FAQ

Palautus & Reklamaatio

Minulta puuttuvat palautuslomakkeet. Mitä teen?

Kaikkien tilausten mukana Manner-Suomeen lähetämme sekä palautuslomakkeen että palautusrahtietiketin. Ahvenanmaalle tulevissa paketeissa on mukana palautuslomake. Pahoittelemme, mikäli nämä eivät tulleet tilauksesi mukana.

Voit ladata tarvitsemasi palautuslomakkeen alla olevista linkeistä. Muistathan kirjoittaa lomakkeeseen myös nimesi ja tilausnumerosi:

Palautuslomake Manner-Suomi

Palautuslomake Ahvenanmaa

Palautuslomakkeelta löydät myös palautusohjeet, ja lomakkeen käyttö helpottaa palautusten käsittelyä varastollamme. Vaihtoehtoisesti voit myös itse kirjoittaa tavalliselle paperille nimesi, tilausnumerosi sekä tuotteet, jotka haluat palauttaa sekä palautuksen syyn. 

Mikäli tarvitset palautusrahtietiketin (palautustarran, joka kiinnitetään paketin päälle) Manner-Suomesta lähetettävään palautukseen, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita ystävällisesti tällöin tilausnumerosi. 

Onko palautus maksullista?

Kyllä. Palautus Manner-Suomesta Postin kautta paketin mukana tulevan palautusrahtietiketin avulla maksaa 4,90 €. Palautusmaksu peritään, kun palautus käsitellään varastollamme.

Mikäli olet valinnut Klarnan laskun, saat uuden laskun sähköpostilla, kun palautus on käsitelty. Mikäli tilaus on jo maksettu, vähennetään palautusmaksun määrä takaisinmaksun summasta. 

Ahvenmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuksen jättäessä paketin postiin. Ahvenanmaalle ei paketin mukana tule erillistä palautusrahtietikettiä.

Miten voin vaihtaa tuotteen?

Jos haluat vaihtaa saman tuotteen väriä tai kokoa, tarjoamme vaihdon ilman lisätoimituskuluja avoimen kaupan aikana (koskee vain Manner-Suomea). Sinun tarvitsee palauttaa tuote, jonka haluat vaihtaa, ja tehdä kotisivuillamme uusi tilaus toiseen väriin/kokoon. Muistathan merkitä palautuslomakkeeseen, että haluat tehdä vaihdon. Sitten otat vain yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tilausnumeron kanssa, jotta voimme tarkistaa, että ylimääräisiä toimituskuluja ei peritä. Löydät yhteydenottolomakkeen sekä yhteystietomme täältä.

Huomioithan, että kaikki palautettavat tuotteet täytyy olla uutta vastaavassa kunnossa ja ehjissä alkuperäispakkauksissaan, ja että kaikki tuotelaput ja käyttöohjeet täytyy olla tallella.

HUOM! Vaihdoissa Ahvenanmaalta, palauta saamasi tuote ja tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen. Asiakas vastaa palautus- ja toimituskuluista.

Miten voin palauttaa tuotteen/tilauksen?

Tilauksen mukana saat palautuslomakkeen sekä palautustarran (Huom! Koskee Manner-Suomea). Täytä palautuslomake ja laita se pakkauksen sisälle palautettavien tuotteiden kanssa, kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie paketti Postin toimipisteeseen. Palautustarraa käytettäessa maksaa palautus 4,90 € Manner-Suomesta, ja tämä peritään, kun käsittelemme palautuksen varastollamme.

Ahvenanmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuskulut lähettäessään paketin, eikä paketin mukana ole erillistä palautustarraa.

Tuote tulee palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Älä kiinnitä palautustarraa tuotepakkaukseen (esim. kenkälaatikko), vaan pakkaa palautettavat tuotteet johonkin muuhun pakkaukseen. Voit esim. käyttää samaa pahvilaatikkoa/muovipussia, jossa vastaanotit tilauksesi.

Miten pitkään palautus kestää?

Kuljetus Manner-Suomesta Ruotsin keskusvarastollemme kestää tavallisesti 4-6 arkipäivää, Ahvenanmaalta noin viikon, ja tavoitteenamme on käsitellä palautukset 5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta. Jos tilaus on maksettu, maksunpalautus kestää noin 5 arkipäivää palautuksen käsittelystä.

Palautuksen lähettämisestä siihen, että se on käsitelty varastollamme voi siis mennä yhteensä arviolta 9-11 arkipäivää, ja rahat palautuvat arviolta 14-16 arkipäivän sisällä (viikonloput ja pyhät siis pois lukien). Aikoina, kun tilauksia on enemmän, esim. joulunaika ja suuret kampanjat, voi palautusten käsittelyssä kestää pidempään.

Kun palautus on käsitelty, saat tästä sähköpostilla vahvistuksen. Suosittelemme säilyttämään kuitin palautuksesta, kunnes palautus on käsitelty.

Voit seurata Manner-Suomesta Postin palautustarralla lähetetyn palautuksen matkaa Posti.fi- ja Bring.fi-sivuilla. Postin seuranta päättyy Vantaalle, kun palautukset on lähetetty eteenpäin kohdemaahan, eli Ruotsiin. Viimeinen skannaus Bringillä ennen varastoamme tapahtuu paikassa 43533 MÖLNLYCKE, ja kun paketti on tullut perille, näkyy seurannassa tämän jälkeen tieto, että paketti on toimitettu. Tällöin tiedät, että palautus on saapunut varastollemme, ja odottaa käsittelyä.

Kun lähetät paketin takaisin Ahvenanmaalta, säästä ystävällisesti lähetystunnus paketin seuraamista varten.

Miten pitkä palautusoikeus minulla on?

Tarjoamme 30 päivän palautusoikeuden, joka koostuu 14 päivän peruutusoikeudesta sekä lisäksi 16 päivän pidennetystä avoimesta kaupasta.* Tämä lasketaan siitä päivästä, kun otat paketin vastaan, siihen päivään, kun jätät paketin palautusta varten postiin.

Lisää ohjeita tuotteiden palauttamiseen löydät täältä.

*Pidennetty avoin kauppa ei koske uima-/alusvaatteita. Peruutusoikeus tai pidennetty avoin kauppa ei koske tuotteita, jotka on valmistettu erityisvaatimusten mukaan, esim. sukset, joissa on poraamalla asennetut siteet tai hiottu pohja, eikä uima-/alusvaatteita, jotka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa, ja olet rikkonut sinetin.

Kts. lisätietoa osto- ja toimitusehdoistamme.

Miten voin reklamoida tuotteen?

Lähetä kuvia asiakaspalveluumme reklamoitavasta tuotteesta sekä kuvaus tuotteen käytöstä ja siitä, mitä tuotteelle on tapahtunut. Useimmiten tarvitsemme myös kuvan tuotteessa olevasta pesulapusta/tuotenumerosta. Tarvitsemme myös tilausnumeron, tai tilaajan nimen/sähköpostiosoitteen.

Kun vastaanotamme tiedot, ilmoitamme sinulle, miten voimme edetä reklamaation kanssa.

Tuote, joka palautetaan meille reklamaatiota varten, tulee olla puhtaaksi pesty, sekä puhdistettu esim. eläinten karvoista, liasta ym. Jos tuote ei ole puhdas meille saapuessaan, saatetaan se lähettää takaisin sinulle puhdistusta varten. Mikäli tuote tulee lähettää varastollemme, saat palautustarran asiakaspalvelustamme.

Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista eivät ole reklamoitavissa.

Postin seurannan mukaan palautus on saapunut perille. Mitä nyt tapahtuu?

Posti luovuttaa palautuspaketit eteenpäin kuljetusyhtiö Bringille, joka puolestaan kuljettaa palautukset eteenpäin varastollemme Göteborgiin Ruotsiin. Voit seurata Postin palautustarralla lähetetyn palautuksen matkaa Vantaalle asti Posti.fi-sivuilla ja siitä eteenpäin halutessasi Bring.fi-sivuilla.

Postin seuranta päättyy siis Vantaalle, mutta paketti ei tällöin ole vielä saapunut varastollemme. Viimeinen skannaus Bringillä ennen varastoamme tapahtuu paikassa 43533 MÖLNLYCKE, ja kun paketti on tullut perille, näkyy Bringin seurannassa tämän jälkeen tieto, että paketti on toimitettu. Tällöin tiedät, että palautus on saapunut varastollemme, ja odottaa käsittelyä.

Normaalisti palautus saapuu varastollemme noin 4-6 arkipäivän kuluessa siitä, kun olet jättänyt sen Postille. Otathan myös huomioon, että saat asiakkaana vahvistuksen sähköpostilla vasta, kun palautus on käsitelty noin 5 arkipäivän kuluessa saapumisesta. Voi siis mennä noin 9-11 arkipäivää ennen kuin saat ilmoituksen, että palautus on käsitelty. Mikäli odotat maksunpalautusta tilillesi, otathan myös huomioon, että menee noin 5 arkipäivää palautuksen käsittelystä ennen kuin rahat näkyvät tililläsi.

Mitä tapahtuu lahjakortille/hyvityssetelille palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt lahjakorttia/hyvitysseteliä tilauksessasi, lähetämme sinulle uuden koodin sähköpostilla, kun palautus käsitellään. Koodin voimassaoloaika on sama kuin alkuperäisessä lahjakortissa/hyvityssetelissä.

Näytä lisää

Toimitus

Mikä on toimitusaikanne?

Lähetämme tilauksesi 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä.

Asennettavat tuotteet, esim. sukset, lähetetään 7-10 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä.

Kuljetusaika varastoltamme Ruotsin Göteborgista Suomeen on normaalisti 4-5 arkipäivää lähetyksestä. Otathan myös huomioon, että seurantatiedot aktivoituvat vasta, kun paketti skannataan Suomen Postin terminaalissa. Tässä menee tavallisesti 2-3 arkipäivää lähetyksestä.

HUOM! Ahvenanmaalle lähetämme FedExillä ja kuljetusaika on noin viikko lähetyksestä.

 

Mitkä ovat toimituskulut Suomeen?

Toimitus yli 150 € ostoksiin Manner-Suomeen on ilmainen. Alle 150 € ostoksista veloitamme toimitusmaksun 4,90 €.

HUOM! Ahvenanmaalle toimitus maksaa aina 7,90 €.

Miten voin seurata tilaustani?

Kun tilauksesi lähetetään, saat meiltä vahvistuksen tästä sähköpostiisi, sekä erillisen sähköpostin palvelulta nimeltä Unifaun. Unifaunin ilmoituksessa on linkki paketin seurantaan.

HUOM! Manner-Suomeen tulevia paketteja voi seurata vasta, kun paketti on saapunut Suomeen. Seurantatiedot eivät aktivoidu ennen tätä. Tavallisesti tässä kestää noin 2-3 arkipäivää, ja siihen asti seurannassa näkyy tieto, että pakettia ei ole vastaanotettu kuljetukseen. Kun paketti saapuu Suomeen, voit seurata sitä myös Postin kautta. Lisää tällöin seurantatunnuksen eteen kaksi nollaa.

Tilaukseni on lähetetty teiltä, mutta en ole saanut ilmoitusta Bringiltä/Postilta?

Voit seurata paketin matkaa saamasi seurantalinkin avulla. Huomioi, että Manner-Suomeen tulevia paketteja voit seurata vasta, kun paketti saapuu Suomeen noin 2-3 arkipäivän kuluttua lähetyksestä, sillä se skannataan ensimmäisen kerran vasta Suomen Postin terminaalissa. Tähän asti seurannassa näkyy tieto, että pakettia ei vielä ole vastaanotettu kuljetukseen.

Mikäli tilaustasi ei kuulu, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua. Mikäli tilaus on saapunut Postin noutopisteelle, mutta et ole saanut saapumisilmoitusta, voit myös noutaa sen seurantatunnuksen avulla.

Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?

Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen, että tilauksesi on matkalla. Saat myös seurantalinkin, jonka avulla voit seurata tilaustasi. Mikäli et ole saanut vahvistusta tai seurantalinkkiä, tarkista ensin sähköpostisi roskapostikansio, ja ota sitten yhteyttä meihin, niin autamme sinua.

Voit myös seurata tilauksesi tilaa kirjautumalla "Minun tilille" outnorth.fi –sivulla.

Mistä voin noutaa tilaukseni?

Posti kuljettaa tilaukset perille Manner-Suomessa. Ruotsista tilaus lähetetään posti- ja logistiikkayhtiö Bringin kautta Suomeen, missä Posti kuljettaa paketit edelleen lähimmälle Postin noutopisteelle tai pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on saapunut perille.

Suurikokoiset paketit kuljetetaan annettuun toimitusosoitteeseen, ja Posti ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.

Ahvenmaalle paketit toimittaa FedEx, ja sovit Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Mikä on tilauksen toimitustapa?

Manner-Suomeen Bring ja Posti, Ahvenanmaalle FedEx ja Åland Post.

Bring kuljettaa paketit Suomen Postin terminaaliin, mistä Posti kuljettaa paketit edelleen toimipisteille noudettaviksi. Suurikokoiset paketit kuljetetaan tilauksessa annettuun osoitteeseen, ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen toimitusajankohdan.

Halutessaan kotiinkuljetuksen pienemmälle paketille voi sen erikseen tilata Postilta, kun paketti on saapunut Postin toimipisteelle. Huom! Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Posti ei ota vastaan kotiinkuljetustilauksia, jotka edellyttävät maksupäätteen käyttämistä luovutustilanteessa. Kotiinkuljetus on kuitenkin mahdollista tilata OmaPosti-sovelluksen kautta maksamalla sen verkkomaksuna. Tällöin edellytyksenä on, että puhelinnumero on sama tilauksessa ja OmaPosti-sovelluksessa.

Ahvenanmaalla asiakas sopii Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Miksi seurantatiedot eivät päivity?

Tilaukset Manner-Suomeen kuljettaa Ruotsin päässä Bring, ja Suomessa ne annetaan eteenpäin Postin kuljetukseen. Paketti skannataan vasta sen saapuessa Suomeen, jolloin menee 2-3 arkipäivää tilauksen lähtemisestä ennen kuin paketin matkaa voi seurata. Tähän asti seurannassa näkyy tieto, että pakettia ei ole vastaanotettu kuljetukseen.

Mikäli on kulunut pidempi aika, tai tilaus näyttää jumittuneen yhteen paikkaan useaksi päiväksi, ota ystävällisesti yhteyttaä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Asun Suomessa, mutta haluan lähettää tavaroita toiseen maahan. Miten teen tilauksen?

Tilataksesi toiseen maahan tulee sinun tehdä tilaus vastaavalla kotisivulla:
Ruotsi outnorth.se,
Tanska outnorth.dk, Norja outnorth.no, Saksa outnorth.de, ja muut maat outnorth.com.

Voinko itse valita noutopisteen?

Manner-Suomeen voit valita itse noutopisteen Postin Oma noutopiste -palvelun avulla. Tätä et voi tehdä jo lähetettyyn tilaukseen enää siinä vaiheessa, kun paketti on saapunut noutopisteelle tai skannattu Suomen terminaalissa, mutta voit tehdä sen tulevia paketteja varten. Löydät lisätietoa Postin kotisivuilta.

Ahvenmaalla voit noutaa pakettisi Åland Postilta tai sopia heidän kanssaan kotiinkuljetuksesta.

Olen tilannut Ahvenenmaalle, mutta tilaukseni ei ole tullut perille. Mitä teen?

Toimitukset Ahvenmaalle kuljettaa FedEx ja toimitusaika on noin viikko siitä päivästä, kun tilaus on lähetetty varastoltamme riippuen siitä, miten pitkään tullikäsittely vie aikaa. Kun paketti on saapunut Ahvenanmaalle, Åland Post ottaa sinuun yhtetyttä.

Tavallisesti kestää noin 1-3 arkipäivää siitä, kun paketti on saapunut Vantaalle, kunnes se vastaanotetaan Ahvenanmaalla. Jos FedExin seurantatietojen mukaan paketti on luovutettu kuljetukseen Vantaalla, mutta et ole saanut mitään ilmoitusta, voit seurantatunnuksen avulla etsiä tietoja paketista Åland Postin sivuilta. Mikäli paketille löytyy seurantatiedot, on se tullut perille, ja suosittelemme olemaan yhteydessä Åland Postiin. (Seurantatiedot eivät näy Åland Postin sivuilla, mikäli pakettia ei ole skannattu Ahvenanmaalla)

Jos et löydä mitään tietoa, ja pakettisi vaikuttaa olevan myöhässä, voit olla yhteydessä suoraan FedExiin tai ottaa yhteyttä meidän asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi, niin autamme sinua.

Voinko tilata kotiinkuljetuksella?

Isot ja pitkät paketit Manner-Suomeen (esim. sukset tai isot pyörätelineet tai vaunut) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena. Posti on yhteydessä sopiakseen toimitusajasta, kun paketti on saapunut Postille.

Mikäli haluat kotiinkuljetuksen pienemmeälle paketille, voit tilata kotiinkuljetuksen Postilta, kun pakettisi on saapunut noutopisteelle. Huom! Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Posti ei ota vastaan kotiinkuljetustilauksia, jotka edellyttävät maksupäätteen käyttämistä luovutustilanteessa. Kotiinkuljetus on kuitenkin mahdollista tilata OmaPosti-sovelluksen kautta maksamalla sen verkkomaksuna. Tällöin edellytyksenä on, että puhelinnumero on sama tilauksessa ja OmaPosti-sovelluksessa.

Ahvenanmaalle saapuvat paketit hoitaa asiakkaille Åland Post, ja voit sopia Åland Postin kanssa myös kotiinkuljetuksesta.

Onko teillä Express-toimitusta?

Meillä ei ole Express-toimitusta. Emme valitettavasti pysty vaikuttamaan tilausten lähetysajankohtaan nopeuttaaksemme kokonaistoimitusaikaa.

Katso lisää tietoa kuljetusajoista ja paketin seurannasta täältä.

Mitä teen, jos tilaukseni on vahingoittunut kuljetuksen aikana?

On tärkeää, että mainitset tästä postitoimipaikassa, kun noudat pakettia. On myös tärkeää, että otat kuvia pakkauksesta, sen sisällöstä sekä mahdollisista vaurioista tai puutteista, ja otat yhteyttä asiakaspalveluumme niin pian kuin mahdollista, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuvista tuotteista.

Perittekö lisäkuluja toimituksesta, kun tilaus on lähetetty?

Toimituskulut, jos niitä on, näkyvät tilausvahvistuksessa, emmekä me eikä Posti peri lisäkuluja toimituksesta tilauksen tekemisen jälkeen. Ainoa poikkeus on, jos haluat varata Postilta kotiinkuljetuksen paketillesi, sillä tätä ei voi Outnorthin kassalla valita. (Isot ja pitkät paketit, kuten isot teltat ja sukset, kuljetetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena ilman lisäkuluja ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen toimitusajan sopimiseksi).

Jos olet saanut tekstiviestin tai sähköpostin, jossa kerrotaan, että sinun täytyy maksaa lisäkuluja pakettisi toimittamiseksi, on tämä usein huijausviesti. Valitettavasti liikkeellä on silloin tällöin huijausviestejä, joissa lähettäjä väittää olevansa paketin toimittaja. Ethän avaa linkkejä, jos et ole varma, mitä ne sisältävät.

Jos epäilet lähetystä koskevan viestin aitoutta, voit aina tarkistaa lähetyksen statuksen lähetystunnuksen avulla suoraan Postin seurannasta, minne tiedot päivittyvät paketin saavuttua Ruotsista Suomen Postille.

Kuinka kauan minulla on aikaa noutaa tilaukseni?

Pakettia säilytetään Postin noutopisteellä kaksi kalenteriviikkoa ja pakettiautomaatissa yhden viikon ajan. Tämän ajan jälkeen pakettisi lähetetään automaattisesti takaisin meille.

Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Näytä lisää

Maksu/Maksutapa

Mitä maksutapoja voin valita?

Teemme yhteistyötä Klarnan kanssa ja tarjoamme maksutapoina Klarnan laskun ja erämaksun, sekä kortti- ja verkkopankkimaksun. Mikäli et jostain syystä saa maksutapahtumaa onnistumaan, vaikka kaikki antamasi tiedot täsmäävät, ja olet antanut henkilötunnuksesi kokonaisuudessaan, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnaan.

Mikäli et halua antaa henkilötunnustasi, voit valita pankki- tai luottokorttimaksun.

Onko luottokortilla maksaminen turvallista outnorth.fi -sivustolla?

Yksi maksutapavaihtoehto Outnorthilla on korttimaksu. Kun sinua pyydetään antamaan korttinumerosi, ohjataan sinut suojatulle sivustolle. Maksutapahtuma suoritetaan yhteistyössä maksupalveluntarjoajamme Klarnan kanssa, joka on yksi Pohjoismaiden johtavia maksupalveluntarjoajia, ja se on PCI-sertifioitu. Klarna käyttää VISAn ja MASTERCARDin kehittelemää 3D Secure korttitodennusta parannetun suojauksen ja vahvan tunnistamisen varmistamiseen. Outnorthilla on myös SSL-sertifikaatti, jotta sinä voit asiakkaana tuntea olosi turvalliseksi, kun kukaan muu ei pääse käsiksi tietoihin, jotka annat meidän maksusivuillamme.

Lyhyt vastaus kysymykseen, mikäli asiakkaana uskallat luovuttaa korttinumerosi kassallamme, on: "KYLLÄ, meidän maksusivuilla tämä on turvallista." Emme kuitenkaan koskaan suosittele lähettämään maksukortin numeroa sähköpostilla.

Kuinka monta päivää minulla on aikaa maksaa laskuni?

Klarnan laskun maksuaika on 30 päivää siitä päivästä, kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme. Jos olet valinnnut kuukausilaskun, saat laskun kerran kuussa. 

Me emme valitettavasti näe laskutietojasi kokonaisuudessaan järjestelmässämme, sillä Klarna maksupalveluntarjoajana hallinnoi laskuja. Mikäli olet epävarma, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Klarnaan. Esimerkiksi Klarnan sovelluksen kautta näet kaikki aktiivisena olevat laskusi ja niiden maksuajat. Voit myös chatata Klarnan kanssa heidän kotisivuillaan tai ottaa heihin yhteyttä puhelimitse.

Miten voin käyttää lahjakortin/arvosetelin/hyvityssetelin/alennuskupongin?

Kassalla sivun ylälaidassa on kenttä, johon voit kirjoittaa koodisi ja painaa sitten "Aktivoi".

Mikäli koodi on voimassa ja koskee tuotteita, jotka haluat tilata, lasketaan alennus tuotteesta kassalla. Näet alennetun hinnan ostoskorissasi, kun alennus on aktivoitunut.

Mikäli koodi ei toimi, tarkista ystävällisesti, että olet kirjoittanut sen tarkalleen siinä muodossa kuin sen sait, ja että se on edelleen voimassa ja koskee tuotteita, jotka haluat tilata.

Sisältävätkö kaikki hinnat sivulla outnorth.fi arvonlisäveron (ALV)?

Kyllä. Jos haluat tilata Ahvenanmaalle verottomana, valitse kassalla maan kohtaan Suomen sijaan Ahvenanmaa.

Voinko vähentää laskulta palautettavien tuotteiden hinnan?

Suosittelemme ilmoittamaan palautuksesta Klarnalle palautuksen yhteydessä. Voit näin asettaa laskusi taukotilaan, ja kun palautus käsitellään varastollamme, lasku päivitetään ja Klarna lähettää sinulle uuden laskun sähköpostilla.

Mikäli maksat vain ne tuotteet, jotka pidät ennen kuin lasku on päivitetty, on lasku edelleen aktiivinen. Meiltä menee tieto Klarnalle vasta palautuksen käsittelyn yhteydessä, mihin voi joskus mennä pidempi aika kuin mikä laskun maksuaika on, kun ottaa huomioon sekä kuljetusajat että palautusten käsittelyajat. 

Voit ilmoittaa palautuksesta Klarnalle heidän sovelluksensa tai kotisivujensa kautta, tai ottamalla yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.

Miksi olen saanut sähköpostin, jossa minua pyydetään vahvistamaan tilauksen maksu uudelleen?

Kun teet tilauksen Klarnan luottokorttimaksulla, tehdään kortillesi tilauksen summaa vastaava varaus, kunnes tilaus lähetetään varastoltamme.

Joskus käy niin, että maksuvaraus joutuu odottamaan yli 28 päivää, mikä on pisin aika, minkä Klarna voi pitää varausta aktiivisena. Tällöin Klarnan täytyy lähettää linkki, jonka kautta maksutapahtuma voidaan uudelleen vahvistaa.

Kun näin tapahtuu, emme voi lähettää tilausta ennen kuin maksutapahtuma on vahvistettu uudelleen. Tämän vuoksi pyydämme Klarnaa lähettämään vahvistuslinkin, jonka kautta voit uudelleen vahvistaa maksuvarauksen. Jos et halua tilausta enää, voimme peruuttaa tilauksen, ja tällöin sinua ei veloiteta mistään.

Me tai Klarna emme veloita lisäkustannuksia kortiltasi. Maksuvaruksen uusiminen vaaditaan yksinkertaisesti siitä syystä, että voimme lähettää tilauksesi.

Tililläni näkyy edelleen varaus, vaikka olen peruuttanut tilaukseni?

Varaus poistuu tilitäsi tavallisesti noin kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus peruutettiin. Mikäli varaus ei tässä ajassa poistu, ota ystävällisesti yhteyttä pankkiisi, jotta he voivat auttaa sinua asiassa.

Rahat on peritty tililtäni, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini. Mitä teen?

Tarkista ystävällisesti, ettei tilausvahvistus ole mahdollisesti päätynyt roskapostin tai kampanjasähköpostien joukkoon. Voit myös tarkistaa pankkitilisi uudelleen sen varalta, että rahat olisivat tulleet takaisin tilillesi. Mikäli et löydä tilausvahvistusta eikä rahoja ole maksettu takaisin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Milloin maksu veloitetaan kortiltani, jos päätän maksaa luottokortilla?

Tämä on pankkikohtaista. Rahat veloitetaan joko heti, kun olet tehnyt tilauksen, tai summa varataan kortilta, kunnes tilaus lähetetään.

Mistä voin saada apua laskuuni liittyvissä kysymyksissä?

Jos sinulla on kysymyksiä laskuasi koskien, ota yhteys suoraan Klarnaan heidän kotisivujensa kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalvelunumeroonsa 09 – 425 99 771.

Täytyykö minun maksaa lasku, jos palautan tuotteen?

Ei, mutta tällöin suosittelemme, että ilmoitat palautuksesta Klarnalle, jotta lasku ei eräänny. Kun ilmoitat palautuksesta Klarnalle, he asettavat laskusi taukotilaan, kunnes palautus on rekisteröity. Voit tehdä tämän Klarnan sovelluksen tai kotisivujen kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalveluunsa.

Kun palautus on käsitelty, saat päivitetyn laskun sähköpostilla Klarnalta. Jos olet jo maksanut laskun, ottaa Klarna sinuun yhteyttä takaisinmaksun suorittamiseksi.

Mikäli et tauota laskua, ota huomioon laskun eräpäivä. Jos lasku erääntyy, lähettää Klarna uuden laskun, jossa he perivät myös muistutusmaksun.

Missä on laskuni?

Lasku lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, minkä annoit tilauksen tehdessäsi. Se aktivoidaan, kun tilauksesi lähetetään varastoltamme.

Voit nähdä laskusi myös kirjautumalla Klarnan tilillesi joko Klarnan sovelluksen tai heidän kotisivujensa kautta.

Näytä lisää

Tilaus

Miten voin nähdä tilaukseni statuksen?

Voit kirjautua sisään omalle Outnorth-tilillesi nähdäksesi tilauksesi tilan siihen saakka, kunnes se on lähetetty.

Sisäänkirjautumistiedot luodaan, kun teet tilauksen.

Tietoa tilauksen seuraamisesta sen jälkeen, kun se on lähetetty löydät täältä.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Voimme tehdä muutoksia tilaukseen, mikäli se ei ole edennyt liian pitkälle pakkausprosessissa. Voimme esim. muuttaa tuotteiden väriä, kokoa, tai poistaa tuotteita tilauksesta.

Emme voi valitettavasti lisätä tuotteita tilaukseen. Voit sen sijaan tehdä uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen, tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jolloin voimme mahdollisesti perua alkuperäistilauksen, ja voit tehdä täysin uuden tilauksen kaikkiin tuotteisiin.

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua mahdollisuuksien mukaan.

Voinko perua tilaukseni?

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista, mikäli tilaus ei ole edennyt liian pitkälle pakkausprosessissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme pikimmiten, niin autamme sinua. Yhteystiedot löydät täältä.

Jos tilaus on jo lähetetty, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palautustarran avulla. Palautusmaksu on 4,90 €. Noutamattomasta paketista veloitamme kuljetus- ja käsittelymaksuja 30 € verran.

Miksi alennuskoodini ei toimi?

Tarkista, että alennuskoodisi koskee tuotteita, jotka haluat ostaa.

Tarkista esimerkiksi, mikäli koodi on edelleen voimassa, ja mitkä ehdot sitä koskevat. Osa alennuskoodeista ei esim. koske jo alennettuja tuotteita.

Mikäli kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja alennuksen ehtojen mukaista, mutta koodi ei siltikään toimi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Tilausvahvistus lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit kassalla tilausta tehdessäsi.

Jos et ole saanut sähköpostia, saattaa olla, että tilaus ei ole onnistunut, tai että olet kirjoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen.

Suosittelemme tarkistamaan myös mahdolliset roskaposti- ja kampanjamapit, mikäli vahvistus ei näy ensisijaisessa mapissa.

Jos olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miten voin tehdä yritystilauksen?

Emme toistaiseksi voi tehdä tilauksia yrityslaskulle. Voitte tietenkin tehdä tilauksen tavallisen tapaan kotisivuillamme. Tällöin tilauksen vastaanottajaksi on annettava sen henkilön nimi joka noutaa/vastaanottaa paketin. Yrityksen nimen tai mahdollisen viitenumeron, joiden haluatte näkyvän kuitissa, voitte merkitä c/o-kenttään.

Mikäli tarvitsette kuitin, jossa alv on eriteltynä, ottakaa ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@outnorth.fi, niin voimme lähettää teille sellaisen.

Voinko jättää tilaukseni noutamatta?

Mikäli tilaus on lähetetty varastoltamme, mutta et haluakaan tilausta enää, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palauturahtietiketin avulla.

Palautus maksaa 4,90 € (Manner-Suomi). Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Mikäli kyseessä on paketti Ahvenanmaalle, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko käyttää sekä alennuskoodin että lahjakortin/hyvityssetelin tilausta maksaessa?

Voit ilman muuta käyttää sekä alennuskoodin että maksaa lahjakortilla/hyvityssetelillä, kun olet maksamassa tilaustasi kassalla.

Aktivoi aina yksi koodi kerrallaan – anna ensin alennuskoodi ja paina ”Aktivoi” ja sen jälkeen lahjakortin/hyvityssetelin koodi ja paina ”Aktivoi”. Yhteen tilaukseen ei ole mahdollista käyttää enempää kuin yksi alennuskoodi, ellei alennuskampanjan ehdoissa muuta mainita.

Jos haluat aktivoida useamman lahjakortin/hyvityssetelin samaan tilaukseen, voit tämän tehdä. Aktivoi samaan tapaan yksi koodi kerrallaan.

Olen kirjoittanut sähköpostiosoitteeni väärin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua korjaaman tämän tilaukseesi ja asiakastietoihisi.

Voinko ostaa teiltä lahjakortin?

Totta kai! Voit kirjoittaa hakukenttään sanan "lahjakortti", tai klikata linkkiä lahjakortin ostoon kotisivumme vasemmassa alalaidassa. Voit itse valita summan, vastaanottajan nimen sekä kirjoittaa viestin vastaanottajalle.

Lahjakortti lähetetään digitaalisessa muodossa tilauksessa annettuun sähköpostiosoitteeseen, kun se on maksettu, joten tilaaja voi helposti lähettää sen eteenpäin tai tulostaa ja antaa vastaanottajalle.

Näytä lisää

Yhteydenotto & minun tilini

Mitkä ovat aukioloaikanne?

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse arkisin 10.00-17.00. Olemme suljettu lounaan ajaksi 12.30-13.00.

Tavoitat meidät numerosta 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Mikäli etsit vastausta kysymykseesi puhelinaikojen ulkopuolella, voit etsiä usein kysyttyjen kysymysten joukosta (FAQ). 

En löydä etsimääni tietoa. Miten voin ottaa teihin yhteyttä?

Voit ottaa meihin yhteyttä sekä sähköpostilla osoitteessa info@outnorth.fi että puhelimella numerossa 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Miten kirjaudun omille sivuilleni?

Voit kirjautua "Minun tilille" sivun oikeassa ylälaidassa olevasta ikonista (sydän-ikonin vieressä), tai sivun oikeasta alalaidasta klikkaamalla "Kirjaudu sisään".

Mikäli yrität luoda tilin, mutta saat ilmoituksen, että sähköpostisi on jo rekisteröity, johtuu se mitä todennäköisimmin siitä, että tili on luotu, kun olet tehnyt meille tilauksen. Mikäli et ole valinnut salasanaa, paina "Oletko unohtanut salasanasi?"

Miten voin vahvistaa tilini?

Jos yrittäessäsi kirjautua "Minun tilille" saat ilmoituksen, että sinun täytyy vahvistaa tilisi, tarkista ystävällisesti sähköpostisi, myös roskaposti. Olemme lähettäneet sinulle sähköpostilla pyynnön vahvistaa sähköpostisi.

Mikäli et tätä sähköpostia löydä, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme auttaa sinua.

Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta. Miten voin vaihtaa sen yhteystiedoissani Outnorthilla?

Lähetä ystävällisesti sähköpostia asiakaspalveluumme info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua.

Miten voin peruuttaa uutiskirjeen?

Uutiskirjesähköpostin alalaidasta löydät linkin, jota klikkaamalla sinut ohjataan sivulle, missä voit peruuttaa uutiskirjeen.

Voit myös tilata/peruuttaa uutiskirjeen kirjautumalla "Minun tilille".

Näytä lisää

Black Week

Voinko palauttaa Black Week -kampanjan aikana ostetun tuotteen normaalisti?

Kyllä voit! Jos haluat palauttaa jonkin tuotteen, seuraat vain tavallisia palautusohjeitamme. Tarjoamme myös pidennetyn avoimen kaupan 9. tammikuuta 2022 asti. Voit siis lähettää tuotteen palautuksena meille aina tähän päivään saakka.

Otathan huomioon, että palautusajat voivat olla normaalia pidemmät näinä aikoina, kun tilauksia on tavallista enemmän.

Olen palauttanut Black Week -kampanjan aikana ostamani tuotteen. Miten pitkään palautuksen käsittely kestää?

Näinä aikoina, kun meillä on tavallista enemmän palautuksia käsiteltävänä, ja kun kuljetusyhtiöillä on tavallista enemmän paketteja kuljetettavanaan, voi palautusten käsittelyssä mennä tavallista pidempään. Pyrimme käsittelemään palautukset 10 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta varastollemme. 

Saat sähköpostilla ilmoituksen vasta, kun palautuksesi on käsitelty.

Jos haluat seurata paketin matkaa varastollemme Göteborgiin, voit palautuksen lähetystunnuksen avulla (näkyy palautustarrassa sekä Postin antamassa palautuskuitissa) seurata sen matkaa Bring.fi-sivustolla. Postin seuranta päättyy Vantaalle, kun palautukset on lähetetty eteenpäin kohdemaahan, eli Ruotsiin. Viimeinen skannaus Bringillä ennen varastoamme tapahtuu paikassa 435 33 MÖLNLYCKE, ja kun paketti on tullut perille, näkyy seurannassa tämän jälkeen tieto, että paketti on toimitettu. Tällöin tiedät, että palautus on saapunut varastollemme, ja odottaa käsittelyä.

Haluaisin vaihtaa tuotteen, mutta se on nyt kalliimpi kotisivuillanne. Miten voin saada tuotteeseen saman hinnan?

Saat ilman muuta saman hinnan tuotteseen, jos haluat vaihtaa sen (esim. koko, väri). Tee ystävällisesti uusi tilaus ja lähetä alkuperäinen normaalisti palautuksena meille.

Löydät lisää tietoa vaihdoista täältä.

Näytä lisää

Haluatko ottaa meihin yhteyttä?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kysymyksissä, joihin et löydä vastausta.

Sähköposti

Jos haluat lähettää meille sähköpostia, saat meihin yhteyden joko osoitteessa info@outnorth.fi tai alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

Jos kysymyksesi koskee olemassa olevaa tilausta, muistathan ilmoittaa tilausnumerosi sähköpostissa.

Puhelin

  • Soita 09 348 99 00

  • Aukioloajat puhelin
    Arkisin 10.00 – 17.00
    Suljettu lounaan ajaksi 12.30 – 13.00
Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!