Ahvenanmaa - Åland


Outnorthin asiakaspalvelun yhteystiedot: Kontaktuppgifter till Outnorths kundservice:

Puhelin: 09 348 99 00
Sähköposti: [email protected]
Asiointikielet: suomi, ruotsi, englanti

Telefon: 09 348 99 00
E-post: [email protected]
Språk: finska, svenska, engelska

Toimitukset


Leveranser

Kun tilaat Ahvenanmaalle, valitse kassalla maan kohtaan Ahvenanmaa Suomen sijaan. Kun Ahvenanmaa on valittuna, näet ostoskorissa tuotteiden hinnat ilman arvonlisäveroa. Tällöin tilaus lähetetään verottomana, ja maksat veron vain tullissa. Vid beställning till Åland, välj Åland i stället för Finland i kassan. När Åland är valt i kassan ser du produktpriserna utan moms i varukorgen, och ordern skickas skattefritt och du betalar bara skatt i tullen.

Toimituskulut

Fraktkostnader
7,90 EUR (sisältäen arvonlisäveron) 7,90 EUR (inklusive moms)

Toimitusaika

Leveranstid
Jos kaikki tilaamasi tuotteet löytyvät varastosta, lähetämme tilauksesi normaalisti 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Normaali kuljetusaika on noin viikko siitä, kun tilaus on lähtenyt varastoltamme. Kokonaistoimitusaika on siis arviolta 1–2 viikkoa tilauksen tekemisestä.

Jos tilauksesi sisältää tilaustuotteita, joilla on pidempi toimitusaika (koska esim. odotamme varastontäydennystä), odotamme, että kaikki tuotteet tilauksesta ovat varastollamme ennen tilauksen lähettämistä. Koko tilaus lähetetään siis yhdellä kertaa, emmekä tee osatoimituksia. Tuotesivulla on tuotteen jokaisen värin ja koon kohdalle merkitty, löytyykö sitä varastosta vai onko se saapumassa varastoomme myöhemmin.
Om alla produkter du har beställd finns i lager skickar vi ordern normalt inom 1–3 arbetsdagar från att du har lagt din order. Normal leveranstid är cirka en vecka efter att paketet lämnat vårt lager. Den totala leveranstiden är därför cirka 1–2 veckor från beställning.

Om din order innehåller produkter med längre leveranstid (på grund av att vi t.ex. väntar på lagerpåfyllning) väntar vi på att alla produkterna finns i lager innan vi skickar din order. Hela ordern skickas alltså i en försändelse och vi gör inga delleveranser. På produktsidan ser du för varje färg och storlek på produkten om den finns i lager eller om den kommer till vårt lager senare.

Toimitustapa

Leveranssätt
Tilaukset Ahvenanmaalle lähetetään varastoltamme FedExin Economy-paketteina. Paketit saapuvat ensin Vantaalle, josta ne toimitetaan Åland Postille, joka ottaa sinuun yhteyttä, kun paketti on saatavilla. Suoritat myös tullimaksun Åland Postille, ja sovit heidän kanssaan paketin noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta. Katso lisätietoja Åland Postin sivuilta. Ordrar till Åland skickas från vårt lager som FedEx Economy-paket. Paketen anländer först till Vanda i Finland, varifrån de levereras till Åland Post som kontaktar dig när paketet är tillgängligt. Du betalar även tull till Åland Post och antingen hämtar paketet från dem eller beställer hemleverans. Se mer information på Åland Posts hemsida.

Toimitusten seuranta

Spårning
Kun tilaus lähtee matkaan, saat seurantalinkin Unifaunilta osoitteesta [email protected]

Hyvä tietää! Tavallisesti kestää noin 1–3 arkipäivää siitä, kun paketti on saapunut Vantaalle, kunnes se vastaanotetaan Ahvenanmaalla. Jos FedExin seurantatietojen mukaan paketti on luovutettu kuljetukseen Vantaalla, mutta et ole saanut mitään ilmoitusta, voit seurantatunnuksen avulla etsiä tietoja paketista Åland Postin sivuilta. Mikäli paketille löytyy seurantatiedot, on se tullut perille, ja suosittelemme olemaan yhteydessä Åland Postiin. (Seurantatiedot eivät näy Åland Postin sivuilla, mikäli pakettia ei ole skannattu Ahvenanmaalla)

Jos et löydä mitään tietoa, ja pakettisi vaikuttaa olevan myöhässä, voit olla yhteydessä suoraan FedExiin tai ottaa yhteyttä meidän asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected], niin autamme sinua.
När din order skickas får du en spårningslänk från Unifaun från adress [email protected]

Bra att veta! Efter paketet har anlänt till Vanda tar det vanligtvis ca 1–3 arbetsdagar tills det tas emot på Åland. Om paketet enligt FedEx spårningsinformation har levererats för transport i Vanda, men du inte fått någon avisering, kan du använda spårnings-ID för att söka information om paketet på Åland Posts hemsida. Om spårningsinformation finns tillgänglig för paketet har det tagits emot och vi rekommenderar att du kontaktar Åland Post. (Spårningsinformation kommer inte att synas på Åland Posts hemsida om paketet inte har skannats på Åland)

Om du inte hittar någon information och ditt paket verkar vara försenat kan du kontakta FedEx direkt eller kontakta vår kundservice på [email protected] så hjälper vi dig.

Palautukset ja vaihdot


Returer och byten

30 päivän palautusoikeus 30 dagars öppet köp
Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on 14 päivän palautusoikeus. Me haluamme tarjota sinulle hieman pidemmän harkinta-ajan, ja tarjoamme yhteensä 30 päivän palautusoikeuden*. Tämä tarkoittaa sitä, että paketin vastaanottamisesta sinulla on 30 päivää aikaa lähettää paketti takaisin.

Palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa, ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikki laput ja käyttöohjeet mukana. Älä käytä tuotepakkausta (esim. kenkälaatikko) uloimpana pakkauksena, vaan pakkaa palautettavat tuotteet johonkin muuhun pakkaukseen. Voit esim. käyttää samaa pahvilaatikkoa/muovipussia, jossa vastaanotit tilauksesi. Palautusosastomme käy läpi kaikki palautukset, ja jos tuote on kunnossa, hyväksytään palautus ja tuote voidaan asettaa uudelleen myyntiin.

*30 päivän palautusokeus ei koske uima-/alusvaatteita, eikä asennettuja tuotteita. Näidenkin tuotteiden kohdalla kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus on voimassa. Kuitenkin esimerkiksi jotkin alusvaatteet saapuvat sinetöityinä, ja mikäli tämä sinetti rikotaan, ei niitä enää voi palauttaa.
Enligt konsumentskyddslagen har du 14 dagars returrätt. Vi vill erbjuda dig en lite längre betänketid, med en 30 dagars returrätt*. Det innebär att du har 30 dagar på dig från mottagandet av paketet att skicka returen till oss.

Returnerade produkter måste vara i säljbart skick, med alla etiketter, instruktioner och produktförpackningar inkluderade. Använd inte produktförpackningen (t.ex. skokartong) som yttre emballage, utan packa produkterna i sina produktförpackningar i någon annan förpackning. Du kan till exempel använda samma yttre kartong/plastpåse där du fick din beställning. Vår returavdelning går igenom alla returer och om produkterna är i gott skick godkänns returen och produkten kan säljas på nytt.

*30 dagars returrätt gäller inte badkläder eller underkläder. Även för dessa produkter gäller 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Vissa underkläder/badkläder levereras förseglade, och om denna försegling bryts kan produkterna inte längre returneras.

Palautusten kulku

Returprocessen
Palautettaessa Ahvenanmaalta, vastaa asiakas itse palautuskuluista. Palautukset lähetetään varastollemme osoitteeseen: Outnorth AB Logistics John Bunyans Väg 2 418 78 Göteborg Ruotsi

Kun lähetät palautuksen, ilmoitathan postille/kuljetusyhtiölle, mitä palautat, sekä mikä tuotteiden arvo on. Nämä tiedot vaaditaan tullikäsittelyssä, jotta paketti voidaan toimittaa vastaanottajalle Ruotsiin. Mikäli näitä tietoja ei ole annettu, voi tullikäsittely kestää tavallista pidempään ja palautuksen käsittely viivästyä.

Lähetä sähköposti osoitteeseen [email protected], ja ilmoita seuraavat tiedot palautuksesta: Tilausnumero, kuljetusyhtiö, seurantatunnus, ja (jos mahdollista) seurantalinkki.

Palautusten käsittelyssä kestää normaalisti noin 2-3 viikkoa siitä päivästä, kun olet lähettänyt palautuksen. Saat ilmoituksen meiltä sähköpostilla, kun palautus on käsitelty, minkä jälkeen rahat näkyvät tililläsi noin 5-7 arkipäivän kuluessa.
Vid retur från Åland står kunden för returkostnaderna. Returer skickas till vårt lager till adress: Outnorth AB Logistics John Bunyans Väg 2 418 78 Göteborg Sverige

När du skickar en retur, vänligen informera posten/speditören vad du returnerar samt produkternas värde. Dessa uppgifter krävs för tullklarering för att paketet ska kunna levereras till mottagaren i Sverige. Om denna information inte anges kan tullbehandlingen ta längre tid än vanligt och returhantering kan bli försenad.

Skicka ett mail till [email protected] och ange följande information om returen: Ordernummer, speditör, spårnings-ID och (om möjligt) spårningslänk.

Från det datum du skickar in din retur tar det normalt cirka 2-3 veckor att behandla returen. Du kommer att få ett mail från oss när returen har hanterats, varefter pengarna kommer in på ditt konto inom cirka 5-7 arbetsdagar.

Vaihto-ohjeet

Instruktioner för byte
Palauta saamasi tuote yllä olevien ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus haluamaasi tuotteeseen. Asiakas vastaa itse palautus- ja toimituskuluista.

Mikäli tuotteen hinta olisi kallistunut, tarjoamme saman hinnan kuin alkuperäistilauksessa. Ota tällöin ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sekä alkuperäisen että uuden tilasnumeron kanssa, niin autamme sinua uuden tilauksen hinnan tarkistamisessa. Voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected]
Följ instruktionerna ovan för att returnera produkten du fått och lägg en ny order för den produkt du vill ha i stället. Du som kund står för retur- och leveranskostnader.

Skulle priset på produkten ha stigit erbjuder vi inom öppet köp samma pris som i den ursprungliga ordern. Kontakta i så fall vår kundservice med både det ursprungliga och det nya ordernumret, så hjälper vi dig att kontrollera priset på den nya beställningen. Du kan maila oss på [email protected]

Maksutavat


Betalsätt

Kun ostat Outnorth.fi nettikaupastamme Ahvenmaalla, voit valita ainoastaan korttimaksun. När du handlar från vår Outnorth.fi webbutik på Åland kan du endast välja kortbetalning.

Selaimesi on juuri nyt yksityisessä tilassa, eikä suosikkiesi tallentaminen tällöin onnistu. Voidaksesi käyttää tätä toimintoa, sulje yksityinen selaustila ja avaa sivumme uudelleen. Sulje!