitoimipaikasta itse, tai olet tilanteen vuoksi jollain toisella seudulla, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi, jotta voimme auttaa sinua.

Otathan huomioon, että mikäli olet tilannut Klarnan laskulla, kannattaa ilmoittaa Klarnalle palautuksesta, jotta lasku voidaan asettaa taukotilaan, eikä se pääse eräytymään.

Voinko tilata kotiinkuljetuksella?

Et voi kassallamme valita kotiinkuljetusta tilausta tehdessäsi. Manner-Suomessa voit kuitenkin ostaa kotiinkuljetuksen Postilta, kun pakettisi on saapunut noutopisteelle. Lisätietoja löydät heidän kotisivuiltaan: Posti - Vastaanota paketti kotiin

Huom! Isot ja pitkät paketit Manner-Suomessa (esim. sukset tai isot pyörätelineet tai vaunut) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena. Posti on yhteydessä sopiakseen toimitusajasta, kun paketti on saapunut Postin terminaaliin.

Ahvenanmaalle saapuvat paketit hoitaa asiakkaille Åland Post, ja voit sopia Åland Postin kanssa myös kotiinkuljetuksesta.

Haluan palauttaa tilauksen, mutta en pääse postin toimipisteelle. Voitteko auttaa minua?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi, jotta voimme auttaa sinua löytämään ratkaisun tuotteiden palauttamiseksi.

Vaikuttaako tilanne palautusten käsittelyyn?

Palautuspakettien kuljetuksessa ja käsittelyssä voi mennä tavallista pidempi aika. Kun palautus on käsitelty, saat meiltä sähköpostilla ilmoituksen.

Normaalisti käsittelemme palautukset 5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta varastollemme, ja teemme parhaamme, että käsittely ei veisi pitempää aikaa. Otathan huomioon, että kuljetusaika Suomesta varastollemme Ruotsiin vie normaalisti 4-6 arkipäivää.

Lisätietoa palautusten käsittelyajoista löydät täältä.

Onko asiakaspalvelu auki normaalisti?

Kyllä, olemme paikalla asiakkaitamme varten. Löydät vastauksia tavallisimpiin kysymyksiin FAQ:stamme, ja voit myös ottaa meihin yhteyttä tavalliseen tapaan sähköpostilla tai puhelimitse. Lisätietoa aukioloajoista löydät täältä.

Voinko tilata teiltä tänään ja odottaa, että tilaus käsitellään tavalliseen tapaan?

Nettikauppamme on edelleen auki ja lähetämme tilauksia päivittäin, jotta voimme toimittaa sinun tilauksesi mahdollisimman nopeasti.

Jos sinulla on kysyttävää, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi.

Näytä lisää

Haluatko ottaa meihin yhteyttä?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kysymyksissä, joihin et löydä vastausta.

Sähköposti

Jos haluat lähettää meille sähköpostia, saat meihin yhteyden joko osoitteessa info@outnorth.fi tai alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

Jos kysymyksesi koskee olemassa olevaa tilausta, muistathan ilmoittaa tilausnumerosi sähköpostissa.

Puhelin

  • Soita 09 348 99 00
  • Maanantai - perjantai 09.00 - 16.00
  • Suljettu lounaan ajaksi 12.30-13.00
Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!