FAQ

Palautus & Reklamaatio

Minulta puuttuvat palautuslomakkeet. Mitä teen?

Kaikkien tilausten mukana Manner-Suomeen lähetämme sekä palautuslomakkeen että palautusrahtietiketin. Ahvenanmaalle tulevissa paketeissa on mukana palautuslomake. Pahoittelemme, mikäli nämä eivät tulleet tilauksesi mukana.

Voit ladata tarvitsemasi palautuslomakkeen alla olevista linkeistä:

Palautuslomake Manner-Suomi

Palautuslomake Ahvenanmaa

Palautuslomakkeelta löydät myös palautusohjeet, ja lomakkeen käyttö helpottaa palautusten käsittelyä varastollamme. Vaihtoehtoisesti voit myös itse kirjoittaa tavalliselle paperille tuotteet, jotka haluat palauttaa ja palautuksen syyn. Muistathan kirjoittaa myös tilausnumerosi.

Mikäli tarvitset palautusrahtietiketin (palautustarran, joka kiinnitetään paketin päälle) Manner-Suomesta lähetettävään palautukseen, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita ystävällisesti tällöin tilausnumerosi. 

Onko palautus maksullista?

Kyllä. Palautus Manner-Suomesta Postin kautta paketin mukana tulevan palautusrahtietiketin avulla maksaa 4,90 €. Palautusmaksu peritään, kun palautus käsitellään varastollamme.

Mikäli olet valinnut Klarnan laskun, saat uuden laskun sähköpostilla, kun palautus on käsitelty. Mikäli tilaus on jo maksettu, vähennetään palautusmaksun määrä takaisinmaksun summasta. 

Ahvenmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuksen jättäessä paketin postiin. Ahvenanmaalle ei paketin mukana tule erillistä palautusrahtietikettiä.

Miten pitkä palautusoikeus minulla on?

Tarjoamme 30 päivän palautusoikeuden, joka koostuu 14 päivän peruutusoikeudesta sekä lisäksi 16 päivän pidennetystä avoimesta kaupasta.* Tämä lasketaan siitä päivästä, kun otat paketin vastaan, siihen päivään, kun jätät paketin palautusta varten postiin.

Lisää ohjeita tuotteiden palauttamiseen löydät täältä.

*Pidennetty avoin kauppa ei koske uima-/alusvaatteita. Peruutusoikeus tai pidennetty avoin kauppa ei koske tuotteita, jotka on valmistettu erityisvaatimusten mukaan, esim. sukset, joissa on poraamalla asennetut siteet tai hiottu pohja, eikä uima-/alusvaatteita, jotka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa, ja olet rikkonut sinetin.

Kts. lisätietoa osto- ja toimitusehdoistamme.

Miten voin vaihtaa tuotteen?

Jos haluat vaihtaa saman tuotteen väriä tai kokoa, tarjoamme vaihdon ilman lisätoimituskuluja avoimen kaupan aikana (koskee vain Manner-Suomea). Sinun tarvitsee palauttaa tuote, jonka haluat vaihtaa, ja tehdä kotisivuillamme uusi tilaus toiseen väriin/kokoon. Muistathan merkitä palautuslomakkeeseen, että haluat tehdä vaihdon. Sitten otat vain yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tilausnumeron kanssa, jotta voimme tarkistaa, että ylimääräisiä toimituskuluja ei peritä. Löydät yhteydenottolomakkeen sekä yhteystietomme täältä.

Huomioithan, että kaikki palautettavat tuotteet täytyy olla uutta vastaavassa kunnossa ja ehjissä alkuperäispakkauksissaan, ja että kaikki tuotelaput ja käyttöohjeet täytyy olla tallella.

HUOM! Vaihdoissa Ahvenanmaalta, palauta saamasi tuote ja tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen. Asiakas vastaa palautus- ja toimituskuluista.

Miten voin palauttaa tuotteen/tilauksen?

Tilauksen mukana saat palautuslomakkeen sekä palautustarran (Huom! Koskee Manner-Suomea). Täytä palautuslomake ja laita se pakkauksen sisälle palautettavien tuotteiden kanssa, kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie paketti Postin toimipisteeseen. Palautustarraa käytettäessa maksaa palautus 4,90 € Manner-Suomesta, ja tämä peritään, kun käsittelemme palautuksen varastollamme.

Ahvenanmaalta palautettaessa maksaa asiakas itse palautuskulut lähettäessään paketin, eikä paketin mukana ole erillistä palautustarraa.

Tuote tulee palauttaa myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Älä käytä tuotteen alkuperäispakkausta (esim. kenkälaatikkoa) ulommaisena pakkauksena.

Miten voin reklamoida tuotteen?

Lähetä kuvia asiakaspalveluumme reklamoitavasta tuotteesta sekä kuvaus tuotteen käytöstä ja siitä, mitä tuotteelle on tapahtunut. Useimmiten tarvitsemme myös kuvan tuotteessa olevasta pesulapusta/tuotenumerosta. Tarvitsemme myös tilausnumeron, tai tilaajan nimen/sähköpostiosoitteen.

Kun vastaanotamme tiedot, ilmoitamme sinulle, miten voimme edetä reklamaation kanssa.

Tuote, joka palautetaan meille reklamaatiota varten, tulee olla puhtaaksi pesty, sekä puhdistettu esim. eläinten karvoista, liasta ym. Jos tuote ei ole puhdas meille saapuessaan, saatetaan se lähettää takaisin sinulle puhdistusta varten. Mikäli tuote tulee lähettää varastollemme, saat palautustarran asiakaspalvelustamme.

Reklamaatio-oikeus koskee valmistus- tai materiaalivirhettä, joka oli olemassa jo, kun tuote toimitettiin. Vauriot, jotka ovat aiheutuneet kulumasta, varomattomasta käsittelystä, tai vahingoista/tapaturmista eivät ole reklamoitavissa.

Miten pitkään palautus kestää?

Kuljetus Manner-Suomesta Ruotsin keskusvarastollemme kestää tavallisesti 4-6 arkipäivää, Ahvenanmaalta noin viikon, ja tavoitteenamme on käsitellä palautukset 5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta. 

Palautuksen lähettämisestä siihen, että se on käsitelty varastollamme voi siis mennä yhteensä arviolta 9-11 arkipäivää. Aikoina, kun tilauksia on enemmän, esim. joulunaika ja suuret kampanjat, voi palautusten käsittelyssä kestää pidempään.

Kun palautus on käsitelty, saat tästä sähköpostilla vahvistuksen. Suosittelemme säilyttämään kuitin palautuksesta, kunnes palautus on käsitelty.

Voit seurata palautuksen matkaa Suomen puolella Postin sivuilla siihen saakka, kun paketti lähtee Suomesta, ja Ruotsin puolella tapahtuvaa matkaa osoitteessa bring.fi, jossa näet milloin Bring on toimittanut paketin varastollemme Göteborgiin. 

Kun lähetät paketin takaisin Ahvenanmaalta, säästä ystävällisesti lähetystunnus paketin seuraamista varten.

Mitä tapahtuu lahjakortille/arvosetelille/hyvityssetelille/alennukupongille palautuksen yhteydessä?

Jos olet käyttänyt alennuskoodia tilauksessasi, vähennämme palautuksen yhteydessä sen summan, jonka olet maksanut palauttamistasi tuotteista.

Emme lähetä uutta alennuskoodia, eikä koodia voi käyttää uudelleen.

Jos sen sijaan olet käyttänyt lahjakorttia tilauksessasi, lähetämme sinulle uuden lahjakortin sähköpostilla, kun palautus käsitellään. Lahjakortin voimassaoloaika on sama kuin alkuperäisessä lahjakortissa.

Näytä lisää

Toimitus

Myöhästynyt tilaus?

Varastomme muuton ja toiminnanohjausjärjestelmän vaihdon yhteydessä olemme kohdanneet joitain teknisiä ongelmia, jotka aiheuttavat sen, että joidenkin tilausten kohdalla toimitusaika voi olla arvioitua pidempi. Jos huomaat että sinun tilauksesi on myöhässä, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme sinua.

Teemme töitä korjataksemme ongelman niin pian kuin mahdollista.

Mikä on toimitusaikanne?

Mikäli tuotteet löytyvät varastosta lähetämme tilauksesi 3-5 arkipäivän sisällä. Mikäli meillä ei ole jotain tuotetta varastossamme, ilmoitamme tästä tuotesivulla, kassalla sekä tilausvahvistuksessa. Tällöin tilaus lähetetään joko 7-10 arkipäivän kuluessa tai arvioituna ajankohtana. Emme myöskään jaa tilausta osiin, vaan kaikki tuotteet lähetetään, kun tilaustuotteet ovat saapuneet varastoomme.

Kuljetusaika Suomeen on normaalisti 4-5 arkipäivää lähetyksestä. Ota myös huomioon, että seurantatiedot aktivoituvat vasta, kun paketti skannataan Suomen Postin terminaalissa. Tässä menee tavallisesti 2-3 arkipäivää.

HUOM! Ahvenanmaalle lähetämme FedExillä ja kuljetusaika on noin viikko lähetyksestä.

 

Miten voin seurata tilaustani?

Kun tilauksesi lähetetään, saat meiltä vahvistuksen tästä sähköpostiisi, sekä erillisen sähköpostin palvelulta nimeltä Unifaun. Unifaunin ilmoituksessa on linkki paketin seurantaan.

HUOM! Manner-Suomeen tulevia paketteja voi seurata vasta, kun paketti on saapunut Suomeen. Seurantatiedot eivät aktivoidu ennen tätä. Tavallisesti tässä kestää noin 2-3 arkipäivää, ja siihen asti seurannassa näkyy tieto, että pakettia ei ole vastaanotettu kuljetukseen. Kun paketti saapuu Suomeen, voit seurata sitä myös Postin kautta. Lisää tällöin seurantatunnuksen eteen kaksi nollaa.

Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?

Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen, että tilauksesi on matkalla. Saat myös seurantalinkin, jonka avulla voit seurata tilaustasi. Mikäli et ole saanut vahvistusta tai seurantalinkkiä, tarkista ensin sähköpostisi roskapostikansio, ja ota sitten yhteyttä meihin, niin autamme sinua.

Voit myös seurata tilauksesi tilaa kirjautumalla "Minun tilille" outnorth.fi –sivulla.

Mistä voin noutaa tilaukseni?

Posti kuljettaa tilaukset perille Manner-Suomessa. Ruotsista tilaus lähetetään posti- ja logistiikkayhtiö Bringin kautta Suomeen, missä Posti kuljettaa paketit edelleen lähimmälle Postin noutopisteelle tai pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on saapunut perille.

Suurikokoiset paketit kuljetetaan annettuun toimitusosoitteeseen, ja Posti ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.

Ahvenmaalle paketit toimittaa FedEx, ja sovit Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Mitkä ovat toimituskulut Suomeen?

Toimitus yli 150 € ostoksiin Manner-Suomeen on ilmainen. Alle 150 € ostoksista veloitamme toimitusmaksun 4,90 €.

HUOM! Ahvenanmaalle toimitus maksaa aina 7,90 €.

Miksi seurantatiedot eivät päivity?

Tilaukset Manner-Suomeen kuljettaa Ruotsin päässä Bring, ja Suomessa ne annetaan eteenpäin Postin kuljetukseen. Paketti skannataan vasta sen saapuessa Suomeen, jolloin menee 2-3 arkipäivää tilauksen lähtemisestä ennen kuin paketin matkaa voi seurata. Tähän asti seurannassa näkyy tieto, että pakettia ei ole vastaanotettu kuljetukseen.

Mikäli on kulunut pidempi aika, tai tilaus näyttää jumittuneen yhteen paikkaan useaksi päiväksi, ota ystävällisesti yhteyttaä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Voinko itse valita noutopisteen?

Manner-Suomeen voit valita itse noutopisteen Postin Oma noutopiste -palvelun avulla. Tätä et voi tehdä jo lähetettyyn tilaukseen enää siinä vaiheessa, kun paketti on saapunut noutopisteelle tai skannattu Suomen terminaalissa, mutta voit tehdä sen tulevia paketteja varten. Löydät lisätietoa Postin kotisivuilta.

Ahvenmaalla voit noutaa pakettisi Åland Postilta tai sopia heidän kanssaan kotiinkuljetuksesta.

Perittekö lisäkuluja toimituksesta, kun tilaus on lähetetty?

Toimituskulut, jos niitä on, näkyvät tilausvahvistuksessa, emmekä me eikä Posti peri lisäkuluja toimituksesta tilauksen tekemisen jälkeen. Ainoa poikkeus on, jos haluat varata Postilta kotiinkuljetuksen paketillesi, sillä tätä ei voi Outnorthin kassalla valita. (Isot ja pitkät paketit, kuten isot teltat ja sukset, kuljetetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena ilman lisäkuluja ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen toimitusajan sopimiseksi).

Jos olet saanut tekstiviestin tai sähköpostin, jossa kerrotaan, että sinun täytyy maksaa lisäkuluja pakettisi toimittamiseksi, on tämä usein huijausviesti. Valitettavasti liikkeellä on silloin tällöin huijausviestejä, joissa lähettäjä väittää olevansa paketin toimittaja. Ethän avaa linkkejä, jos et ole varma, mitä ne sisältävät.

Jos epäilet lähetystä koskevan viestin aitoutta, voit aina tarkistaa lähetyksen statuksen lähetystunnuksen avulla suoraan Postin seurannasta, minne tiedot päivittyvät paketin saavuttua Ruotsista Suomen Postille.

Onko teillä Express-toimitusta?

Meillä ei ole Express-toimitusta. Mikäli tilauksellasi on kiire, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme katsoa, mitä voimme tehdä. Emme voi vaikuttaa kuljetusaikaan, mutta voimme mahdollisesti saada tilauksen nopeammin matkaan.

Asun Suomessa, mutta haluan lähettää tavaroita toiseen maahan. Miten teen tilauksen?

Tilataksesi toiseen maahan tulee sinun tehdä tilaus vastaavalla kotisivulla:
Ruotsi outnorth.se,
Tanska outnorth.dk, Norja outnorth.no, Saksa outnorth.de, ja muut maat outnorth.com.

Mikä on tilauksen toimitustapa?

Manner-Suomeen Bring ja Posti, Ahvenanmaalle FedEx ja Åland Post.

Bring kuljettaa paketit Suomen Postin terminaaliin, mistä Posti kuljettaa paketit edelleen toimipisteille noudettaviksi. Suurikokoiset paketit kuljetetaan tilauksessa annettuun osoitteeseen, ja Posti ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen toimitusajankohdan. Halutessaan kotiinkuljetuksen voi ostaa Postilta, kun paketti on saapunut Postin toimipisteelle.

Ahvenanmaalla asiakas sopii Åland Postin kanssa paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.

Mitä teen, jos tilaukseni on vahingoittunut kuljetuksen aikana?

On tärkeää, että mainitset tästä postitoimipaikassa, kun noudat pakettia. On myös tärkeää, että otat kuvia pakkauksesta, sen sisällöstä sekä mahdollisista vaurioista tai puutteista, ja otat yhteyttä asiakaspalveluumme niin pian kuin mahdollista, jotta voimme auttaa sinua saamaan korvauksen vahingoittuneista/puuttuvista tuotteista.

Tilaukseni on lähetetty teiltä, mutta en ole saanut ilmoitusta Bringiltä/Postilta?

Tilaukset lähetetään 3-5 arkipäivän kuluessa tilauspäivästä, ja kuljetuksessa menee tavallisesti 4-5 arkipäivää. Voit seurata paketin matkaa saamasi seurantalinkin avulla. Huomioi, että Manner-Suomeen tulevia paketteja voi seurata vasta, kun paketti tulee Suomeen 2-3 arkipäivän kuluttua lähetyksestä.

Mikäli tilaustasi ei kuulu, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua. Mikäli tilaus on saapunut postin noutopisteelle, mutta et ole saanut saapumisilmoitusta, voit noutaa sen seurantatunnuksen avulla.

Kuinka kauan minulla on aikaa noutaa tilaukseni?

Pakettia säilytetään Postin noutopisteellä kaksi kalenteriviikkoa ja pakettiautomaatissa yhden viikon ajan. Tämän ajan jälkeen pakettisi lähetetään automaattisesti takaisin meille.

Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Näytä lisää

Maksu/Maksutapa

Mitä maksutapoja voin valita?

Teemme yhteistyötä Klarnan kanssa ja tarjoamme maksutapoina Klarnan laskun ja erämaksun, sekä kortti- ja verkkopankkimaksun. Mikäli et jostain syystä saa maksutapahtumaa onnistumaan, vaikka kaikki antamasi tiedot täsmäävät, ja olet antanut henkilötunnuksesi kokonaisuudessaan, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnaan.

Mikäli et halua antaa henkilötunnustasi, voit valita pankki- tai luottokorttimaksun.

Rahat on peritty tililtäni, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini. Mitä teen?

Tarkista ystävällisesti, ettei tilausvahvistus ole mahdollisesti päätynyt roskapostin tai kampanjasähköpostien joukkoon. Voit myös tarkistaa pankkitilisi uudelleen sen varalta, että rahat olisivat tulleet takaisin tilillesi. Mikäli et löydä tilausvahvistusta eikä rahoja ole maksettu takaisin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

Miten voin käyttää lahjakortin/arvosetelin/hyvityssetelin/alennuskupongin?

Kassalla sivun ylälaidassa on kenttä, johon voit kirjoittaa koodisi ja painaa sitten "Aktivoi".

Mikäli koodi on voimassa ja koskee tuotteita, jotka haluat tilata, lasketaan alennus tuotteesta kassalla. Näet alennetun hinnan ostoskorissasi, kun alennus on aktivoitunut.

Mikäli koodi ei toimi, tarkista ystävällisesti, että olet kirjoittanut sen tarkalleen siinä muodossa kuin sen sait, ja että se on edelleen voimassa ja koskee tuotteita, jotka haluat tilata.

*Huom! Lahjakorttien aktivointi kassalla ei tällä hetkellä onnistu, minkä vuoksi emme juuri nyt myy lahjakortteja. Työskentelemme parhaillaan ongelman ratkaisemiseksi.

Mikäli haluat käyttää lahjakorttia maksutapana kassalla, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa. Alennus- ja kampanjakoodit toimivat normaalisti.

Miksi olen saanut sähköpostin, jossa minua pyydetään vahvistamaan tilauksen maksu uudelleen?

Kun teet tilauksen Klarnan luottokorttimaksulla, tehdään kortillesi tilauksen summaa vastaava varaus, kunnes tilaus lähetetään varastoltamme.

Joskus käy niin, että maksuvaraus joutuu odottamaan yli 28 päivää, mikä on pisin aika, minkä Klarna voi pitää varausta aktiivisena. Tällöin Klarnan täytyy lähettää linkki, jonka kautta maksutapahtuma voidaan uudelleen vahvistaa.

Kun näin tapahtuu, emme voi lähettää tilausta ennen kuin maksutapahtuma on vahvistettu uudelleen. Tämän vuoksi pyydämme Klarnaa lähettämään vahvistuslinkin, jonka kautta voit uudelleen vahvistaa maksuvarauksen. Jos et halua tilausta enää, voimme peruuttaa tilauksen, ja tällöin sinua ei veloiteta mistään.

Me tai Klarna emme veloita lisäkustannuksia kortiltasi. Maksuvaruksen uusiminen vaaditaan yksinkertaisesti siitä syystä, että voimme lähettää tilauksesi.

Tililläni näkyy edelleen varaus, vaikka olen peruuttanut tilaukseni?

Varaus poistuu tilitäsi tavallisesti noin kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus peruutettiin. Mikäli varaus ei tässä ajassa poistu, ota ystävällisesti yhteyttä pankkiisi, jotta he voivat auttaa sinua asiassa.

Kuinka monta päivää minulla on aikaa maksaa lasku?

Klarnan laskun maksuaika on yleensä 14 päivää siitä päivästä, kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme. Jos olet valinnnut kuukausilaskun, saat laskun aina kuukauden puolivälissä.

Me emme kuitenkaan näe laskuasi kokonaisuudessaan järjestelmässämme, sillä Klarna maksupalveluntarjoajana hallinnoi laskuja. Mikäli olet epävarma, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Klarnaan. Esimerkiksi Klarnan sovelluksen kautta näet kaikki aktiivisena olevat laskusi ja niiden maksuajat. Voit myös chatata Klarnan kanssa heidän kotisivuillaan tai ottaa heihin yhteyttä puhelimitse.

Sisältävätkö kaikki hinnat sivulla outnorth.fi arvonlisäveron (ALV)?

Kyllä. Jos haluat tilata Ahvenanmaalle verottomana, valitse kassalla maan kohtaan Suomen sijaan Ahvenanmaa.

Milloin maksu veloitetaan kortiltani, jos päätän maksaa luottokortilla?

Tämä on pankkikohtaista. Rahat veloitetaan joko heti, kun olet tehnyt tilauksen, tai summa varataan kortilta, kunnes tilaus lähetetään.

Onko luottokortilla maksaminen turvallista outnorth.fi -sivustolla?

Yksi maksutapavaihtoehto Outnorthilla on korttimaksu. Kun sinua pyydetään antamaan korttinumerosi, ohjataan sinut suojatulle sivustolle. Maksutapahtuma suoritetaan yhteistyössä maksupalveluntarjoajamme Klarnan kanssa, joka on yksi Pohjoismaiden johtavia maksupalveluntarjoajia, ja se on PCI-sertifioitu. Klarna käyttää VISAn ja MASTERCARDin kehittelemää 3D Secure korttitodennusta parannetun suojauksen ja vahvan tunnistamisen varmistamiseen. Outnorthilla on myös SSL-sertifikaatti, jotta sinä voit asiakkaana tuntea olosi turvalliseksi, kun kukaan muu ei pääse käsiksi tietoihin, jotka annat meidän maksusivuillamme.

Lyhyt vastaus kysymykseen, mikäli asiakkaana uskallat luovuttaa korttinumerosi kassallamme, on: "KYLLÄ, meidän maksusivuilla tämä on turvallista." Emme kuitenkaan koskaan suosittele lähettämään maksukortin numeroa sähköpostilla.

Voinko vähentää laskulta palautettavien tuotteiden hinnan?

Suosittelemme ilmoittamaan palautuksesta Klarnalle palautuksen yhteydessä. Voit näin asettaa laskusi taukotilaan, ja kun palautus käsitellään varastollamme, lasku päivitetään ja Klarna lähettää sinulle uuden laskun sähköpostilla.

Mikäli maksat vain ne tuotteet, jotka pidät ennen kuin lasku on päivitetty, on lasku edelleen aktiivinen. Meiltä menee tieto Klarnalle vasta palautuksen käsittelyn yhteydessä, mihin voi usein mennä pidempi aika kuin mikä laskun maksuaika on, kun ottaa huomioon sekä kuljetusajat että palautusten käsittelyajat. 

Voit ilmoittaa palautuksesta Klarnalle heidän sovelluksensa tai kotisivujensa kautta, tai ottamalla yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.

Mistä voin saada apua laskuuni liittyvissä kysymyksissä?

Jos sinulla on kysymyksiä laskuasi koskien, ota yhteys suoraan Klarnaan heidän kotisivujensa kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalvelunumeroonsa 09 – 425 99 771.

Täytyykö minun maksaa lasku, jos palautan tuotteen?

Ei, mutta tällöin suosittelemme, että ilmoitat palautuksesta Klarnalle, jotta lasku ei eräänny. Kun ilmoitat palautuksesta Klarnalle, he asettavat laskusi taukotilaan, kunnes palautus on rekisteröity. Voit tehdä tämän Klarnan sovelluksen tai kotisivujen kautta, tai soittamalla heidän asiakaspalveluunsa.

Kun palautus on käsitelty, saat päivitetyn laskun sähköpostilla Klarnalta. Jos olet jo maksanut laskun, ottaa Klarna sinuun yhteyttä takaisinmaksun suorittamiseksi.

Mikäli et tauota laskua, ota huomioon laskun eräpäivä. Jos lasku erääntyy, lähettää Klarna uuden laskun, jossa he perivät myös muistutusmaksun.

Missä on laskuni?

Lasku lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, minkä annoit tilauksen tehdessäsi. Se aktivoidaan, kun tilauksesi lähetetään varastoltamme.

Voit nähdä laskusi myös kirjautumalla Klarnan tilillesi joko Klarnan sovelluksen tai heidän kotisivujensa kautta.

Näytä lisää

Tilaus

Miten voin nähdä tilaukseni statuksen?

Voit kirjautua sisään omalle Outnorth-tilillesi nähdäksesi tilauksesi tilan siihen saakka, kunnes se on lähetetty.

Sisäänkirjautumistiedot luodaan, kun teet tilauksen.

Tietoa tilauksen seuraamisesta sen jälkeen, kun se on lähetetty löydät täältä.

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Tilausvahvistus lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit kassalla tilausta tehdessäsi.

os et ole saanut sähköpostia, saattaa olla, että tilaus ei ole onnistunut, tai että olet kirjoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen.

Suosittelemme tarkistamaan myös mahdolliset roskaposti- ja kampanjamapit, mikäli vahvistus ei näy ensisijaisessa mapissa.

Jos olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko perua tilaukseni?

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista, mikäli tilaus ei ole edennyt liian pitkälle pakkausprosessissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme pikimmiten, niin autamme sinua. Yhteystiedot löydät täältä.

Jos tilaus on jo lähetetty, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palautustarran avulla. Palautusmaksu on 4,90 €. Noutamattomasta paketista veloitamme kuljetus- ja käsittelymaksuja 30 € verran.

Miksi alennuskoodini ei toimi?

Tarkista, että alennuskoodisi koskee tuotteita, jotka haluat ostaa.

Tarkista esimerkiksi, mikäli koodi on edelleen voimassa, ja mitkä ehdot sitä koskevat. Osa alennuskoodeista ei esim. koske jo alennettuja tuotteita.

Mikäli kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja alennuksen ehtojen mukaista, mutta koodi ei siltikään toimi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko jättää tilaukseni noutamatta?

Mikäli tilaus on lähetetty varastoltamme, mutta et haluakaan tilausta enää, täytyy sinun noutaa paketti ja lähettää se takaisin meille paketin mukana tulevan palauturahtietiketin avulla.

Palautus maksaa 4,90 € (Manner-Suomi). Mikäli et nouda pakettia, veloitamme 30 € kuljetus- ja käsittelykuluja noutamattomasta paketista.

Mikäli kyseessä on paketti Ahvenanmaalle, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Voimme tehdä muutoksia tilaukseen, mikäli se ei ole edennyt liian pitkälle pakkausprosessissa. Voimme esim. muuttaa tuotteiden väriä, kokoa, tai poistaa tuotteita tilauksesta.

Emme voi valitettavasti lisätä tuotteita tilaukseen. Voit sen sijaan tehdä uuden tilauksen haluamaasi tuotteeseen, tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jolloin voimme mahdollisesti perua alkuperäistilauksen, ja voit tehdä täysin uuden tilauksen kaikkiin tuotteisiin.

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua mahdollisuuksien mukaan.

Voinko käyttää sekä alennuskoodin että lahjakortin/hyvityssetelin tilausta maksaessa?

Voit ilman muuta käyttää sekä alennuskoodin että maksaa lahjakortilla/hyvityssetelillä, kun olet maksamassa tilaustasi kassalla.

Aktivoi aina yksi koodi kerrallaan – anna ensin alennuskoodi ja paina ”Aktivoi” ja sen jälkeen lahjakortin/hyvityssetelin koodi ja paina ”Aktivoi”. Yhteen tilaukseen ei ole mahdollista käyttää enempää kuin yksi alennuskoodi, ellei alennuskampanjan ehdoissa muuta mainita.

Jos haluat aktivoida useamman lahjakortin/hyvityssetelin samaan tilaukseen, voit tämän tehdä. Aktivoi samaan tapaan yksi koodi kerrallaan.

Voinko ostaa teiltä lahjakortin?

Totta kai! Voit kirjoittaa hakukenttään sanan "lahjakortti", tai klikata linkkiä lahjakortin ostoon kotisivumme vasemmassa alalaidassa. Voit itse valita summan, vastaanottajan nimen sekä kirjoittaa viestin vastaanottajalle.

Lahjakortti lähetetään digitaalisessa muodossa tilauksessa annettuun sähköpostiosoitteeseen, kun se on maksettu, joten tilaaja voi helposti lähettää sen eteenpäin tai tulostaa ja antaa vastaanottajalle.

*Huom! Lahjakorttien aktivointi kassalla ei tällä hetkellä onnistu, minkä vuoksi emme juuri nyt myy lahjakortteja. Työskentelemme parhaillaan ongelman ratkaisemiseksi.

Mikäli haluat käyttää lahjakorttia maksutapana kassalla, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa. Alennus- ja kampanjakoodit toimivat normaalisti.

Olen kirjoittanut sähköpostiosoitteeni väärin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua korjaaman tämän tilaukseesi ja asiakastietoihisi.

Näytä lisää

Varaston muutto

Myöhästynyt tilaus?

Varastomme muuton ja toiminnanohjausjärjestelmän vaihdon yhteydessä olemme kohdanneet joitain teknisiä ongelmia, jotka aiheuttavat sen, että joidenkin tilausten kohdalla toimitusaika voi olla arvioitua pidempi. Jos huomaat että sinun tilauksesi on myöhässä, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme sinua.

Teemme töitä korjataksemme ongelman niin pian kuin mahdollista.

Vaikuttaako varaston muutto palautusten ja reklamaatioiden käsittelyaikoihin?

Juuri nyt meillä on hieman viiveitä palautusten ja reklamaatioiden käsittelyssä, mutta teemme ankarasti töitä, jotta kaikki palautukset voidaan rekisteröidä ja reklamaatiot käsitellä mahdollisimman nopeasti.

Bringin seurannan avulla voit nähdä, milloin palautuksesi on saapunut perille varastollemme Göteborgiin. Saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostilla vasta sitten, kun palautuksesi on rekisteröity. Normaalisti tässä menee noin 5 arkipäivää siitä, kun palautus on saapunut perille, mutta kuten sanottu, tällä hetkellä viiveitä voi ilmeitä. 

Jos olet valinnut maksutavaksi Klarnan laskun, olethan tietoinen, että voit ilmoittaa Klarnalle palautuksesta ja näin asettaa laskun taukotilaan palautuksen käsittelyn ajaksi. Tämän voit tehdä Klarnan kautta.

Onko asiakaspalvelu auki normaalisti?

Asiakaspalvelumme on avoinna, mutta juuri nyt meillä on normaalia lyhyemmät puhelinajat johtuen koulutuksesta uuteen toiminnanohjausjärjestelmään. Olemme kuitenkin paikalla ja autamme sinua mahdollisissa kysymyksissäsi.

Pääkonttorimme sijaitsee edelleen Växjössä. Jos haluat lukea enemmän varastomme muutosta, löydät lisää tietoa täältä.

Maksatko lahjakortillla tai hyvityssetelillä?

Lahjakorttien ja hyvityssetelien aktivointi kassalla ei tällä hetkellä onnistu, minkä vuoksi emme juuri nyt myy lahjakortteja. Työskentelemme parhaillaan ongelman ratkaisemiseksi.

Mikäli haluat käyttää lahjakorttia/hyvitysseteliä maksutapana, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa. Suosittelemme, että teet tilauksen kotisivuillamme, ja lähetät meille sitten sähköpostilla tilausnumerosi sekä lahjakortin/hyvityssetelin koodin, jotta voimme vähentää summan tilauksesta jälkikäteen.

Tarkista ystävällisesti, että lahjakortti/hyvitysseteli on voimassa ennen kuin teet tilauksen.

Huom! Alennus- ja kampanjakoodit toimivat normaalisti.

Information om lagerflytt på svenska

Vi har flyttat vårt lager till Göteborg!

Just nu har vi fördröjningar även i retur och reklamationshantering, men vi jobbar stenhårt för att alla returer ska registreras samt att alla reklamationer ska hanteras så fort som möjligt.

Vår returadress kommer i samband med flytt ändras från Växjö till Göteborg. Leveranser som hamnar på vårt gamla lager kommer att skickas vidare till vårt nya lager. Vid dessa tillfällen räknar vi med en lite längre hanteringstid.

Vår kundservice är på plats som vanligt och hjälper dig med eventuella frågor. Vi talar finska, svenska och engelska.

Vårt huvudkontor finns fortfarande kvar i Växjö. Om du vill läsa mer om vår lagerflytt hittar du information här.

Olen lähettänyt palautuksen vanhaan osoitteeseen. Mitä tapahtuu nyt?

Toimitukset, jotka saapuvat vanhalle varastollemme, tullaan lähettämään eteenpäin uudelle varastollemme. Otathan kuitenkin huomioon, että käsittelyaika on tämän vuoksi hieman pidempi.

Näytä lisää

Covid-19

Haluan palauttaa tilauksen, mutta en pääse postin toimipisteelle. Voitteko auttaa minua?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi, jotta voimme auttaa sinua löytämään ratkaisun tuotteiden palauttamiseksi.

Pitääkö tilausta tehdessäni ilmoitettu toimitusaika paikkansa?

Vallitsevassa tilanteessa on vaikeaa ennakoida mahdollisia myöhästymisiä, sillä jokaiseen tilaukseen vaikuttaa useampi tekijä. Me pidämme nyt erityisen tarkasti silmällä meille tulevia tavaratoimituksia, varastomme lähettää tilauksia päivittäin, ja kuljetusyhtiömme tekevät parhaansa toimittaakseen paketit aikataulussa. Jokaisella tekijällä on uusia haasteita ja kaikki auttavat toisiaan löytääkseen parhaat ratkaisut.

Tällä hetkellä tilausten toimituksissa voi olla pieniä viiveitä. Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostilla vahvistuksen tästä, sekä erillisessä sähköpostissa linkin paketin seurantaan. Jos tuote, jonka olet tilannut, on myöhässä tavarantoimittajaltamme, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Jos haluat tietää tilauksesi statuksen sen lähdettyä varastoltamme, tarkasta tilauksen seuranta, johon sinulle lähetettiin sähköpostilla linkki, kun tilauksesi lähti matkaan.

Mitä tapahtuu, jos en voi noutaa pakettiani postin noutopisteeltä?

Jos sinulla on vaikeuksia noutaa paketti postitoimipaikasta itse, tai olet tilanteen vuoksi jollain toisella seudulla, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi, jotta voimme auttaa sinua.

Otathan huomioon, että mikäli olet tilannut Klarnan laskulla, kannattaa ilmoittaa Klarnalle palautuksesta, jotta lasku voidaan asettaa taukotilaan, eikä se pääse eräytymään.

Voinko tilata kotiinkuljetuksella?

Et voi kassallamme valita kotiinkuljetusta tilausta tehdessäsi. Manner-Suomessa voit kuitenkin ostaa kotiinkuljetuksen Postilta, kun pakettisi on saapunut noutopisteelle. Lisätietoja löydät heidän kotisivuiltaan: Posti - Vastaanota paketti kotiin

Huom! Isot ja pitkät paketit Manner-Suomessa (esim. sukset tai isot pyörätelineet tai vaunut) toimitetaan automaattisesti kotiinkuljetuksena. Posti on yhteydessä sopiakseen toimitusajasta, kun paketti on saapunut Postin terminaaliin.

Ahvenanmaalle saapuvat paketit hoitaa asiakkaille Åland Post, ja voit sopia Åland Postin kanssa myös kotiinkuljetuksesta.

Vaikuttaako tilanne palautusten käsittelyyn?

Palautuspakettien kuljetuksessa ja käsittelyssä voi mennä tavallista pidempi aika. Kun palautus on käsitelty, saat meiltä sähköpostilla ilmoituksen.

Normaalisti käsittelemme palautukset 5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta varastollemme, ja teemme parhaamme, että käsittely ei veisi pitempää aikaa. Otathan huomioon, että kuljetusaika Suomesta varastollemme Ruotsiin vie normaalisti 4-6 arkipäivää.

Lisätietoa palautusten käsittelyajoista löydät täältä.

Miten tilanne vaikuttaa toimitusaikoihin?

Teemme kaikkemme pitääksemme kiinni niistä toimitusajoista, jotka tavallisesti tarjoamme. Toimitukset voivat kuitenkin ottaa hieman pidemmän aikaa tässä tilanteessa. Lisätietoa toimitusajoista täältä.

Onko asiakaspalvelu auki normaalisti?

Kyllä, olemme paikalla asiakkaitamme varten. Löydät vastauksia tavallisimpiin kysymyksiin FAQ:stamme, ja voit myös ottaa meihin yhteyttä tavalliseen tapaan sähköpostilla tai puhelimitse. Lisätietoa aukioloajoista löydät täältä.

Voinko tilata teiltä tänään ja odottaa, että tilaus käsitellään tavalliseen tapaan?

Nettikauppamme on edelleen auki ja lähetämme tilauksia päivittäin, jotta voimme toimittaa sinun tilauksesi mahdollisimman nopeasti.

Jos sinulla on kysyttävää, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@outnorth.fi.

Näytä lisää

Yhteydenotto & minun tilini

En löydä etsimääni tietoa. Miten voin ottaa teihin yhteyttä?

Voit ottaa meihin yhteyttä sekä sähköpostilla osoitteessa info@outnorth.fi että puhelimella numerossa 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Miten kirjaudun omille sivuilleni?

Voit kirjautua "Minun tilille" sivun oikeassa ylälaidassa olevasta ikonista (sydän-ikonin vieressä), tai sivun oikeasta alalaidasta klikkaamalla "Kirjaudu sisään".

Mikäli yrität luoda tilin, mutta saat ilmoituksen, että sähköpostisi on jo rekisteröity, johtuu se mitä todennäköisimmin siitä, että tili on luotu, kun olet tehnyt meille tilauksen. Mikäli et ole valinnut salasanaa, paina "Oletko unohtanut salasanasi?"

Mitkä ovat aukioloaikanne?

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse arkisin 09.00-16.00.
Olemme suljettu lounaan ajaksi 12.30-13.00.
Outnorth-asiakaspalvelun numero on 09 348 99 00.

Meidän kanssamme voit asioida suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Mikäli etsit vastausta kysymykseesi puhelinaikojen ulkopuolella, voit etsiä usein kysyttyjen kysymysten joukosta (FAQ). 

Miten voin vahvistaa tilini?

Jos yrittäessäsi kirjautua "Minun tilille" saat ilmoituksen, että sinun täytyy vahvistaa tilisi, tarkista ystävällisesti sähköpostisi, myös roskaposti. Olemme lähettäneet sinulle sähköpostilla pyynnön vahvistaa sähköpostisi.

Mikäli et tätä sähköpostia löydä, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme auttaa sinua.

Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta. Miten voin vaihtaa sen yhteystiedoissani Outnorthilla?

Lähetä ystävällisesti sähköpostia asiakaspalveluumme info@outnorth.fi, ja kerro, mistä ja mihin sähköpostiosoitteeseen haluat vaihtaa, niin autamme sinua.

Miten voin peruuttaa uutiskirjeen?

Uutiskirjesähköpostin alalaidasta löydät linkin, jota klikkaamalla sinut ohjataan sivulle, missä voit peruuttaa uutiskirjeen.

Voit myös tilata/peruuttaa uutiskirjeen kirjautumalla "Minun tilille".

Näytä lisää

Haluatko ottaa meihin yhteyttä?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kysymyksissä, joihin et löydä vastausta.

Sähköposti

Jos haluat lähettää meille sähköpostia, saat meihin yhteyden joko osoitteessa info@outnorth.fi tai alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

Jos kysymyksesi koskee olemassa olevaa tilausta, muistathan ilmoittaa tilausnumerosi sähköpostissa.

Puhelin

  • Soita 09 348 99 00
  • Maanantai - perjantai 09.00 - 16.00
  • Suljettu lounaan ajaksi 12.30-13.00
Sinun täytyy käyttää julkista profiilia voidaksesi hyödyntää kaikki sivuston ominaisuudet. Lähellä!